איך בונים מצגת

יום שבת, 15 באוקטובר 2011

שאלות ותשובות בנושא מערכת קירור

שאלה ד - 30

הסבר את המבנה ואת פעולתה של מערכת קירור בלחץ .

תשובה ד - 30

מכסה המצנן בעל שני שסתומים המנוגדים זה לזה . השסתום הגדול מונע אובדן לחץ מים כל עוד לא הגיעה לנקודת הפתיחה שלו , כלומר , המערכת פועלת תחת לחץ ודבר זה מונע את ריתחת המים ויצירת קיטור למרות שהטמפרטורה היא מעל לנקודת הרתיחה .כאשר המנוע מתקרר נוצר בו חוסר נפח מסוים בגלל אובדן המים הקודם ומתקבל תת לחץ שעלול לגרום נזק למצנן .עכשיו נפתח השסתום ומאפשר כניסת אוויר אטמוספרי דרך צינור הבירוץ .

שאלה ד - 31

הסבר את המבנה ואת פעולתה של מערכת קירור אטומה .

תשובה ד -31

מכסה המצנן בעל שני שסתומים המנוגדים זה לזה . כאשר מתחממים המים ויוצרים לחץ בתוך המערכת . כאשר הלחץ גדול נפתח השסתום הגדול והעודף יוצאים לתוך הצינור הבירוץ אשר נמצא בתוך מיכל וצטרפים למים במיכל הקליטה .כאשר המנוע מתקרר נוצר בו חוסר נפח מסוים בגלל אובדן המים הקודם ומתקבל תת לחץ ונוצרת זרימה מין המיכל לתוך המצנן עד להשוואת הלחצים דבר המבטיח שלא יווצר חוסר מים במערכת .

שאלה ד -17

באיזה טמפרטורה המים הם בעלי הצפיפות המירבית ומהי נקודת הרתיחה של המים ?

תשובה ד -17

בטמפרטורה של 4 מעלות צלסיוס המים הם במצב הכבד ביותר צפיפות מירבי . המים רותחים ב -100 מעלות צלסיוס בטמפרטורה זו המים הופכים לגז .

שאלה ד - 21

מהי או מהן יחידות חום המקובלות היום , מהי נקודת הרתיחה של המים ומהי נקודת הקפיאה ?

תשובה ד - 21

יחידות החום המקובלות היום הם : צלסיוס ופראנייט וקלווין .

נקודת רתיחה של מים בצלסיוס 100 מעלות , בפראנייט 212 מעלות ,בקלווין 373 מעלות .

נקודת הקפיאה של המים : בצלסיוס 0 מעלות , בפראנייט 32 מעלות , בקלווין 273 מעלות .

שאלה ד - 53

הסבר את הקשר בין נקודת הרתיחה של מי הקירור ללחץ הפועל על מים אלה .

תשובה ד - 53

המים רותחים בטמפרטורה של 100 מעלות בלחץ אויר אטמוספרי שנמצא בגובה פני הים . השימוש במערכת קירור לחץ שמצוידת במכסה לחץ מגדיל את הלחץ במערכת הקירור לפי חוזק הקפיץ לשסתום המכסה הגדלת הלחץ מגדילה את נקודת הרתיחה של המים ואז אפשר להפעיל את המנוע בחום גבוה וזה משפר את היעילות .

כמות המים במנוע קטנה יותר ואין עיבוד מים במיוחד בכיבוי המנוע .

שאלה ד - 60

מדוע חשוב שרכב הפועל באזור הררי יהיה בעל מערכת קירור בלחץ ?

תשובה ד - 60

כאשר עולים גבוה יותר בהרים לחץ האויר החיצוני יורד ואז המים רותחים בטמפרטורה יותר נמוכה ממאה מעלות צלסיוס התוצאה המים ירתחו ויפלטו מהמצנן .

הוספת מכסה לחץ יגרום להגדלת נקודת הרתיחה והמנוע יפעל ללא תקלות .

שאלה ד - 54

באיזה טמפרטורה ירתחו מי הקירור במקרה שמכסה המצנן אינו אוטם ?

תשובה ד - 54

כאשר מיכסה לחץ לא אוטם המים רותחים ב 100 מעלות צלסיוס בלחץ אויר אטמוספרי אבל המנוע שתוכנן לעבוד בלחץ מי קירור בטמפרטורה גבוהה מי הקירור ירתחו מוקדם יותר וזה יגרום לאובדן מים שיגביר את התחממות המנוע .

שאלות ד - 44 , ד - 73 , ד - 79

לשם מה יש במכסה המצנן שסתום לחץ ושסתום תת לחץ ?

תאר בפרוטרוט את מבנהו , אופן פעולתו ודרך בדיקתו של מכסה המצנן .

הסבר בפרוטרוט את פעולת המתקן שבתמונה ואת מבנהו .

תשובות ד - 44 , ד - 73 , ד - 79

השסתום הגדול במכסה בעל קפיץ חזק ביותר והוא ניפתח כאשר הלחץ ברידיאטור גבוה מהלחץ הרשום על המכסה כאשר החום עולה ומגיע לטמפרטורה גבוהה עולה הלחץ ועודף הלחץ בצורת אידי מים עובר למיכל העיבוי .

השסתום הקטן יותר בעל קפיץ חלש מחובך הפוך לשסתום הגדול והוא ניפתח כאשר הלחץ ברידיאטור קטן מהלחץ החיצוני . זה קורה כאשר המנוע מיתקרר וחסרים המים שיצאו שהמנוע היה חם . אז המים ממיכל העיבוי חוזרים למנוע .המצב הזה חשוב כדי לשמור על הרדיאטור .

בדיקת מיכסה לחץ בודקים בראיה שלמות אטמי הגומי וקפיצי השסתומים ובעזרת משאבת לחץ הבודקת מערכת קירור , בודקים באיזה לחץ נפתח השסתום במיכסה .

שאלה ד - 56

לשם מה קיים נקב בשסתןם התרמוסטט ומהו תפקידו של הענבל שמותקן בנקב זה בחלק מן התרםוסטטים ?

תשובה ד - 56

תהליך הנקב לשחרר אויר כשהמנוע קר והתרמוסטט סגור ואז ניתן למלא מים לכל חלקי המנוע .תפקיד העינבל למנוע סתימת הנקב . ולשחרר אויר או אדים .

שאלה ד - 13 , ד - 58

מהם תפקידי מעבר העוקף את התרמוסטט במערכת קירור רטוב ?

תאר את אופן זרימת המים במנוע בעל מעבר עקיף במצבים השונים של פתיחת התרמוסטט .

תשובה ד - 13 , ד - 58

התרמוסטט במערכת זו מצויד בשני שסתומים . כאשר המנוע קר המעבר לרידיאטור סגור ואז ניפתח מעבר עקיף מראש המנוע למשאבת מים , מעבר קצר . ראש המנוע מתחמם נפתח מעבר לרידיאטור ונסגר מעבר עקיף למשאבת מים . בשיטה זו המים זורמים במנוע גם שהם קרים . ההתחממות אחידה ועל משאבת מים פועל פחות לחץ , ולרדיאטור חימום תא הנוסעים מגעים מים חמים .

שאלה ד - 65

מנה שתי בדיקות פשוטות , שהתרמוסטט אכן ניפתח .

תשובה ד - 65

כאשר התרמוסטט במנוע , מסתכלים דרך פתח מילוי מים . כאשר המנוע חם צריך להיות זרימת מים ברידיאטור , וכאשר המנוע קר לא צריך להיות זרימת מים ברידיאטור

כאשר התרמוסטט סגור תפוס המנוע מתחמם חזק הרידיאטור בעצמו קר ונשמעים רעימות מים במנוע .

כאשר התרמוסטט מחוץ למנוע , מכניסים אותו לכלי עם מים חמים והוא צריך להיפתח בטמפרטורה הרשומה עליו .

שאלה ד - 71

כיצד בודקים את תקינותה של משאבת מים המורכבת במנוע ?

תשובה ד - 71

מנעים את המנוע ומסתכלים שיש זרימת מים כאשר המנוע חם והתרמוסטט פתוח . בודקים חופש בציר המשאבה , רעש פעולה ונזילת מים מהציר . ובודקים גם את המתיחה של רצועה המניעה .

שאלה ד -66

כיצד אפשר לבדוק בצורה פשוטה , אם פנים המצנן אינו סתום ?

תשובה ד - 66

בסתימה ברידיאטור מבחינים כאשר חלקו העליון חם יותר מאשר חלקו התחתון . כאשר מעלים את הסיבובים המים עולים בפתח המילוי .

שאלה ד - 70

תאר בפרוטרוט את אופן בדיקתו של מצנן המורכב ברכב בעל מערכת קירור לא אטומה

בציון הכלים והמכשירים הנחוצים לפעולה זו .

תשובה ד - 70

מרכיבים משאבת לחץ מעלים את הלחץ ובודקים נזילות . באותו צורה בודקים גם את מכסה המצנן . אם רוצים לבדוק שלמות אטם ראש מניעים את המנוע ומסתכלים בעלית הלחץ במד הלחץ במכשיר .

שאלה ד - 75

תאר בפרוטרוט את צורת ניקויה של מערכת קירור רטוב .

תשובה ד - 75

מוריקים את המים מהמנוע כולל מערכת חימום תא נוסעים מוצאים את התרמוסטט ובודקים אותו פותחים ברז חימום מים לתא הנוסעים מחברים צינור מים ומזרימים מים בכיוון הפוך של הזרימה עד אשר המים יוצאים מפתח מילוי מים ניקיים סוגרים סוגרים את הברז ועושים בדיקת לחץ .

שאלה ד - 76

מנה לפחות חמש סיבות הקשורות ישירות במערכת קירור בנוזל והיכולות לגרום להתחממות יתר של המנוע .

תשובה ד - 76

1. תרמוסטט מקולקל וסגור .

2. סתימה במצנן .

3. משאבת מים לא תקינה .

4. אטם ראש מנוע לא טוב .

5. רצועה רפויה או קרועה .

6. מכסה מצנן לא אוטם .

7. סתימה בצינורות .

שאלה ד - 57

מדוע , משתמשים במנועים מודרניים במאיץ משאבת מים , מהו תפקיד הקדחים וכיצד מתגבר היצרן על מגרעתו הגדולה של צאיץ מסוג זה ?

תשובה ד - 57

מאיץ בעל כנפיים מעוקמות טוב לעבודה בסיבובים מהירים בסיבובים איטיים יעילותו יורדת מתגברים על המגבלה בהגדלת פיתחי הכניסה והיצאה . תפקיד הקדחים להשוות את הלחץ בין שני צידי המאיץ .

שאלה ד -64

תאר כיצד מגבירה משאבת מים דולפת את השיתוך במערכת הקירור .

תשובה ד -64

כאשר ציר משאבה מים נוזל בסיבובים מהירים יחדור אויר ממקום זה למערכת הקירור וזה הגורם לחלודה במערכת הקירור .

שאלה ד - 77

באילו מקרים נהוג להשתמש במצנן בעל צינוריות המותקנות אופקית , כיצד בנוי מצנן זה ואיזו תוספת חייבת להיות במערכת מסוג זה ומדוע ?

תשובה ד -77

ברכב מורדני שבו חרטום המכונית נמוך כדי לקבל מקדם גרר נמוך המצנן עריך להיות נמוך והצינריות בו אופקיות לכן הרדיאטור נמוך מהמנוע ודרוש מיכל עיבוי שדרכו ניתן למלא מים המיכל נמצא במקום גבוה יותר ממכסה המצנן המשמש שסתום לחץ .

שאלה ד - 35

תאר את המבנה ואת אופן הפעולה של מערכת חימום פנים תא הנוסעים .

תשובה ד - 35

בפתיחת ברז מים חמים המים עוברים לרידיאטור חימום שנמצא בתא הנוסעים מפתח שלפני התרמוסטט . מרידיאטור החימום נשאבים המים למשאבת המים , מאוור חשמלי המוצמד לרידיאטור מזרים אויר חם לתא הנוסעים .

שאלה ד - 61

מנה שני תוצאות שליליות של התחממות מנוע יתירה .

תשובה ד - 61

חימום יתר יגרום :

1. צילצולים במנוע ונזק לבוכנות ולטבעות .

2. תפיסת בוכנה .

3. הופעת סדקים בגוף המנוע והראש .

4. ירידה בכוח המנוע .

שאלה ד - 62

מנה שני תוצאות שליליות של מנוע הפועל כשהוא קר מידי .

תשובה ד - 62

הפעלת המנוע במצב קר תגרום :

1. כוח מנוע יקטן .

2. תצרוכת דלק תיגדל .

3. חומצות ומים שנוצרים בתהליך השריפה נשארים על דפנות הצילנדר וחודרים לשמן . השמןיתקלקל ודפנות הצילנדר וטבעות הבוכנה ישתחקו במהירות .

שאלה ד - 63

מנה שני תוצאות שליליות של כניסה גז דחיסה או גז פליטה למערכת קירור .

תשובה ד - 63

חדירת גזים שרופים למים יגרום :

1. איבוד מי קירור והתחממות מי המנוע .

2. יצירת חומצות במערכת הקירור וחלודה במעברי מים במנוע .

שאלה ד -33

מנה לפחות שלוש סיבות להיעדר זרימת מים או לזרימה חלשה .

תשובה ד - 33

הסיבות להיעדר זרימת מים או לזרימה חלשה הם :

1. רצועה רפויה .

2. שסתום תפוס במצב סגור .

3. רידיאטור סתום .

4. משאבת מים לא תקינה .

5. סתימה בצינורות .

שאלה ד - 72

תאר מה תהיה השפעתו של קירור לא מספיק ושל קירור רב מידי על סיכת המנוע .

תשובה ד - 72

בקירור לא מספיק המנוע מתחמם צמיגות השמן יורדת ולא תהיההפרדה מספקת בין החלקים והם השתרכחו .וצריכת השמן תעלה .

בקירור רב מידי המנוע קר צמיגות השמן גבוהה מוצרי שריפה מים חומצות ודלק שלא נשרף ישארו על דפנות הצילנדר והבלאי של טבעות וצילנדר יגדל והשמן יתקלקל . לחץ השמן גבוה יותר ופורק הלחץ במשאבה ישחרר הרבה שמן ופחות שמן מגיע לשימון .

שאלה ד - 39

תאר בפרוטרוט את אופן פעולת המתקן בתמונה .

תשובה ד - 39

המתקן משמש מאוור המופעל על ידי מנוע חשמלי . כאשר המנוע מתחמם רגש 2 סוגר מעגל חשמלי ומגיע זרם למנוע חשמלי .

שאלה : מנה יתרונות של מאוור חשמלי לעומת מאוור הפועל על רצועה .

1. חיכון בכוח המנוע והקטנת צריכת הדלק . מעל 40 קמ"ש איו צורך במאוור .

2. בנסיעה עירונית איטית המאוור החשמלי מסתובב מהר ומספיק לקרר טוב את המנוע

3. ניתן להרכיב את הרידיאטור בחזית הרכב כאשר המנוע לרוחב .

שאלה ד - 40

תאר בפרוטרוט את אופן פעולת המתקן בתמונה .

תשובה ד - 40

המיתקן משמש מאוור המופעל חשמלית בעזרת אלקטרומגנט כאשר המנוע מתחמם רגש חום ברידיאטור סוגר מעגל חשמלי ואלקטרומגנט לוחץ על קפיץ 3 שמצמיד את המאוור לתוף שעל גלגל רצועה של משאבת המים והמאוור מסתובב .

שאלה ד - 41

תאר בפרוטרוט את אופן פעולת המתקן בתמונה .

תשובה ד - 41

המיתקן משמש מאוור המופעל בעזרת כנפים שנמצאים בשמן סילקוני . המקשר מופעל על ידי גלגל רצועה שמסובב כנפים מספר 4 . כאשר רדיאטור חם חום האויר היוצא מהרידיאטור מחמם רגש דו מתכת 1 שגורם לשסתום 2 לפתוח מעבר שמן סילקוני לכנפים אשר במקשר . כאשר המנוע מיתקרר שסתום 2 סוגר את פתח כניסת שמן וניפתח מעבר שימון והמאוור מפסיק לעבוד .

שאלה ד - 15

כיצד מווסתת טמפרטורה המנוע במערכת קירור אוויר ומדוע מעדיפים לייצר מנועים אלה ממתכת קלה ?

תשובה ד - 15

כאשר המנוע קר פתח יציאת האויר לאחר קירור המנוע סגור ואויר אינו זורם כאשר המנוע מתחמם הפתח נפתח ואויר החם לאחר קירור מתפזר החוצה .הפתח נפתח או ניסגר בעזרת תרמוסטט .מתכת קלה כמו אלמיניום מוליכה חום טוב ומתקררת מהר .

שאלה ד - 74

מהו הטיפול הדרוש למערכת קירור אויר ?

תשובה ד - 74

יש לבדוק את החלקים הבאים :

1. ניקיון צלעות הקירור .

2. שלמות תעלות זרימת האויר .

3. תקינות התרמוסטט ומדפי האויר .

4. שלמות המאוור והחגורה המניעה .

שאלה ד - 51

מנה לפחות עשר סיבות היכולות לגרום לחימום יתר של מנוע מקורר אויר .

תשובה ד - 51

1. צלעות קירור מלוכלכות

2. מצנן שמן המנוע סתום או מלוכלך .

3. התרמוסטט "תפוס" .

4. רצועת מאוורר לא מתוחה הוא קרועה .

5. סתימה במערכת היניקה או הפליטה .

6. ההצתה לא מכוונת .

7. שסתומים לא מכוונים .

8. קרבקטור לא מכוון .

9.מסנן אוויר סתום .

10. מצתים לא מתאימים מבחינת דרגת החום .

שאלה ד - 52

תאר את תהליך בדיקתו של מד חום מנוע ושל התרמוסטט .

תשובה ד - 52

מוצאים את מד חום מנוע ותרמוסטט מכניסים למתקן מים עם מד חום תיקני ובודקים את פעולתו על ידי חימום המים ועוקבים אחרי שמהירות וקצב עליית הטמפרטורה יהיו אחידים וזהים בשני המכשירים . בתרמוסטט בודקים שהוא יפתח בטמפרטורה הנמוכה שחקוקה עליו .

שאלה ד - 9

מהן מעלותיה של מערכת קירור רטוב לעומת מערכת קירור אוויר ?

תשובה ד - 9

מעלותיה של מערכת קירור רטוב :

1. יחסית מנוע שקט .

2. מנוע גודל חיצוני קטן .

3. יותר קל לווסת חום .

4. חימום תא נוסעים .

חסרונתיה של מערכת קירור רטוב :

1. רגיש לקילקולים .

2. מיספר רב יותר של חלקים .

3. מנוע כבד יותר .

שאלה ד - 8

כיצד מגינים על מתכת מפני שיתוך (קורוזיה) ?

תשובה ד - 8

מגנים על מתכת בשימוש בציפוי מתאים או מתכות לא מחלידות כמו אלמניום או נחושת

שאלה ד - 37

תאר את אופן פעולת המתקן בתמונה .

תשובה ד - 37

המיתקן הוא מודד חום מנוע אלמנט חום (4) מחובר לראש מנוע ומשנה את התנגדות החשמלית שלו בהשפעת חום , וזה נמדד באלקטרו מגנט (2) .

המערכת כוללת :

(1) נגד , (2) אלקטרו מגנט , (3)מערכת מחוג , (4) אלמנט חום .

שאלה ד - 18

תאר את פעולתו של מד חום הקפילרי של מנוע .

תשובה ד - 18

בתוך מד חום קיפלרי נמצא נוזל רגיש לחום בהשפעת החום הנוזל מתפשט ולחצו עולה והמונה הוא מד לחץ שמראה יחידת חום .

שאלה ד - 25

מדוע מותקנת משאבת מים דווקא בקו שבין המצנן למנוע ולא בין המנוע למצנן ?

תשובה ד - 25

זה גורם לכך שהמנוע יהיה תמיד מלא מים גם כשחסר קצת מים .

שאלה ד - 24

מה ניתן להבין כאשר מדובר על "קירור מנוע " ומהו ההבדל בין מערכת קירור אוויר קוטרית למערכת קירור אוויר צירית ?

תשובה ד - 24

קירור זה הוצאה חום מהמנוע אותו כמות חום שאינו הופך לעבודה מועילה .

קירור אוויר קוטרית הכוונה לזרימת אוויר מהמרכז לצדדים .

בקירור אוויר צירי הכוונה לזרימת אוויר דרך המרכז כמו מאוור רגיל .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש