שאלה ג - 83
לפניך תמונות של שני תאי שריפה שונים .
השווה ביניהם מבחינת המבנה והשפעותו על פעולת המנוע .
תשובה ג - 83
1. תא שריפה טריזי זול ופשוט מאפשר יצור
תנאי שריפה שווים בכל הצילנדרים השסתומים נמצאים במישור אחד העירבול טוב השריפה
מהירה יחס דחיסה גבוה .
2. תא שריפה מרכז מחלק מהראש ובו נמצא
שסתום פליטה יחד עם המצת העירבול טוב יחס דחיסה גבוה . אבל הפסד חום למים גדול
שסתום היניקה נמצא במישור אחד עם הראש .
שאלה ג - 82
לפניך תמונות של שני תאי שריפה שונים .
השווה ביניהם מבחינת המבנה והשפעותו על פעולת המנוע .
תשובה ג - 82
בתמונה 2 . מראים תא שריפה גלילי בתא זה
מקבלת התערובת תנועה עירבולית בתהליך היניקה , זה משפר תהליך השריפה נצילות המנוע
טובה , גל זיזים נמצא בגוף המנוע ואינו מאפשר סיבובי מנוע מהירים .
בתמונה 1 . תא השריפה בצורת גגון במיבנה
זה יש אפשרות לעשות שסתומים גדולים יותר תא שריפה קטן יחסי ומעבד פחות חום .
עירבול התערובת טוב והמנוע אינו רגיש לצילצולים . תנועת הגזים רוחבית ומשפרת את
ניקוי תא השריפה . מיבנה זה יעיל ביותר גל הזיזים עילי מאפשר לקבל סיבובים גבוהים
מאפשר מנועים מהירים .
שאלה ג - 84
מה המיוחד במבנהו , באופן פעולתו ושריפת
התערובת במנוע זה בהתיחס לתא השריפה ולסעפת היניקה ? מהי ההשפעה על יחס דחיסה
וההספק ?
תשובה ג - 84
סעפת היניקה ליד שסתום היניקה בנוי בצורה
ספירלית וזה יוצר עירבול טוב של התערובות . ביניקה העירבול מתחזק בתהליך הדחיסה
בגלל השקע של הבוכנה . מיבנה זה מאפשר יחס דחיסה גבוה ומתקבל הספק גבוה .
שאלה ג - 85
תאר את תהליך השריפה המיוחד לצורת מבנה תא
שריפה זה . מהי השפעתו על יחס הדחיסה .
תשובה ג - 85
בעזרת הבליטה שבבוכנה משיגים יחס דחיסה
גבוה ולחץ עבודה גבוה הבליטה מגדילה שטח הבוכנה וקירור התערובת טוב יותר , העירבול
טוב וסכנת צילצולים קטנה (דיטינציה) .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה