איך בונים מצגת

יום שלישי, 29 ביוני 2010

הנדסת תנועה -רמזור המשך

מטרות הרמזור :

1. הפרדה בזמן בין תנועות עוינות , במגמה לאפשר זרימה יעילה שוטפת ובטוחה במערכת הדרכים בכל שעות היממה .

2. צמצום זמני העיכוב וההמתנה בצמתים במגמה לנצל ככל האפשר את קיבולת המערכת .

3. ויסות זרמי-התנועה וקביעת משטר-תנועה מתאים לצומת .

4. פישוט ההחלטות העומדות בפני הנהג המתקרב לצומת .

5. מניעת תאונות הנובעות מקונפליקט בין תנועות עוינות .

6. הבטחת רציפות הזרימה לאורך דרכים עורקיות .

7. הגנת החצייה של הולכי-הרגל .

הרימזור חייב לענות על הדרישות הבסיסיות הבאות :

1. חייב להיות מותאם לתנאי-המקום ומסוגל למלא את ייעודו .

2. חייב למשוך תשומת-לב המשתמשים בדרך .

3. חייב להיות ברור וחד-משמעי .

4. חייב לגרום לתגובה המצופה מן המשתמשים בדרך .

5. חייב להיות ממוקם ומופעל באופן אשר יאפשר זמן ידוע ומספיק לתגובה .

6. חייב להיות תחת פיקוח .

7. חייב להיות מעוגן בחוק ומאושר ע"י הרשות החוקית המתאימה

יתרונות הרמזור :

1. מביא בעקבותיו זרימת-תנועה סדירה יותר .

2. מקטין תאונות חזית-צד ותאונות אחרות שעיקרן אי מתן זכות-קדימה .

3. מאפשר לרכב הבא מכוונים משניים לחצות בבטחה זרמי-תנועה חזקים בלי להמר .

4. מגביר ביטחונם של נהגים והולכי-רגל .

חסרונות הרמזור :

1. יקר , עלות גדולה .

2. מגדיל לעתים את זמני העיכוב בצומת .

3. מגדיל לרוב את מספר תאונות חזית-אחור .

שלושת סוגי התאונות העיקריים בצמתים הם :

1. פגיעה בהולך רגל .

2. התנגשות חזית-צד .

3. התנגשות חזית-אחור .

יחד הם מהווים כ 89% מכלל התאונות בצמתים . סוג התאונה השכיח בצומת מרומזר הוא התנגשות חזית אל צד .

קיימים 3 סוגים של הצדקים להתקנת רמזורים :

1. נפחי-תנועה (רכב) בצומת ההצדק מתקיים כאשר במשך 8 שעות העמוסות ביותר של יום מייצג הנפח הכללי של כלי-הרכב הנכנסים לצומת (למעט פניות חופשיות) עולה על 10,000 יר"מ , שמהם לפחות 1,5000 יר"מ באים מן התנועות המשניות .

2. הצדק חציית הולכי-רגל צירוף מספר הולכי-הרגל החוצים במעבר חצייה אחד , ונפחי תנועת הרכב העוברים עליו , במשך כל אחד מ 8 השעות העמוסות ביותר של יום מייצג , נופל בשטח המוגדר במצדיק רימזור .

3. נתוני תאונות דרכים בגל אי-מתן זכות קדימה אירעו בצומת לפחות 5 תאונות בשנה , או 7 תאונות בשנתיים , או 9 תאונות בשלוש השנים האחרונות , אז מתקיים ההצדק הנפחי לרימזור בערכים הנמוכים עד-כדי 20% מהמקובל .

נתוני תאונות-דרכים לבדם אינם מהווים הצדק להתקנת רמזורים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש