איך בונים מצגת

יום שבת, 16 ביולי 2011

תורת המנוע

מחזור מנוע בנזין 4 פעימות :

1. פעימת היניקה מתחילה כאשר הבוכנה נמצאת בנמ"ע ומתחילה לרדת . הבוכנה יורדת במהירות עצומה . לדוגמא : כאשר המנוע מסתובב 3000 סל"ד הבוכנה עולה ויורדת 50 פעם בשניה.במצב הזה כל הפרעה לזרימה כמו מסנן אויר , הקרברטור עצמו סעפת היניקה ופיתחי השסתומים מפרעים לכניסת התערובת ולכן כאשר הבוכנה ירדה לנמ"ת לא התמלא הצלינדר בכל התערובת שהוא היה יכול להתמלא במידה והמנוע היה מסתובב לאט מאוד . כדי לשפר משאירים את שסתום היניקה פתוח כאשר הבוכנה עולה בערך בסביבות 45 מעלות ולמרות עלית הבוכנה תערובת ממשיכה להיכנס , מגיע מצב שהלחץ בתוך הצילנדר שווה ללחץ בסעפת . ואז סוגרים את שסתום היניקה ועלית הבוכנה דוחסת את התערובת , הלחץ בתוך הצילנדר 10 עד 12 בר והחום 600 - 700 מעלות . מספר מעלות לפני נמ"ע מופיע ניצוץ שמתחיל להדליק את התערובת , השריפה נימשכת עד אשר הבוכנה עוברת 10 עד 15 מעלות לאחר נמ"ע במצב זה חשוב שהתערובת תיגמר להישרף הלחץ בצילנדר בסביבות 30 בר והחום 2200 מעלות והכוח הזה מוריד את הבוכנה . אם שיא הלחץ וגמר השריפה מתרחשת כאשר הבוכנה בנמ"ע שומעים צילצולים חזקים שעלולים לגרום לנזק וחור בבכונה במידה ונשארים במצב תקופה ממשוכת בסביבות 10 -15 דקות אלמלע גל ארכובה שרוצה לקיים את כיוון סיבוב המנוע היה יכול להסתובב אחורה . התיזמון של נקודת השריפה הרצוי נקבע בראש ובראשונה על ידי מפלג אבל גורמים נוספים כמו : חום עבודה , סוג התערובת וסוג הדלק . במידה והתיזמון נעשה מאוחר ושיא הלחץ יהיה מעבר ל- 15 מעלות הלחץ בצילנדר יהיה נמוך בגלל שהבוכנה ירדה החום יברח למים בגלל שדפנות הצילנדר מתגלים על ידי הבוכנה חום מי הקירור יעלה והספק המנוע ירד .

הבוכנה יורדת בפעימת עבודה עד אשר לפני נמ"ת כ - 45 מעלות ניפתח שסתום הפליטה והלחץ בסביבות 4 בר וחום של 800 מעלות נפלט החוצה מעצמו ועד אשר הבוכנה הגיעה לנמ"ת השתחרר כל הלחץ ורוב הגזים השרופים . כאשר הבוכנה עולה היא דוחפת החוצה דרך צינור הפליטה את הגזים שנשארו בצלינדר הזרימה מהירה מאוד . כאשר הבוכנה מגיעה לפני נמ"ע כ - 15 מעלות פותחים גם את שסתום היניקה במצב זה שני השסתומים פתוחים מצב זה נקרה חפיפה . שסתום יניקה ניפתח ושסתום פליטה הולך להיסגר מצב זה חשוב כדי לנקות את תא השריפה משאיריות הגזים מה שהבוכנה לא יכולה לעשות . מהירות התנופה של הגזים היוצאים בצינור הפליטה מושך תערובת ניקיה מסעפת יניקה ותא השריפה מתנקה מרוב הגזים .

בדיקת בעזרת אינדקטור מצבו של מנוע

אינדקטור לבדיקת הלחצים בתוך הצילנדר במחזור 1 מתבצע כאשר מחברים חישן לחץ דרך חיבור מיוחד לתא שריפה החישן הזה מסוגל לבצע רישום על דף ניר בצורת קו . הדף נמצא על לוח שמחובר לגל ארכובה ונע איתו באותה צורה שהבוכנה נעה כך שהקו המצטייר על דף הניר מראה בכל נקודה ונקודה שעל הקו את הלחץ ואת מקום הבוכנה בצילנדר באותו המצב . המכשיר הזה שימושי בעיקר במכוני מחקר או במעבדות היצרנים כאשר הם מתכננים מנוע . הדיאגרמה המתקבלת מיצגת בקנה מידה מסוים את כוחו של המנוע .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש