פתרון בעיות – טכניקות , יחסי אנוש
1 . הקשבה .
2 . לשאול שאלות נכונות – לא לתת את התשובה בשאלה . שאלה טובה היא שאלה ללא דעות קדומות , ולא נקיטת עמדה .
3 . לתת עצה .
1 . אתר את הבעיה . האם טיפוס מאחורי הבעיה טיפוס אגרסבי או פסבי . יש לפתור את הבעיה בשיחה . אם הבעיה מתמשכת יש להסתדר ולא לפתור .
2 . בחן את יחסיו של האדם הקשה .
3 . חשב את המחיר שנגרם לך עקב הבעיה .
4 . חפש פתרון .
מעצבי דעת קהל קובעים נורמות וכללי התנהגות בעצמם .
90% - 95% מבני האדם מובלים , מעוצבים .
5% - 10% מבני האדם לא מובלים ,מעוצבים .
צפיות מנהלים :
צפיות המנהל מהכפיפים שלו :
1 . ביצוע טוב של התפקיד – 78%
2 . נאמנות וצייתנות – 60%
3 . כנות – 53%
4 . יוזמה – 31%
5 . מיומנות אחרות – 26%
צפיות המנהל מהממונים עליו :
1 . תקשורת טובה ומשוב – 64%
2 . מנהיגות – 60%
3 . עידוד ותמיכה – 50%
4 . האצלת סמכויות אוטונומיה – 37%
5 . כישורים מקצוע ים – 21%
6 . מידע – 17%
מנהל שלא ייתן לכפיפים שלו את מה שהוא מצפה מהממונים עליו 6 הסעיפים , לא יקבל מהכפיפים שלו את מה שהוא מצפה לקבל 5 הסעיפים .
אנשים לא מתקשירים אם אין להם מוטיבציה .
ניהול כשרונות עובדים :
ההנחה הבסיסית – האנשים אינם נכס למיצוי אלא בעלי כישורים מקצועים .
הם לא משאב הם בעלי משאב .
מנהל כמו הורה מנסה לפתח את משאבי הכישורים של בנו ולא " לעשות עליו מניפולציות " .
מנהלים תפקידם ליצור תנאי סביבה הולמים לניתוב אפקטיבי של כישורי העובד .
במקום רק להציב מטרות , סטנדרטיים לביצוע וכד' ובמקום שיבוח תהליכים , התייעלות ומציאת אנשים מתאימים .
מחפשים לאנשים בעלי כישורים תפקידים מתאימים .
המפתח :
1 . גמישות .
2 . שינוי מנטאלי .
3 . הכוונת אנשים .