איך בונים מצגת

יום שישי, 12 בפברואר 2010

בטיחות בהפעלת כלי רכב - אמצעי שינוע למטענים

אמצעי שינוע לפי סוגים :


1 . אריזות קטנות להובלת אריזות קטנות דרוש רכב בעל דפנות וסולמות .התמיכה ההיקפית תמנע את התפרקות המטען ותאפשר את קשירת הסולמות התומכים ע"י מספר קטן של כבלים או חבלים .

אם המטען גבוה מגובה הסולמות נצטרך להוסיף חבלים לקשירת השורות העליונות וזאת בנוסף לקשירת רגלי הסולמות .

להידוק אריזות קרטון ע"י חבל למשל יש להוסיף זוויתני עץ קטנים להגנה מפני לחץ נקודתי .


2 . מכלים קשיחים וגמישים המכילים מיועדים בדרך כלל להובלת תוצרת חקלאית מהשדה לבתי האריזה או לתעשייה חלקם עשויים עץ גס ויש העשויים מפלסטיק צורתם כקוביה וממדיהם כמחצית רוחב משטח הטעינה

1.20 X 1.20 מ'). מדות אלו מאפשרות טעינתם בשני טורי אורך , ובשלוש שכבות גובה .

מכלי העץ מונחים זה על זה ולחצם בצרוף מקדם החיכוך של העץ מונע את החלקתם .למרות זאת אסור לוותר על הידוקם בכבלי רוחב .

מכלי הפלסטיק מטבעם הם בעלי מקדם חיכוך נמוך .יצרניהם הביאו זאת בחשבון ועיצבו בהם שגמים ומגרעות .

קיימים גם מכלי שק גדולים וגמישים העשויים בד גס ועבה והמוכרים בשמם הלועזי פיק בג (שקי הרמה) .

ממדיהם כממדי המכלים גם אותם נעמיס בשני טורים ובשכבות משום שהם גמישים תלויה יציבותם בסוג המטען .כדי שכלי עזר כמלגזה או מנוף יוכלו להרימם נתפרו 4 לולאות גדולות וחזקות לפתחם .

יתרונו של הפיק-בג לעומת המיכל הקשיח הוא משקלו העצמי הנמוך והנפח הנחסך בהובלה חוזרת .


3 . כלובים הכלובים הם בעלי מידות זהות למכלים . ייעודם : העברה מסודרת של פריטים קטנים שאינם ארוזים . כדי שניתן יהיה להרכבם זה על זה מתקינים לרגליהם בסיסים קוניים כמשפכים הפוכים . ותפקיד נוסף שטח מגע רחב עם רצפת ארגז הרכב העשויה פח ימנע ממנה נזק .


4 . משטחים המשטחים נושאים על גבם את המטען . המשטחים עשויים מקרטון יצוק ,מפלסטיק ומעץ המונחת על מספר רגליים קצרות . וכשנחוץ למנוע לחץ נקודתי על המטען התחתון יבנו אותם משתי שכבות מקבילות וביניהן קורות לשמירת המרווח .הם זהים במידותיהם למידות המכלים כדי שניתן יהיה לסדרם בשני טורים לאורך משטח הטעינה .


5 .מינשאי צינורות לצינורות בעלי קוטר גדול בונים מעין ערסל המתאם לקוטרם הערסל הזה כאילו נחצב בתוך לוח עץ עבה מאד העומד על צידו .מינשאים אחרים נעשו ע"י ריתוך פחי ברזל בפרופיל תואם וריפודם בשכבות גומי .


6 .מינשאים יעודיים מטען בעל מבנה יחודי המחייב בניית מינשאים בלעדיים להם .מינשאים מיוחדים יש גם עבור לוחות זכוכית שחובה להובילם בעמידה וללוחות בטון המובילים ברכב צמ"כ .


7 . מכולות המכולה נבנתה במקורה ככלי לשינוע יעיל של מטענים .היא מגוונת את אפשרויות התאמת הרכב למטען .המכולה הבסיסית בנויה כארגז מתכת בעל פתח אחד מאחור הנסגר ע"י דלת כנפיים .בפינותיה התחתונות חורים המיועדים לחדירת הסגרים הסובבים .רצפת המכולה קשיחה כשילדה כדי שתוכל לעמוד בעומס רב . למכולות המוכרות יש מידת רוחב אחידה 2.45 מטר ושתי מידות אורך 6.10 מטר (20 רגל) הקצרה ו 12.20 מטר (40 רגל) הגדולה .

לאחידות מידות הרוחב והאורך יש חשיבות רבה משתי סיבות :

1. להובלת המכולות ניבנו אוניות מיוחדות שמחסן האנייה מצוידות בקורות מסילה אנכיות . בבטן האוניה מאוחסנות המכולות זו על גבי זו כשהמסילות מייצבות אותן במקומן .מובן, שהמסילות בנויות במרווחים המותאמים לשתי מידות האורך .

2. המכולות משונעות לכל העולם באמצעות כלי רכב בעלי סגרים מיוחדים .

יתרונה של המכולה ביעילות השינוע ובבטיחות המטען .

חסרונה נובע מהצורך בכלי עזר כבדים להעמסתה ופריקתה ומגודל ממדיה המצריכים משאיות כבדות להובלתה .


8 . ארגזים מתחלפים (רמס"ע) הארגזים המתחלפים מותאמים ספציפית לרכב המוביל אותם .כל ארגז והרכב שלו בהתאם לקבוצות גודל ומשקל של הרכב .

יתרונות לארגזים המתחלפים :

1. כל רכב יכול להתאים עצמו להובלתם .

2. אפשר להוריד את הארגז מהרכב בכל מקום ושטח בעבודה עצמית .

3. עם רכב אחד ניתן להגיע להספק עבודה גבוה בשל האפשרות להחליף במהירות ארגזים .

4. ה"מיגבה נוע" של הארגז משמש גם כ"מהפך" (היבר)

חסרונות הארגזים המתחלפים :

1. לכל ארגז דגם הרכב שלו .

2. הורדת הארגזים והעלאתם נעשית ע"י הרמת צד אחד שלהם .לא כל מטען יכול לשאת זאת ויש מתמוטטים או מתערערים .

3. הארגזים נעים על מעין מסילה צרה שהיא גם התושבת שלהם . התושבת הצרה גורמת לחוסר יציבותם ומצריכה זהירות יתר מצד הנהג .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש