נהיגת שיגרה.
הופעת סימנים מעידים .
התפתחות מצב חירום .
תאונה , אי תאונה .
זמן תגובה ¾ שניה ממוצע .
מרחק חוסר תגובה – תחום חוסר השליטה – תח"ש .
תח"ש בלילה יותר גדול מתח"ש בבוקר .
מרחק התגובה – מראיית הסכנה עד הפעלת הבלמים . מתארך בהתאם למצב הנהג ומצב התאורה . קובע הכי הרבה את מרחק הבלימה .
מרחק בלימה – מהפעלת הבלמים עד לעצירה . מתארך בהתאם למצב הרכב ( בלמים , צמיגים ) ומצב הכביש .
מרחק עצירה = מרחק בלימה + מרחק תגובה .
זמן תגובההוא פרק זמן העובר מהרגע בו ראיתה את המצב המשתנה , המצריך תגובה שלך ועד לאותו שבריר שניה בו הגבתה , אם ע"י לחיצה על דוושה כלשהי , או בכל דרך אחרת .
מהירות נסיעה | מרחק תגובה | מרחק בלימה | מרחק עצירה |
20 קמ"ש | 4 מ' | 3.5 מ' | 7.5 מ' |
30 קמ"ש | 6 מ' | 7.5 מ' | 13.5 מ' |
40 קמ"ש | 8 מ' | 13 מ' | 21 מ' |
50 קמ"ש | 10 מ' | 20 מ' | 30 מ' |
60 קמ"ש | 13 מ' | 28 מ' | 41 מ' |
70 קמ"ש | 15 מ' | 39 מ' | 54 מ' |
80 קמ"ש | 17 מ' | 52 מ' | 69 מ' |
90 קמ"ש | 19 מ' | 70 מ' | 89 מ' |
100 קמ"ש | 21 מ' | 80 מ' | 101 מ' |
שמור רווח לפי שיטת 2 השניות – כאשר הרכב שלפניך חולף על פני עצם דומם כלשהוא הניצב בשולי הכביש אתה גומר לספור , כאשר אתה מגיע אל אותו עצם . היתרון הבולט בשיטה זאת , שאינך נדרש לעמוד מרחקים , וזה טוב לכל מהירות נסיעה .
אחריות הנהג :
1 . כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות ולא בקלות ראש , או ללא תשומת לב תוך התחשבות בכל הנסיבות .
2 . לא יקפח זכותו של אדם לשימוש מלא בדרך .
3 . לא יפריע לתנועה ולא יעכבנה .
4 . לא יגרום לתאונה דרכים , לחבלה באדם או בנזק לרכוש .
5 . לא יסכן חיי אדם .
6 . לא ינהג רכב אלא אם הוא בקי בהפעלתו ובשימוש בו .
7 . לא ינהג כאשר הוא נמצא במצב של חולשה מחלה או שכרות .
8 . לא ינהג ברכב או בדרך שאינם תקינים כולל מטען .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה