תאר את בדיקת המנוע על דינמומטר לפני תיאום מנוע ואחריו !
מפעילים את המנוע שהוא מחובר לדינמומטר ומגיעים לטמפרטורה עבודה מעמיסים את המנוע כאשר המצערת פתוחה למקסימום באמצעות הדינמומטר , עד אשר מקבלים את המומנט המקסמלי ומשווים לנתוני היצרן . מתזמנים את המנוע במערכת הצתה או התזה ובודקים מצב תערובת בעזרת מאבחן גזי תערובת . מתקנים את מה שדרוש וצריך לקבל תוצאות משופרות .
איך אפשר לבדוק את התבלות הצילינדר באמצעות מכשיר זליגה (דליפת לחץ) ?
מחדירים לחץ אוויר לצילינדר באמצעות מכשיר זליגה דרך פתח המצת כאשר הבוכנה נמצאת בסוף דחיסה בנמ"ע במדויק . ורואים מידת הדליפה באחוזים .
בדליפה דרך אטם ראש או סדק מבחינים דרך פתח מילוי המים ברדיאטור .
בדליפה דרך הטבעות מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך מדיד השמן , או פתח מילוי שמן .
בדליפה דרך שסתום יניקה מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך הקרברטור .
בדליפה דרך שסתום פליטה מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך צינור פליטה .
בדליפה בין צילינדרים שומעים מהצילנדר הסמוך .
תאר איך , באלו אמצעים אפשר לקבוע את מצבו של צילינדר המנוע , את ראש הבוכנה , ואת תושבות השסתומים מבלי להוריד את ראש המנוע
קיים מכשיר אופטי שחודר לצילינדר דרך חור המצת ודרכו ניתן לראות את פנים הצילינדר , מצב שסתומים ותושבות
מהי בדיקת הרכב של גזי פליטה ועל פי איזה עיקרון פועלים מכשירי בדיקה השונים ?
מפני מה מעדיפים לבדוק את ההרכב של גזי הפליטה , בעיקר לפי שיטת ה"אינפרה-אדום" ?
גזי פליטה בודקים כדי לשפר את פעולת המנוע ולחסוך בדלק ולמנוע זיהום אויר .
מאבחן גזי הפליטה פועל בעיקרון שקרני אור אינפרא אדום נבלעים על ידי גזים . שיטה זו אמינה ביותר וניתן לבדוק כל סוגי הגזים שנפלטים והם :
1. אחד תחמוצת הפחמן
2. דו תחמוצת הפחמן
3. חמצן
4. פחמימן (אדי דלק)
מפעילים את המנוע שהוא מחובר לדינמומטר ומגיעים לטמפרטורה עבודה מעמיסים את המנוע כאשר המצערת פתוחה למקסימום באמצעות הדינמומטר , עד אשר מקבלים את המומנט המקסמלי ומשווים לנתוני היצרן . מתזמנים את המנוע במערכת הצתה או התזה ובודקים מצב תערובת בעזרת מאבחן גזי תערובת . מתקנים את מה שדרוש וצריך לקבל תוצאות משופרות .
איך אפשר לבדוק את התבלות הצילינדר באמצעות מכשיר זליגה (דליפת לחץ) ?
מחדירים לחץ אוויר לצילינדר באמצעות מכשיר זליגה דרך פתח המצת כאשר הבוכנה נמצאת בסוף דחיסה בנמ"ע במדויק . ורואים מידת הדליפה באחוזים .
בדליפה דרך אטם ראש או סדק מבחינים דרך פתח מילוי המים ברדיאטור .
בדליפה דרך הטבעות מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך מדיד השמן , או פתח מילוי שמן .
בדליפה דרך שסתום יניקה מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך הקרברטור .
בדליפה דרך שסתום פליטה מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך צינור פליטה .
בדליפה בין צילינדרים שומעים מהצילנדר הסמוך .
תאר איך , באלו אמצעים אפשר לקבוע את מצבו של צילינדר המנוע , את ראש הבוכנה , ואת תושבות השסתומים מבלי להוריד את ראש המנוע
קיים מכשיר אופטי שחודר לצילינדר דרך חור המצת ודרכו ניתן לראות את פנים הצילינדר , מצב שסתומים ותושבות
מהי בדיקת הרכב של גזי פליטה ועל פי איזה עיקרון פועלים מכשירי בדיקה השונים ?
מפני מה מעדיפים לבדוק את ההרכב של גזי הפליטה , בעיקר לפי שיטת ה"אינפרה-אדום" ?
גזי פליטה בודקים כדי לשפר את פעולת המנוע ולחסוך בדלק ולמנוע זיהום אויר .
מאבחן גזי הפליטה פועל בעיקרון שקרני אור אינפרא אדום נבלעים על ידי גזים . שיטה זו אמינה ביותר וניתן לבדוק כל סוגי הגזים שנפלטים והם :
1. אחד תחמוצת הפחמן
2. דו תחמוצת הפחמן
3. חמצן
4. פחמימן (אדי דלק)
מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , אם אין המנוע מסתובב כשמפעילים את המתנעו :
א' האורות חלשים .
ב' עצמת האור אינה משתנה .
הבדיקות שצריכים לעשות כשמפעילים את המתנע והמנוע לא מסתובב :
1 . אם האורות חלשים יש לבדוק את חיבורי החשמל + חיבורי המצבר בעין ובמישוש ולאחר מכן את מתח המצבר עם מד מצברים .
2. אם עוצמת האור אינה משתנה כנראה יש בעיה במתג המתנע ואפשר לבדוק את זה במד התנגדות או לעקוף את המתג .
מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , אם המנוע מסתובב בעזרת המתנע , אבל אינו מתניע ואין ניצוץ במצתים ?
כאשר המנוע מסתובב בעזרת המתנע אבל אינו מתניע ואין ניצוץ במצתים כנראה שיש אחד מהתקלות הבאות : חווט מנותק , מערכת הצתה רטובה , מגעים לא מכוונים או מלכלכים , קבל מקוצר או מקולקל בצורה אחרת .
הבדיקות שנעשה :
1. בדיקת ניתוקים בעין ובמישוש ממתג הצתה ועד למפלג .
2. הרכבת מנורה או מד מתח לבדיקת התנגדות הפלטינות .
3. חיבור אוסילסקופ שיתן לנו על הצג אפשריות לבדוק תקינות הקבל , זווית השהיה וניתוקים .
מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , כשנורת האזהרה של מערכת השימון דולקת .
כשנורת האזהרה של מערכת השימון דולקת יש לעשות את הבדיקות הבאות :
1. לבדוק כמות השמן באגן .
2. לקחת אלמנט שמן חדש ולהרכיב זמנית .
3. לקחת מד שמן מכיני תיקני במקום האלמנט במנוע .
4. לבדוק תקינות האלמנט במד מתח או מנורה .
מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , כשנורת האזהרה של מערכת הקירור דולקת ?
כאשר נורת האזהרה של מערכת הקירור דולקת יש לקרר את המנוע על ידי דימום מנוע .
ולאחר שיתקרר יש לפתוח בזהירות את מכסה הרדיאטור ובודקים אם יש מספיק מים .
כמו כן יש לבדוק נזילות נראות לעין במשאבת מים , בצינורות ובבלוק . אם הכל נראה תקין יש לשים מד טמפרטורה מכני תקני בפתח המצנן ולהשוות בין מד טמפרטורה במצנן למד חום ברכב . יש לבדוק במשאבת לחץ את מערכת הקירור ואת מכסה המצנן באיזה לחץ נפתח השסתום במכסה
הבדיקות שצריכים לעשות כשמפעילים את המתנע והמנוע לא מסתובב :
1 . אם האורות חלשים יש לבדוק את חיבורי החשמל + חיבורי המצבר בעין ובמישוש ולאחר מכן את מתח המצבר עם מד מצברים .
2. אם עוצמת האור אינה משתנה כנראה יש בעיה במתג המתנע ואפשר לבדוק את זה במד התנגדות או לעקוף את המתג .
מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , אם המנוע מסתובב בעזרת המתנע , אבל אינו מתניע ואין ניצוץ במצתים ?
כאשר המנוע מסתובב בעזרת המתנע אבל אינו מתניע ואין ניצוץ במצתים כנראה שיש אחד מהתקלות הבאות : חווט מנותק , מערכת הצתה רטובה , מגעים לא מכוונים או מלכלכים , קבל מקוצר או מקולקל בצורה אחרת .
הבדיקות שנעשה :
1. בדיקת ניתוקים בעין ובמישוש ממתג הצתה ועד למפלג .
2. הרכבת מנורה או מד מתח לבדיקת התנגדות הפלטינות .
3. חיבור אוסילסקופ שיתן לנו על הצג אפשריות לבדוק תקינות הקבל , זווית השהיה וניתוקים .
מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , כשנורת האזהרה של מערכת השימון דולקת .
כשנורת האזהרה של מערכת השימון דולקת יש לעשות את הבדיקות הבאות :
1. לבדוק כמות השמן באגן .
2. לקחת אלמנט שמן חדש ולהרכיב זמנית .
3. לקחת מד שמן מכיני תיקני במקום האלמנט במנוע .
4. לבדוק תקינות האלמנט במד מתח או מנורה .
מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , כשנורת האזהרה של מערכת הקירור דולקת ?
כאשר נורת האזהרה של מערכת הקירור דולקת יש לקרר את המנוע על ידי דימום מנוע .
ולאחר שיתקרר יש לפתוח בזהירות את מכסה הרדיאטור ובודקים אם יש מספיק מים .
כמו כן יש לבדוק נזילות נראות לעין במשאבת מים , בצינורות ובבלוק . אם הכל נראה תקין יש לשים מד טמפרטורה מכני תקני בפתח המצנן ולהשוות בין מד טמפרטורה במצנן למד חום ברכב . יש לבדוק במשאבת לחץ את מערכת הקירור ואת מכסה המצנן באיזה לחץ נפתח השסתום במכסה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה