מתוך הדיאגרמה רואים כי יש זווית "חפיפה" ( בסביבות הנמ"ע ) , בה פתוחים בעת ובעונה אחת גם שסתום הפליטה ( ההולך וניסגר ) וגם שסתום היניקה ( ההולך ונפתח ).
זווית זו נוצרת בגלל השהיית סגירת שסתום הפליטה לשם הרקה יסודית של הגזים השרופים מתוך הצילינדר על ידי ניצול האנרגיה הקינטית שלהם , מחד גיסא , ובגלל הקדמת פתיחת שסתום היניקה לשם פתיחתו המלאה בעוד מועד , מאידך גיסא . אם גודל הזוויות שביניהם נקבע כדרוש , אין סכנה , שהגזים השרופים יכנסו לתוך צינור היניקה , מפני שהאנרגיה הקינטית של הגזים השרופים אינה חזקה די הצורך להתגבר על התנגדותו של שסתום היניקה , הפתוח עדין בחלקו .
מהאמור לעיל אנו למדים , כי הזווית היא קטנה למנועים בעלי מהירות קטנה , והיא גדולה למנועים בעלי מהירות גדולה .
חפיפת השסתומים שימושית בעת כוונון שסתומים במנוע בעל שסתומים תלויים עומדים , כשהכרחי לדעת איזו בוכנה נמצאת בסוף מהלך הפליטה ובנמ"ע .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה