איך בונים מצגת

יום חמישי, 13 באוקטובר 2011

שאלות ותשובות בנושא מערכת דלק של דיזל

שאלה ח - 3 , ח - 155 , ח - 143

תאר את המבנה ואת עיקרון פעולתו של תא עירבול .

איזה הוא תא השרפה שבתמונה ומהו סוג המרסס ? איזה הוא חלק מספר - 1 , ומה תפקידו ואיך הוא פועל ? תאר את תהליך השרפה בתא שכזה !

איזה סוג של תא שרפה נראה בתמונה ומהי שיטת ההזרקה ? מהו המיוחד שבמזרק הזה ? תאר את תהליך השרפה בתא מסוג זה !

תשובה ח - 3 , ח - 155 , ח - 143

מבנה זה נקרא תא שרפה עירבול לקראת סוף הדחיסה נוצרת זרימת אויר חזקה לתוך תא העירבול כאשר האויר הנמצא בין ראש הבוכנה וראש הצילינדר נכנס בזרימה מהירה לתוך תא העירבול , לתוך המערבולת מותז הדלק בשני זרמים האחד נגד כיוון זרימת האויר והשני יחד עם זרימת האויר . פיגור השריפה מנמלי התערובת נדלקת ומתפרצת לתוך התא מתוך הבוכנה תוך המשך השריפה . החלק המסומן מ"ס 1 ניקרא מצת חימום ותפקידו לעזור בהתנעת המנוע מימים קרים .

שאלה ח - 140 , ח - 4

לפניך תמונה של תא שרפה של מנוע דיזל . מהי שיטת ההזרקה ומהו תהליך השרפה בתא מסוג זה ?

תאר את המבנה ואת עיקרון פעולתו של תא לאחסון אוויר מסוג לנובה .

תשובה ח - 140 , ח - 4

תא שרפה נקרא תא אחסון אויר מסוג לנובה , בתהליך הדחיסה חלק מאויר נדחס לתוך תא האחסון נוצרת בו מערבולת חזקה התא האחסון מקורר פחות והוא חם המרסס שנמצא ממול מתיז דלק לתוך תא האחסון והיות והתא חם הדלק שמתלקח מתפרץ חזרה ויוצא חזרה לתוך זרם הדלק שממשיך לצאת מהמרסס . בשיטה זאת פיגור השריפה קטן המנוע שקט יותר איבוד חום לסביבה גדול ותצרוכת הדלק גדלה .

שאלה ח - 135

ההתקן שבתמונה מותקן על ווסת של משאבת הזרקה והמנוע שהיא מותקנת בו מצויד במגדש . מה תפקיד ההתקן ואיך הוא פועל ?

תשובה ח - 135

הוסת מורכב במשאבת הזרקה של מנוע דיזל ושייך למנועים המצוידים במגדש טורבו הוסת מחובר לסעפת יניקה ומקבל את הלחץ משם . תפקידו להקטין כמות הדלק שמשאבת התזה מספקת בסיבובים נמוכים כאשר המגדש לא נכנס לפעולה יעילה והלחץ בסעפת נמוך . אבל בעומס מלא שהמגדש פועל ביעלות מגיע ממנו לחץ לפתח (1) ולוחץ על דיאפרגמה (11) כנגד קפיץ (3) ואז יורד טובלן (4) ומשחרר ארכובה (6) ומוט הקיצוב (7) נע קדימה להספקת דלק גדולה יותר .

כאשר הלחץ בסעפת יורד המגדש לא מספק לחץ הקפיץ מרים את הדיאפרגמה ואת הטובלן והארכובה (6) מסתובבת ומוט הקיצוב (7)מוגבל להספקת דלק קטנה .

כנגד קפיץ (3) ואז יורד טובלן (4) ומשחרר ארכובה (6) ומוט הקיצוב (7) נע קדימה להספקת דלק גדולה יותר .

כאשר הלחץ בסעפת יורד המגדש לא מספק לחץ הקפיץ מרים את הדיאפרגמה ואת הטובלן והארכובה (6) מסתובבת ומוט הקיצוב (7)מוגבל להספקת דלק קטנה .

שאלה ח - 144

בעזרת התמונה תאר את דרך פעולתו של מנוע הדיזל בעל שני מהלכים !

תשובה ח - 144

למנוע זה פעימת עבודה כל סיבוב למנוע שסתום פליטה בראש וקדחי כניסת אויר בחלל התחתון של הצילנדר .

אופן פעולה : לפני שהבוכנה יורדת לנמ"ת נפתחים שסתומי הפליטה שבראש ולחץ הגזים השרופים משתחרר בהמשך יורדת הבוכנה נפתחים על ידי חצאית הבוכנה פתחי הפליטה בצילנדר ולחץ אויר מדחס זורם לצילנדר בלחץ ועוזר לניקוי הצילנדר מגזים שרופים שיוצאים משסתומי הפליטה שבראש .

כאשר הבוכנה עולה היא סוגרת את פתחי הכניסה ומתחילה הדחיסה לקראת נמ"ע מותז הדלק ומתלקח כתוצאה מלחץ והחום הגבוה ומתחילה פעימת עבודה שדוחפת את הבוכנה עד אשר נפתחים שסתומי הפליטה .

שאלה ח - 68

הסבר את משמעותו של המושג "מקדם עודף אוויר" ומהו הקשר בינו לבין הפליטה !

תשובה ח - 68

מקדם עודף אויר זה כמות האויר נוספת מעל הדרוש לשריפה מושלמת של כל הדלק עודף אויר דרוש כדי להפסיק לשרוף במהירות את כל הדלק ולמנוע עישון דרגת עודף אויר מגיע בעומס מלא ל - %40 . טמפרטורה גזי הפליטה של דיזל קרים יותר מאשר מנוע אוטוטו ומגעים ל - 600 מעלות צלסיוס .

שאלה ח - 96

תאר את פעולתה של יחידת ההזרקה של משאבה טורית !

תשובה ח - 96

יחידת הזרקה פועלת בתנועות הלוך ושוב כאשר הטובלן למטה ניכנס מעל חלל הטובלן דלק בלחץ בהמשך עלית הטובלן נסגר פתח כניסת הדלק והדלק מעל הטובלן זורם למרסס דרך שסתום אספקה . כאשר מישור המשופע של הטובלן מגלה את פתח כניסת

הדלק נפסקת התזה כמות הדלק המותזת ניתנת לשינוי בסיבוב הטובלן .

שאלה ח - 159

מהו תפקידה של הכתף בראש הטובלנית , ואיך היא ממלאת אותו ?

תשובה ח - 159

תפקיד הכתף לגרום לאחור התזה בזמן התנעה במצב הזה הטבלן מספק מקסימום דלק וזה מקל על התנועה . המצב הזה מתקבל כאשר בזמן התנעה הנהג לוחץ מקסימום על דוושת הדלק .

שאלה ח - 115

כיצד גורם מרסס פינטו מסוג השהיה לבערה יותר רכה ?

תשובה ח - 115

למרסס זה פין השהיה קוני שנמצא בקדח הנחיר משתמשים בנחיר זה בתאי שריפה מוקדמים . הפין הקוני בולט בתשובת וזה גורם לכך שהדלק פורץ בצורה טבעת חלילה יתפזר יפה בתא השריפה . הפין הבולט מווסת את יציאת הדלק והמנוע רועש פחות . תוך התרממות הפין קטן פתח יציאת הדלק והריפה רכה יותר תנועת הפין בקדח גורמת לניקוי עצמי .

שאלה ח - 10 ,ח - 148

מהו סוג המשאבה שבתמונה ? תאר את המבנה ואת דרך פעולתה !

תשובה ח - 148

כאשר זיז (2) שבגל הזיזים דוחף את הבוכנה (7) הדלק מוזרם שסתום על חוזר (9) מצד תחתון של הבוכנה לצידה השני העליון . כאשר הזיז משחרר את הלחץ מהבוכנית קפיץ (10) דוחף את הבוכנה והבוכנה מזרימה את הדלק שמעליה למשאבת התזה באותו הזמן צד שני של הבוכנה יונק דלק מהבוכנה . כאשר לחץ הדלק גבוה קפיץ הבוכנה (10) מכווץ והבוכנה מפסיקה לנוע והמשאבה בסרק

.

שאלה ח - 69 , ח - 36

תאר אלו גורמים קובעים את משך ההזרקה במשאבות השונות !

תשובה ח - 69

במשאבה טורית הוסת מזיז את מוט המשונן והמוט מסובב את התובלן בעל שפה בורגית כך שמשך התגלות פתח כניסת דלק משתנה במשאבה סיבובית ברז דלק קובע את כמות הדלק , את לחץ הזרקה קובע הקפיץ במרסס .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש