איך בונים מצגת

יום רביעי, 30 ביולי 2008

תורת המקצוע - שאלות ותשובות בנושא מנוע

תאר את בדיקת המנוע על דינמומטר לפני תיאום מנוע ואחריו !

מפעילים את המנוע שהוא מחובר לדינמומטר ומגיעים לטמפרטורה עבודה מעמיסים את המנוע כאשר המצערת פתוחה למקסימום באמצעות הדינמומטר , עד אשר מקבלים את המומנט המקסמלי ומשווים לנתוני היצרן . מתזמנים את המנוע במערכת הצתה או התזה ובודקים מצב תערובת בעזרת מאבחן גזי תערובת . מתקנים את מה שדרוש וצריך לקבל תוצאות משופרות .

איך אפשר לבדוק את התבלות הצילינדר באמצעות מכשיר זליגה (דליפת לחץ) ?

מחדירים לחץ אוויר לצילינדר באמצעות מכשיר זליגה דרך פתח המצת כאשר הבוכנה נמצאת בסוף דחיסה בנמ"ע במדויק . ורואים מידת הדליפה באחוזים .
בדליפה דרך אטם ראש או סדק מבחינים דרך פתח מילוי המים ברדיאטור .
בדליפה דרך הטבעות מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך מדיד השמן , או פתח מילוי שמן .
בדליפה דרך שסתום יניקה מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך הקרברטור .
בדליפה דרך שסתום פליטה מבחינים כאשר שומעים דליפה דרך צינור פליטה .
בדליפה בין צילינדרים שומעים מהצילנדר הסמוך .

תאר איך , באלו אמצעים אפשר לקבוע את מצבו של צילינדר המנוע , את ראש הבוכנה , ואת תושבות השסתומים מבלי להוריד את ראש המנוע

קיים מכשיר אופטי שחודר לצילינדר דרך חור המצת ודרכו ניתן לראות את פנים הצילינדר , מצב שסתומים ותושבות

מהי בדיקת הרכב של גזי פליטה ועל פי איזה עיקרון פועלים מכשירי בדיקה השונים ?
מפני מה מעדיפים לבדוק את ההרכב של גזי הפליטה , בעיקר לפי שיטת ה"אינפרה-אדום" ?

גזי פליטה בודקים כדי לשפר את פעולת המנוע ולחסוך בדלק ולמנוע זיהום אויר .
מאבחן גזי הפליטה פועל בעיקרון שקרני אור אינפרא אדום נבלעים על ידי גזים . שיטה זו אמינה ביותר וניתן לבדוק כל סוגי הגזים שנפלטים והם :
1. אחד תחמוצת הפחמן
2. דו תחמוצת הפחמן
3. חמצן
4. פחמימן (אדי דלק)

מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , אם אין המנוע מסתובב כשמפעילים את המתנעו :
א' האורות חלשים .
ב' עצמת האור אינה משתנה .

הבדיקות שצריכים לעשות כשמפעילים את המתנע והמנוע לא מסתובב :
1 . אם האורות חלשים יש לבדוק את חיבורי החשמל + חיבורי המצבר בעין ובמישוש ולאחר מכן את מתח המצבר עם מד מצברים .
2. אם עוצמת האור אינה משתנה כנראה יש בעיה במתג המתנע ואפשר לבדוק את זה במד התנגדות או לעקוף את המתג .

מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , אם המנוע מסתובב בעזרת המתנע , אבל אינו מתניע ואין ניצוץ במצתים ?

כאשר המנוע מסתובב בעזרת המתנע אבל אינו מתניע ואין ניצוץ במצתים כנראה שיש אחד מהתקלות הבאות : חווט מנותק , מערכת הצתה רטובה , מגעים לא מכוונים או מלכלכים , קבל מקוצר או מקולקל בצורה אחרת .
הבדיקות שנעשה :
1. בדיקת ניתוקים בעין ובמישוש ממתג הצתה ועד למפלג .
2. הרכבת מנורה או מד מתח לבדיקת התנגדות הפלטינות .
3. חיבור אוסילסקופ שיתן לנו על הצג אפשריות לבדוק תקינות הקבל , זווית השהיה וניתוקים .

מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , כשנורת האזהרה של מערכת השימון דולקת .

כשנורת האזהרה של מערכת השימון דולקת יש לעשות את הבדיקות הבאות :
1. לבדוק כמות השמן באגן .
2. לקחת אלמנט שמן חדש ולהרכיב זמנית .
3. לקחת מד שמן מכיני תיקני במקום האלמנט במנוע .
4. לבדוק תקינות האלמנט במד מתח או מנורה .

מה עליך לבדוק ובעזרת איזה מכשיר , כשנורת האזהרה של מערכת הקירור דולקת ?

כאשר נורת האזהרה של מערכת הקירור דולקת יש לקרר את המנוע על ידי דימום מנוע .
ולאחר שיתקרר יש לפתוח בזהירות את מכסה הרדיאטור ובודקים אם יש מספיק מים .
כמו כן יש לבדוק נזילות נראות לעין במשאבת מים , בצינורות ובבלוק . אם הכל נראה תקין יש לשים מד טמפרטורה מכני תקני בפתח המצנן ולהשוות בין מד טמפרטורה במצנן למד חום ברכב . יש לבדוק במשאבת לחץ את מערכת הקירור ואת מכסה המצנן באיזה לחץ נפתח השסתום במכסה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש