איך בונים מצגת

יום שני, 31 באוגוסט 2009

חזרה - אמצעי מיגון הנדסיים

מיגון מכונה יכול להתבסס על הבאים:

מגן קבוע:
מחסום פיזי המונע לחלוטין את הגישה לחלק עליו מגינים. המגן מותקן באופן קבוע על המכונה, ואסור – ולעיתים אף לא ניתן – להסירו במהלך ביצוע העבודה. המגן הקבוע יכול להיות חלק אינטגרלי של המכונה, או תוספת שאיננה ניתנת להסרה בנקל. מגן זה הינו המגן המועדף.

מגן מרחק:
רשת או מחיצה המאפשרות מעבר של חומר המוזן למכונה, אך מונעות מגע של אברי העובד עם החלקים המסוכנים בה. בדרך כלל קיים במגן המרחק פתח קטן דרכו החומר עובר, אך המגן עצמו ממוקם במרחק הגדול מאורך זרוע מהחלק המסוכן.

מגן אוטומטי:
מגן (מחיצה או מוט) המוזז ממקומו באופן אוטומטי בזמן הפעלת המכונה, ותפקידו להרחיק כל חלק מגופו של האדם הנחשף לסיכון, על-ידי דחיפה או משיכה של חלק הגוף החשוף.

מגן מתכוונן מעצמו:
למשורים עגולים, מקצועות, ומכונות גיוץ ניתן להרכיב מגן המכסה את להב המשור, ובאמצעות קפיץ הוא מתכוונן לגובה המתאים, כך שהחלק המנוסר נמצא מתחת למגן, אך אין אפשרות למגע של אצבעות המפעיל עם הלהב או תוף הלהבים המסתובב. קיים גם מגן מתכוונן לא אוטומטי שיש לכוונו ידנית לפני ביצוע עבודה.

מגן משולב (interlock):
מגן זה משולב במערכת החשמלית של המכונה, והסרתו מפסיקה את פעילותה. מתאים כאשר יש צורך מידי פעם להסיר את המגן כדי לבצע עבודות כוונון או תחזוקה של המכונה, ולכן לא ניתן להתקין מגן קבוע. הפעלת המכונה מחדש תתאפשר רק כאשר המגן הוחזר למקומו. מגן זה מורכב בדרך כלל ברובוטים ובמכונת עיבוד מתכת ממוחשבות (CNC).

התקן חישה:
מערכת בקרה המפסיקה את פעולת המכונה כאשר עובד חודר לתחום מסוכן (לדוגמה: התקן חישה אלקטרו-אופטי);

במידה ולא ניתן להתקין מיגון המהווה גידור לבטח, יש לבדוק אפשרות של הצבת המכונה או המתקן במקום המונע גישת אדם לחלקים נעים או מסוכנים (והצבת מכונה שיש בה חלק "חוצה-ושב" הרחק מהקיר כדי למנוע מחיצה של העובד).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש