איך בונים מצגת

יום שבת, 10 במרץ 2012

שאלות ותשובות בנושא מצתים


שאלה ז - 97
מהי משמעותה של הצתה עצמית של מצת ומה משמועתה של הצתה להט של מצת ?
תשובה ז - 97
הצתה עצמית של המצת נגרמת כתוצאה מהתחממות יתר של חלקי המצת . התלקחות זו יכולה להופיע בעת הופעת הנצוץ או אחריה וזאת מבלי שהמנוע מאבד מהספקו .
הצתה להט של מצת נגרמת מהמשך התחממות חלקי המצת מעבר להצתה העצמית וזה לפני נקודת הופעת הנצוץ והתוצאה המנוע מאבד הספק .
שאלה ז- 98
מה יכול לגרום להעלמות הניצוצות במצת ?
תשובה ז - 98
הגורמים להעלמות הניצוצות במצת הם :
 1.  מרווח אלקטרודות גדול מידי .
  2.   לכלוך חיצוני .
  3.   משקעי עופרת .
  4.   סדקים בחרסינה .
  5.   תקלה במערכת הצתה .
שאלה ז - 99
מה משמעותה של אי - גרימת התלקחות ומה יכול לגרום לכך ?
תשובה ז - 99
משמעותה של אי - גרימת התלקחות היא שנצוץ מופיע אבל התערובת אינה מתלקחת .
הסיבות לכך הם :
 1.  נצוץ חלש מידי .
  2.   מרוח מגעי אלקטרודת המצת קטן מידי .
  3.   הרכב התערובת לא מתאים להתלקחות .
שאלה ז - 100
מהי טמפרטורת ניקוי עצמית של מצת ובאיזה טמפרטורה של בסיס המבודד עלולה להופיע הצתת להט ?
תשובה ז - 100
טמפרטורת ניקוי עצמית של מצת זוהי דרגת חום בה נשרף כל הלכלוך בבסיס המבודד והיא בערך 500 מעלות צלסיוס.
בטמפרטורת הגדולה מ - 850 מעלות צלסיוס בבסיס המבודד עלולה להופיע הצתת להט .
שאלה ז - 101
איך משפיע "ערך חום מצת" גדול מידי ואיך "ערך חום מצת" נמוך מדי ?
תשובה ז - 101
ככל שערך חום של מצת גבוה יותר עולה נטיתו של המצת להתלכלך וקטנה נטיתו להצתת להט .
ככל שערך חום של המצת קטנה יותר נטיתו גדלה להצתת להט .
שאלה ז - 149
הסבר את המושג "ערך חום של מצת" ואיך הוא מתבטא במבנהו של המצת ובהתאמתו למנוע !
תשובה ז - 149
ערך חום של מצת שבו המצת מתכונן לעבוד בין 300 מעלות צלסיוס ל- 850 מעלות צלסיוס .ערך חום מציין את רגישתו של המצת לפיח ושימון מצד אחד ולהצתת להט מצד שיני . מצתים בעלי ערך חום גבוה נקראים מצתים חמים ולהם יש מבודד ארוך , כך שעל החום יש לעבור דרך ארוכה אל ראש המנוע להתקררות והם מתאימים להיות מורכבים למנועים קרים כי הם נשארים חמים יותר .
מצתים בעלי ערך חום נמוך נקראים מצתים קרים ולהם מבודד קצר יותר והם מתאימים להיות מורכבים במנועים חמים כי הם נשארים פחות חמים .
שאלה ז - 201
במה נבדל מצת "קר" ממצת "חם" ומה יש לעשות כאשר מצת מפויח בעקבות פעולת מנוע תקינה ?
תשובה ז - 201
מצת "קר" הוא בעל ערך חום נמוך נטיתו להצתת להט גדולה ופחות להתלכלך ולהם מבודד קצר יותר מתאים למנועים חמים .
מצת "חם" הוא בעל ערך חום גבוה  נטיתו לליכלוך גדולה ופחות להצתת להט ולהם מבודד ארוך יותר מתאים למנועים קרים .
כאשר מצת מפויח והמנוע תקין יש להחליפו במצת "קר" בעל ערך חום נמוך .
שאלה ז - 203
איך עלולים להראות פני אלקטרודות של מצת ומה מביא למצבים אלה ?
תשובה ז - 203
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע שחור ורטוב המנוע אוכל שמן .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע שחור ויבש המצת קר שריפה לא מושלמת בעיה בהצתה או תערובת עשירה המנוע אוכל דלק .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע אפור הכל תקין .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע לבן תערובת עניה המנוע מאבד מהספקו .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע צהוב חום יש בדלק מים .
שאלה ז - 204
איך בודקים מצתים ?
תשובה ז - 204
יש לבדוק מצתים תחת לחץ במכשיר מתאים לכך . יש לנקות את המצת ולכון את הלחץ ללחץ הדחיסה של המנוע ובזמן שמפעילים מתח חשמלי המצת חייב להראות ניצוץ חזק וכחול .
שאלה ז - 249
מה עשויה להיות התוצאה של שימוש במצת בעל ערך חום גבוה או נמוך מדי או בהצבת מצת בעל תבריג ארוך או קצר מדי ?
תשובה ז - 249
בשימוש במצת בעל ערך חום גבוה או נמוך מדי עלולה להופיע הצתת להט או שלא תהיה הצתה רצופה בגלל ליכלוך .
במקרה של שימוש במצת בעל תבריג ארוך מדי עלולה להפגע הבוכנה ושאריות שריפה ומשקעי פיח בחלק הבולט יקשו על פירוק המצת .
במקרה של שימוש במצת בעל תבריג קצר מידי תגרום להצתה לא טובה , לטמפרטורה לא נכונה של אלקטרודות ולסתימה ההברגות הלא מנוצלות בראש המנוע .
שאלה ז - 250
מה יכול לגרום לפני מצת משומן , מפויח או לאלקטרודת מצת מותכת ואיך תופעות אלה משפיעות על פעולת המנוע ?
תשובה ז - 250
הגורמים למצת משומן הם : טבעות שחוקות ומרוח מוביל שסתום גדול מדי .
הגורמים למצת מפויח הם : נסיעות רבות למרחקים קצרים ומשנק פגום .
הגורמים לאלקטרודת מצת מותכת הם : הצתת להט בגלל קידום מוגזם , מפלג לא תקין , שסתומים לא תקינים , ודלק לא מתאים .
כל התופעות האלה גורמים לנפילת הספק המנוע .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש