איך בונים מצגת

יום שבת, 31 בדצמבר 2011

שאלות ותשובות בנושא תא שריפה


שאלה ג - 83
לפניך תמונות של שני תאי שריפה שונים . השווה ביניהם מבחינת המבנה והשפעותו על פעולת המנוע .
תשובה ג - 83
1. תא שריפה טריזי זול ופשוט מאפשר יצור תנאי שריפה שווים בכל הצילנדרים השסתומים נמצאים במישור אחד העירבול טוב השריפה מהירה יחס דחיסה גבוה .
2. תא שריפה מרכז מחלק מהראש ובו נמצא שסתום פליטה יחד עם המצת העירבול טוב יחס דחיסה גבוה . אבל הפסד חום למים גדול שסתום היניקה נמצא במישור אחד עם הראש .
שאלה ג - 82
לפניך תמונות של שני תאי שריפה שונים . השווה ביניהם מבחינת המבנה והשפעותו על פעולת המנוע .
תשובה ג - 82
בתמונה 2 . מראים תא שריפה גלילי בתא זה מקבלת התערובת תנועה עירבולית בתהליך היניקה , זה משפר תהליך השריפה נצילות המנוע טובה , גל זיזים נמצא בגוף המנוע ואינו מאפשר סיבובי מנוע מהירים .
בתמונה 1 . תא השריפה בצורת גגון במיבנה זה יש אפשרות לעשות שסתומים גדולים יותר תא שריפה קטן יחסי ומעבד פחות חום . עירבול התערובת טוב והמנוע אינו רגיש לצילצולים . תנועת הגזים רוחבית ומשפרת את ניקוי תא השריפה . מיבנה זה יעיל ביותר גל הזיזים עילי מאפשר לקבל סיבובים גבוהים מאפשר מנועים מהירים .
שאלה ג - 84
מה המיוחד במבנהו , באופן פעולתו ושריפת התערובת במנוע זה בהתיחס לתא השריפה ולסעפת היניקה ? מהי ההשפעה על יחס דחיסה וההספק ?
תשובה ג - 84
סעפת היניקה ליד שסתום היניקה בנוי בצורה ספירלית וזה יוצר עירבול טוב של התערובות . ביניקה העירבול מתחזק בתהליך הדחיסה בגלל השקע של הבוכנה . מיבנה זה מאפשר יחס דחיסה גבוה ומתקבל הספק גבוה .
שאלה ג - 85
תאר את תהליך השריפה המיוחד לצורת מבנה תא שריפה זה . מהי השפעתו על יחס הדחיסה .
תשובה ג - 85
בעזרת הבליטה שבבוכנה משיגים יחס דחיסה גבוה ולחץ עבודה גבוה הבליטה מגדילה שטח הבוכנה וקירור התערובת טוב יותר , העירבול טוב וסכנת צילצולים קטנה (דיטינציה) .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש