איך בונים מצגת

יום שלישי, 1 בספטמבר 2009

מכונות :


קיימת חובה לגדר חלקים במכונות (כולל בהתקנים מכאניים וברצועות הנע) כדלקמן :

א. במנוע חשמלי , גנראטור חשמלי וממיר סיבובי – כל חלק שלהם וכל גלגל תנופה המחובר אליהם .
ב. כל חלק נע (כולל גלגל תנופה) של מניע ראשי (מניע ראשי הינו כל מתקן , מכונה או מנוע המספקים כח מכני הנובע ממקור אנרגיה כלשהו).
ג. כל חלק של ממסרת (המושג "ממסרת" כולל גם מערכת גלגלונים , גל , גלגל , תוף , מחבר , מצמד וכל אמצעי אחר המוסר או מקבל תנועה ממניע ראשי למכונה) .
ד. כל חלק מסוכן של מכונה (חלק העלול לפגוע בעובד) .
ה. כל חלק של מוט-גלם הבולט מעבר לראש מחרטה .
ו. התעלה העליונה והתחתונה של גלגל-מים או טורבינה המונעת במים .

חובת גידור לבטח חלה גם על כל מנוע , מתקן או ציוד כנ"ל שמופעלים לצורך הרצה , ניסוי , התאמה או הצגה .

הגידור חייב להעשות "לבטח" . כלומר , עליו למנוע באופן מוחלט אפשרות של פגיעת החלק המסוכן בעובד , ולספק הגנה לעובד פזיז ורשלן . האחריות על ביצוע הגידור מוטלת כולה על המעביד .

אם המכונה או המתקן הוצבו במפעל במקום המונע לחלוטין אפשרות של פגיעה בעובדים – אפשר לראות גם בכך גידור לבטח של המכונה (חוץ מלגבי מניעים ראשיים וגלגל-מים החייבים בגידור בכל מקרה) .

הגידור (או התקן הבטיחות) צריכים להיות מותקנים באופן קבוע כל עוד המכונה בשימוש או בתנועה כשיש צורך לתקן או לכוון מכונה בתנועה , ולשם כך יש להסיר את הגידור (או להתקרב למכונה שהוצבה במקום המונע גישה אליה) , צריכה עבודה זו להתבצע אך ורק על-ידי גבר מעל גיל שמונה-עשרה , שהתמנה לביצוע פעולות במכונות בתנועה (על-ידי מינוי בכתב עם עותק חתום לידי העובד עצמו) , ושהיינו מוכשר לביצוע העבודה הזו ומכיר את הסכנות של מכונות בתנועה . יש לרשום בפנקס המפעל הכללי את פרטי העובד שהתמנה לביצוע פעולות במכונות בתנועה , ולפרט בפנקס אילו פעולות הוא רשאי לבצע עובד המטפל במכונה בתנועה , ושאיננו מכונאי מיומן העוסק בכיוונה , חייב ללבוש סרבל הדוק לגוף והעשוי מחתיכה אחת , ללא קצוות רפויים או כיסים (חוץ מכיס אחורי) .

אם תהליך העבודה אינו מאפשר גידור לבטח של חלק מסוכן של מכונה , יש להתקין בה התקן המונע באופן אוטומטי מגע של העובד עם החלק המסוכן .

במקום בו פועלת ממסרת (כולל מצמד , מערכת גלגלונים וכד') , יש לאפשר את ניתוקה המידי מהכוח המפעיל אותה , וכן יש לספק ולקיים התקן מכני יעיל (או מכשיר עיתוק) המיועד להעביר רצועת הנע בין גלגלונים שהם חלק מממסרת (מהדוק לרפוי ולהיפך) , ולמנוע את זחילתה של רצועת ההינע בחזרה אל הגלגלון ההדוק .

במכונה המיועדת להפעלה בכוח מכני , יש להגן באופן יעיל על כל בורג הידוק , לולב או יתד של גל סובב , גלגל או סבכת שיניים , וזאת על-ידי שיקוע , סיכוך או אמצעי יעיל אחר .

תשלובת של גלגלי שיניים או של גלגלי חיכוך יש לסוכך מכל הצדדים , להוציא מקרים בהם מיקום התשלובת עצמו מונע לחלוטין פגיעה בעובדים , או אם התשלובת דורשת כיוונון תמידי שעה שהיא בתנועה .

אסור למכור או להשכיר מכונה המופעלת בכח מכני ושאיננה עונה על תנאי הגידור והמיגון שהוצגו , בין אם היא נבנתה בישראל ובין אם לא . האיסור חל גם על מכונות ואביזרי הרמה , מעלית , מתקן לחץ , כלי עבודה חשמלי מיטלטל וציוד ריתוך וחיתוך .

יצרן , יבואן , סוכן , משווק או מוכר של מכונה יצרף אליה הוראות הפעלה , אחזקה ובטיחות בשפה העברית , כולל הוראות הרכבה והרצה אם נחוץ , אם הוצמדה למכונה תוית הוראות בטיחות והפעלה בשפה זרה , תתורגם התוית לשפה העברית ותיצמד למכונה ( כולל מתקני הרמה , מעלית , מתקן לחץ , כלי עבודה חשמלי מיטלטל וציוד ריתוך וחיתוך) .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש