שאלה ז - 97
מהי משמעותה של הצתה עצמית של מצת ומה
משמועתה של הצתה להט של מצת ?
תשובה ז - 97
הצתה עצמית של המצת נגרמת כתוצאה
מהתחממות יתר של חלקי המצת . התלקחות זו יכולה להופיע בעת הופעת הנצוץ או אחריה
וזאת מבלי שהמנוע מאבד מהספקו .
הצתה להט של מצת נגרמת מהמשך התחממות
חלקי המצת מעבר להצתה העצמית וזה לפני נקודת הופעת הנצוץ והתוצאה המנוע מאבד הספק
.
שאלה ז- 98
מה יכול לגרום להעלמות הניצוצות במצת ?
תשובה ז - 98
הגורמים להעלמות הניצוצות במצת הם :
1.
מרווח אלקטרודות גדול מידי .
2. לכלוך חיצוני .
3. משקעי עופרת .
4. סדקים בחרסינה .
5. תקלה במערכת הצתה .
שאלה ז - 99
מה משמעותה של אי - גרימת התלקחות ומה
יכול לגרום לכך ?
תשובה ז - 99
משמעותה של אי - גרימת התלקחות היא
שנצוץ מופיע אבל התערובת אינה מתלקחת .
הסיבות לכך הם :
1.
נצוץ חלש מידי .
2. מרוח מגעי אלקטרודת המצת קטן מידי .
3. הרכב התערובת לא מתאים להתלקחות .
שאלה ז - 100
מהי טמפרטורת ניקוי עצמית של מצת ובאיזה
טמפרטורה של בסיס המבודד עלולה להופיע הצתת להט ?
תשובה ז - 100
טמפרטורת ניקוי עצמית של מצת זוהי דרגת
חום בה נשרף כל הלכלוך בבסיס המבודד והיא בערך 500 מעלות צלסיוס.
בטמפרטורת הגדולה מ - 850 מעלות צלסיוס
בבסיס המבודד עלולה להופיע הצתת להט .
שאלה ז - 101
איך משפיע "ערך חום מצת" גדול
מידי ואיך "ערך חום מצת" נמוך מדי ?
תשובה ז - 101
ככל שערך חום של מצת גבוה יותר עולה
נטיתו של המצת להתלכלך וקטנה נטיתו להצתת להט .
ככל שערך חום של המצת קטנה יותר נטיתו
גדלה להצתת להט .
שאלה ז - 149
הסבר את המושג "ערך חום של
מצת" ואיך הוא מתבטא במבנהו של המצת ובהתאמתו למנוע !
תשובה ז - 149
ערך חום של מצת שבו המצת מתכונן לעבוד
בין 300 מעלות צלסיוס ל- 850 מעלות צלסיוס .ערך חום מציין את רגישתו של המצת לפיח
ושימון מצד אחד ולהצתת להט מצד שיני . מצתים בעלי ערך חום גבוה נקראים מצתים חמים
ולהם יש מבודד ארוך , כך שעל החום יש לעבור דרך ארוכה אל ראש המנוע להתקררות והם
מתאימים להיות מורכבים למנועים קרים כי הם נשארים חמים יותר .
מצתים בעלי ערך חום נמוך נקראים מצתים
קרים ולהם מבודד קצר יותר והם מתאימים להיות מורכבים במנועים חמים כי הם נשארים
פחות חמים .
שאלה ז - 201
במה נבדל מצת "קר" ממצת
"חם" ומה יש לעשות כאשר מצת מפויח בעקבות פעולת מנוע תקינה ?
תשובה ז - 201
מצת "קר" הוא בעל ערך חום
נמוך נטיתו להצתת להט גדולה ופחות להתלכלך ולהם מבודד קצר יותר מתאים למנועים חמים
.
מצת "חם" הוא בעל ערך חום
גבוה נטיתו לליכלוך גדולה ופחות להצתת להט
ולהם מבודד ארוך יותר מתאים למנועים קרים .
כאשר מצת מפויח והמנוע תקין יש להחליפו
במצת "קר" בעל ערך חום נמוך .
שאלה ז - 203
איך עלולים להראות פני אלקטרודות של מצת
ומה מביא למצבים אלה ?
תשובה ז - 203
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע שחור
ורטוב המנוע אוכל שמן .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע שחור
ויבש המצת קר שריפה לא מושלמת בעיה בהצתה או תערובת עשירה המנוע אוכל דלק .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע אפור
הכל תקין .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע לבן
תערובת עניה המנוע מאבד מהספקו .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע צהוב
חום יש בדלק מים .
שאלה ז - 204
איך בודקים מצתים ?
תשובה ז - 204
יש לבדוק מצתים תחת לחץ במכשיר מתאים
לכך . יש לנקות את המצת ולכון את הלחץ ללחץ הדחיסה של המנוע ובזמן שמפעילים מתח
חשמלי המצת חייב להראות ניצוץ חזק וכחול .
שאלה ז - 249
מה עשויה להיות התוצאה של שימוש במצת
בעל ערך חום גבוה או נמוך מדי או בהצבת מצת בעל תבריג ארוך או קצר מדי ?
תשובה ז - 249
בשימוש במצת בעל ערך חום גבוה או נמוך
מדי עלולה להופיע הצתת להט או שלא תהיה הצתה רצופה בגלל ליכלוך .
במקרה של שימוש במצת בעל תבריג ארוך מדי
עלולה להפגע הבוכנה ושאריות שריפה ומשקעי פיח בחלק הבולט יקשו על פירוק המצת .
במקרה של שימוש במצת בעל תבריג קצר מידי
תגרום להצתה לא טובה , לטמפרטורה לא נכונה של אלקטרודות ולסתימה ההברגות הלא
מנוצלות בראש המנוע .
שאלה ז - 250
מה יכול לגרום לפני מצת משומן , מפויח
או לאלקטרודת מצת מותכת ואיך תופעות אלה משפיעות על פעולת המנוע ?
תשובה ז - 250
הגורמים למצת משומן הם : טבעות שחוקות
ומרוח מוביל שסתום גדול מדי .
הגורמים למצת מפויח הם : נסיעות רבות
למרחקים קצרים ומשנק פגום .
הגורמים לאלקטרודת מצת מותכת הם : הצתת
להט בגלל קידום מוגזם , מפלג לא תקין , שסתומים לא תקינים , ודלק לא מתאים .
כל התופעות האלה גורמים לנפילת הספק
המנוע .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה