שאלה ג - 21
מנה את המדידות ואת הבדיקות שיש לערוך בעת החלפת תותבי מנוע !
תשובה ג - 21
לאחר ניקוי בודקים עם מד צילנידרים את גוף המנוע ובודקים פקקים ומושב האטמים . מכנסים תותב חדש יש לדאוג לכך שהוא יבלוט מעל שטח הראש במידה הנדרשת מבטיחים אותו במקומו בעזרת ברגים מיוחדים זמניים כדי למנוע תזוזת התותבים בזמן הכנסת הבוכנות .
שאלה ג -111
תן דוגמה , לפי בחריתך , מתי יש לבצע שיפוץ מנוע .
תשובה ג - 111
שיפוץ מנוע עושים :
כאשר תצרוכת שמן גבוהה , דחיסה נמוכה ונשמע רעש במיסבי גל ארכובה ולחץ שמן נמוך .
סימנים חיצונים :
1. עשן כחול בסיבובים מהירים של המנוע .
2. צבע רטוב שחור על המצתים .
3. מד דחיסה מראה דחיסה נמוכה .
4. מד דליפה מראה דליפה חזקה שנשמעת בבית ארכובה .
5. מד לחץ שמן מראה לחץ שמן נמוך .
בדיקות ומדידות :
בזמן פירוק :
1. יש צורך למדוד את כל חלקי הראש בזמן הפירוק . בדיקת שטח הראש בעזרת סרגל ומד מירווח . בדיקת סדקים בראש . בדיקת אטימות שסתומים וחופש במובלי שסתומים
2. בודקים שחיקת הצילנדר בעזרת מד צילנדרים ובודקים שהצילנדר נקי מחרצים וסדקים .
3. מודדים קוטר הבוכנה בעזרת מיקרומטר . בודקים מצב הבוכנה חריצי טבעת הבוכנה בעזרת מד מירווח .
4. בודקים שהטלטל ישר .
5. מודדים את צירי גל ארכובה בעזרת מיקרומטר .
6. מודדים קו מיסבים ראשיים בגוף המנוע .
7. בודקים גל זיזים וקו המיסבים שלו .
בזמן הרכבה :
1. בודקים חופשיות סיבוב גל ארכובה .
2. בודקים מרווח סיכה במיסבי גל ארכובה בעזרת מדיד פלסטיק .
3. בודקים חופש צירי בגל ארכובה בעזרת אינדיקטור .
4. בודקים מרווח קצוות בטבעות .
הוראות ועבודות הנמסרות לבית המלאכה :
1. ישור שטח הראש והוראות לגבי גובה הראש .
2. החלפת מובילי שסתומים .
3. השחזת תושבות לשסתומים .
4. חריטת קידחי הצילנדר .
5. השחזת גל ארכובה מורדים רדיוס פינה ואיזון .
תאום מנוע :
הרצה דרושה לשפר אטימה בין טבעות בוכנה לצילנדר .
1. בודקים תיזמון הצתה בעזרת אקדח הצתה .
2. בודקים גובה דלק בתא המצוף ופתיחת מלאה של מצערת ואספקת תערובת נכונה בעזרת מאבחן גזי פליטה .
3. בודקים כיוון שסתומים ותיזמון .
שאלה ג - 112
תן דוגמא לפי בחריתך , מתי יש להחליף טבעות מנוע .
תשובה ג - 112
החלפת טבעות מנוע :
כאשר תצרוכת שמן גבוהה , דחיסה נמוכה והצילנדר והבכונה אינם שחוקים .
סימנים חיצונים :
1. עשן כחול בסיבובים מהירים של המנוע .
2. צבע רטוב שחור על המצתים .
3. מד דחיסה מראה דחיסה נמוכה .
4. מד דליפה מראה דליפה חזקה שנשמעת בבית ארכובה .
בדיקות ומדידות :
בזמן פירוק :
1. יש צורך למדוד את כל חלקי הראש בזמן הפירוק . בדיקת שטח הראש בעזרת סרגל ומד מירווח . בדיקת סדקים בראש . בדיקת אטימות שסתומים וחופש במובלי שסתומים
2. בודקים שחיקת הצילנדר בעזרת מד צילנדרים ובודקים שהצילנדר נקי מחרצים וסדקים ומלטשים דופן הצילנדר כאשר אין שחיקה .
3. מודדים קוטר הבוכנה בעזרת מיקרומטר . בודקים מצב הבוכנה חריצי טבעת הבוכנה בעזרת מד מירווח .
4. בודקים שהטלטל ישר .
5. מודדים את צירי גל ארכובה בעזרת מיקרומטר .
בזמן הרכבה :
1. בודקים חופשיות סיבוב גל ארכובה .
2. בודקים מרווח סיכה במיסבי גל ארכובה בעזרת מדיד פלסטיק .
3. בודקים חופש צירי בגל ארכובה בעזרת אינדיקטור .
4. בודקים מרווח קצוות בטבעות .
הוראות ועבודות הנמסרות לבית המלאכה :
1. ישור שטח הראש והוראות לגבי גובה הראש .
2. החלפת מובילי שסתומים .
3. השחזת תושבות לשסתומים .
4. חריטת קידחי הצילנדר .
5. השחזת גל ארכובה מורדים רדיוס פינה ואיזון .
תאום מנוע :
הרצה דרושה לשפר אטימה בין טבעות בוכנה לצילנדר .
1. בודקים תיזמון הצתה בעזרת אקדח הצתה .
2. בודקים גובה דלק בתא המצוף ופתיחת מלאה של מצערת ואספקת תערובת נכונה בעזרת מאבחן גזי פליטה .
3. בודקים כיוון שסתומים ותיזמון .
שאלה ג - 88
מהן הבדיקות שיש לבצע בראש מנוע כאשר מסירים אותו ? מהם האמצעים , הכלים והמכשירים שמשמשים לבדיקת ראש ?
תשובה ג - 88
1. בדיקת לגילוי סדקים בעזרת לחץ או חומר מגלה סדקים .
2. בדיקה האם הראש ישר בעזרת סרגל ומד מירוח .
3. בדיקה חופש במובילי שסתומים בעזרת שסתום חדש ואינדיקטור מוצמד עליו .
4. בדיקת תושבות שסתומים באם יש צורך משחזים .
5. בדיקת קוטר קנה שסתום בעזות מיקרומטר וראש השסתום .
6. השחזת ראש השסתום .
7. בדיקת קפיצי השסתומים חוזקם ושלימותם .
8. בדיקתהתאמת שסתום לתושבת בעזרת נוזל לחץ אויר או מכשיר ואקום .
9. בדיקת שלמות גל זיזים .
10. בדיקת נדנדים .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה