איך בונים מצגת

יום שבת, 18 ביוני 2011

הצמיג

תפקיד הצמיג

1 . בידוד תנודות .

2 . גלגול שקט .

3 . הפחתת לחץ השטח .

בכביש הגנה על הכביש .

בשטח שיפור עבירות .

בחקלאות הפחתת הידוק הקרקע .

4 . תאחיזה ( אחיזה בכביש ) .

תנאים הכרחיים לתאחיזה בחיכוך :

1 . מגע .

2 . החלקה צד או האצה / בילום .

ככל שלחץ האוויר יותר גבוה יש פחות רגישות בין הכביש לגלגל במים .

מבנה הצמיג

מבנה

דופן

סוליה

דיאגונלי

(אלכסוני)

קשוחה

גמישה

רדיאלי

(מעגלי)

דקה גמישה

קשוחה

גוף

חגורה

שימוש

סימון

טכסטיל

טכסטיל

טרקטור

RADIAL

טכסטיל

פלדה

רוב המכניות

(משא)

STEEL BELTED RADIAL

פלדה

פלדה

אוטובוסים משא כבד עבודות עפר

ALL STEEL RADIAL

סימון לפי התקן האירופי החדש - לכל סוגי הרכב :

R 13 84 S 70 / 185

S

84

13

R

/70

185

קוד הגבלת המהירות

קוד לעומס המותר

קוטר תושבת האופן באינצ'ים

מבנה רדיאלי

יחס החתך

רוחב

במ"מ

קוד מהירות נפוץ :

S – 180

T – 190

H – 210

יחס החתך :

יחס התך הוא היחס בין גובה החתך לרוחבו באחוזים .

אם לא כתוב שום דבר יחס החתך הוא 82% .

סימון לצמיגים רדיאליים :

צמיגי משא 22 R 11.00

צמיגי נוסעים 13 R 165/70 , 13 R 155

סימון לצמיגים דיאגונלים :

13 5.60 , S+M 13 5.60

השפעת לחץ הניפוח על עלות הנסיעה :

סטייה מלחץ הנפוח המומלץ , גוררת אחריה הפסד ניכר באורך חיי הצמיג , בעיקר בצמיגי משא .

1 .לחץ נפוח נמוך מדי לשחיקה מזורזת של שתי הכתפיים לחץ נפוח גבוה מדי גורם לשחיקה מופרזת של מרכז הסוליה .

2 . שינוי בלחצי הנפוח של צמיגי הצמד גורם לשחיקה בלתי אחידה של הצמיגים ומגדיל משמעותית את עלות הנסיעה .גם הצמדות דפנות הצמיגים בשל לחץ נפוח נמוך מידי , מסוכנת יותר בצמיגים רדיאליים מאשר בצמיגים דיאגונליים .

3 . לחץ ניפוח נמוך מידי גורם להגדלת צריכת הדלק בכביש . זאת בשל הגדלת המעוותים הגורמת חמום מופרז של הצמיגים .

4 . בכל מכונית משפיע עודף לחץ נפוח על הגברת התנודות . אלה עלולות לגרום לנזקים ברכב , אך בודאי שאינן רצויות לנהג .

5 . בעבודות עפר יש לבחור בצמיג המבצע את העבודה בלחץ הנפוח הנמוך ביותר ובעלי בסיס רחב .

סימון היעוד :

מאחר ובמקרים רבים משתמשים באותו גודל צמיג למטרות שונות קיימת סכנת תאונה בשל שימוש בצמיג לא מתאים . לשם כך נוצר סימון המורכב מאותיות שונות המופיע בצמוד לסימון הגודל ואשר תפקידו לספק מידע על תפקיד הצמיג .

איזון ורעידות :

מאזנים את הצמיג בשתי צורות איזון סטטי ואיזון דינמי .

אחרי כל פירוק והרכבה של הצמיג מהג'נט דרוש איזון דינמי .

תיקון צמיגים :

אסור לתקן צמיג באזור העקב .

מתקנים צמיגים בשיטה הנקראת תיקון פטרייה .

חידוש צמיגים :

קימות שתי שיטות חידוש חם נעשה בדרך כלל בצמיגים למכוניות פרטיות . חידוש קר שהוא הפוץ ביותר והוא נעשה בעיקר בצמיגי משאיות ואוטובוסים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש