איך בונים מצגת

יום שישי, 4 בספטמבר 2009

חזרה - גיהות תעסוקתית - המשך :

"רעש מזיק" —
רעש שמפלסו גבוה מהערכים המותרים בתקנות אלה העלול לגרום לנזק בריאות לעובד החשוף לו במקום עבודתו;

"רעש מתמשך" —
רעש שמפלסו קבוע או משתנה, הנמשך ברציפות יותר משניה אחת, והנמדד ביחידות dB(A), בעזרת מד רעש מכוייל המכוון למצב Leq, ומשך המדידה 30 שניות לפחות, או כמשך הרעש, אם הרעש נמשך פחות מ-30 שניות;

"רעש התקפי" —
רעש שמתקיימים לגביו שני אלה:
(1) הוא נמשך ברציפות פחות משניה אחת;
(2) בזמן מדידת הרעש קיים הפרש העולה על 20dB(L) או 20dB(C) בין קריאת מד-הרעש כשהוא מכוון למצב "SLOW" לבין קריאת מד-הרעש כשהוא מכוון למצב "PEAK"; רעש כאמור יימדד ב-dB(L) במד-רעש מכוייל המכוון למצב "PEAK";
"dB(L)" "dB(C)" ,"dB(A)" — מצבי מדידת רעש בסקלות C ,A או L, שהינן סקלות השקלול המוגדרות בהתאם לתקן;
"Leq" — מפלס רעש שווה ערך או משוקלל ב-dB(A);

"עובד ברעש מזיק" — כל אחד מאלה:
(1) אדם העובד בעבודה או בתהליך עבודה מן הנקובים בתוספת הראשונה;
(2) אדם החשוף, במקום עבודתו, לרעש מזיק מתמשך או התקפי מעל לרמת החשיפה המשוקללת המרבית המותרת לרעש מתמשך והתקפי, או מעל לרמת החשיפה המרבית המותרת לרעש התקפי והוא עובד 200 שעות בשנה לפחות, אלא אם כן הורה מפקח עבודה אזורי על תקופה שונה ממנה לגבי מקום עבודה מסוים;

חשיפה לרעש ואופן מדידתו :
קיימים שני סוגי רעש עיקריים : רעש מתמשך הקיים כל הזמן , ורעש התקפי הנמשך זמן קצר מאוד (פחות משניה אחת). עוצמת הרעש נמדדת בדציבלים , יחידה למדידת רעש המוגדרת על-ידי ACGIH . לכל סוג רעש קיימים ערכים גבוליים שאין לעבור אותם . הערכים הגבוליים של רמת החשיפה לרעש תלויים גם במספר השעות שבהם העובד חשוף לרעש , ומספר ההתקפים (אירועים של רעש התקפי . קיימת גם שיטה המודדת את החשיפה המשוקללת לרעש , כאשר , למשל , אדם החשוף לרעש במשך ארבע שעות ביום יכול לעבוד כך רק אם החשיפה המשוקללת שלו לרעש הינה נמוכה מ – 88 דציבל (A) , אולם אם הוא עובד ברעש יום שלם , הערך המרבי המותר הינו רק 85 דציבל (A) וכד' .

קביעת העובדים החשופים לרעש מזיק :
כל מי שעובד 200 שעות לפחות ברמת רעש מתמשך או התקפי העולה על המותר בתקנות נחשב כעובד ברעש מזיק , וכן העובדים במקומות או בתהליכים הבאים (וזאת בלי להתחשב ברמת רעש במקום בפועל) .
א. חציבה , פיצוץ , גריסה וטחינה .
ב. ניפוט , טוויה , שזירה ואריגה מכאניים .
ג. ניסור , השחזה וליטוש מכאניים .
ד. נגרות מכאנית .
ה. מסגרות ופחחות (לרבות סמרור וחיתוך מתכות בגזים) .
ו. הפעלת ציוד מכני הנדסי וטרקטורים ללא תא מפעיל סגור .
ז. הפעלת פטישים פנאומטיים .
ח. ניקוז או התזה בעזרת אוויר דחוס .
ט. הפעלת מכבשים (למעט מכבשים הידראוליים) .
י. הפעלת מלגזות בדיזל או בגז , ללא תא מפעיל סגור .
יא. הסקת דודי קיטור בדלק נוזלי .
יב. הפעלת מדחסי אוויר .
יג. הפעלת טורבינות וגנראטורים , מכסחות דשא , חרמשים ממונעים ומשורי שרשרת המונעים באמצעות מנוע שריפה פנימית .

חובת עריכתן של בדיקות סביבתיות תעסוקתיות :
במקום עבודה שבו עובדים ברעש מזיק , או שיש יסוד סביר להניח שקיים בו רעש מזיק , יש לבצע בדיקות סביבתיות תעסוקתיות תקופתיות של מפלסי הרעש המתמשך וההתקפי . את הבדיקה יש לערוך בסמוך לאוזניים של העובדים , בכל המקומות ובכל תהליכי העבודה השונים . את הבדיקות יש לערוך מדי שנה על-ידי בודק ממעבדה מוסמכת לבדיקות סביבתיות-תעסוקתיות , ועל המעביד לנהל יומן מעקב ובו כל פרטי כל בדיקה ותוצאותיה . את היומן יש לשמור 20 שנה לפחות . העתק מתוצאות הבדיקות הסביבתיות והתעסוקתיות יש לשלוח למפקח עבודה אזורי , וכן יש להביא את התוצאות לידיעת העובדים , ולפרסמן בתחנות העבודה .

אמצעי גיהות סביבתיים :
בכל מקום בו עובדים ברעש מזיק , יש לנקוט הצעדים הבאים :
א. הפחתת הרעש באמצעים טכניים-הנדסיים כל שלא יעלה על הרמה המותרת .
ב. הפחתת משך השהיה של העובדים בסביבת רעש מזיק בהתאם למותר בתקנות .
ג. בידוד מקומות בעבודה שיש בהם רעש מזיק , כך שרק עובדים החייבים להימצא שם יהיו במקום .
ד. לתלות שילוט קבוע ובולט לעין ובו כתוב : "אזור רעש מזיק – חובה להשתמש במגיני אוזניים מתאימים , העובדים חייבים בבדיקות רפואיות תקופתיות על-ידי שירות רפואי מוסמך .

ציוד מגן אישי :
במקום עבודה בו קיים רעש מזיק , יש לספק לעובדים מגיני אוזניים מתאימים , שהעובדים חייבים להשתמש בהם ולשמור על שלמותם וניקיונם .

חובת הדרכתו של עובד :
המעביד חייב להדריך את העובדים ברעש מזיק , אחת לשנה לפחות , לגבי הנזק הבריאותי הנובע מרעש מזיק , והאמצעים שיש לנקוט כדי להתגונן מרעש .

חובת בדיקות רפואיות :
אדם לא יתחיל לעבוד ברעש מזיק (או באחד מן התהליכים שנמנו לעיל) אלא אם עבר בדיקה רפואית ראשונית תוך חודש לפני תחילת העבודה , ונקבע על-ידי רופא מורשה או רופא תעסוקתי כי הוא מתאים לעבודה . באדם העובד ברעש מזיק יש לבצע בדיקה חוזרת אחת לשנה .

פנקס בריאות :
לכל עובד שנבדק על-ידי שירות רפואי מוסמך בבדיקת רעש יונפק פנקס בריאות בו יירשמו פרטי הבדיקה . הפנקס ימסר למעביד אשר חייב לשמור אותו במקום העבודה . כאשר המפעל נסגר , או שהעובד הפסיק את עבודתו במפעל , יש למסור את פנקס הבריאות לשירות הרפואי המוסמך שערך את הבדיקה האחרונה .

חובת המעביד להסדרת הבדיקות הרפואיות :
לצורך ביצוע הבדיקות , המעביד חייב לפנות לשירות הרפואי המוסמך , ולאפשר לעובד להתייצב לבדיקות במועדים שנקבעו לו לצורך זה . העובד חייב להתייצב לבדיקות , והזמן הדרוש לביצוע הבדיקות הרפואיות ייחשב לעובד כחלק משעות עבודתו .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש