שאלה ז - 73
במה נבדלים סוגי המתנעים השונים ואיזה
הם הסוגים העיקריים המקובלים ברכב ?
תשובה ז - 73
הבדל בין סוגי המתנעים השונים הוא באופן
תזוזת המשלב .
סוגי המתנעים העיקריים הם :
1.
משלב דינמי בעל תבריג .
2. משלב מכני בעל חריצי הזחה .
3. משלב אלקטרומגנטי בעל תבריג שילוב שטוח
.
שאלה ז - 74
איך משתחרר שינן המתנע מזר ההתנעה ומהו
תפקידו של מצמד הבטחון במתנע ?
תשובה ז - 74
ברגע שגלגל התנופה מסתובב יותר מהר
משינן המשלב נדחף שינן המשלב על התבריג החוצה , המעגל החשמלי מתנתק והקפיץ לוחץ את
שינן המשלב למצב מנוחה .
תפקיד מצמד הבטחון במתנע הוא בזמן
ההתנעה הוא מצמיד בין ציר המתנע לשינן המשלב וברגע שגלגל התנופה מסתובב יותר מהר
משינן המשלב מצמד הבטחון מנתק אותם .
שאלה ז - 75
מהו תפקידו של מעצור המתנע (במידה והוא
מותקן) ועל איזה כללים יש להקפיד בעת הפעלת המתנע ?
תשובה ז - 75
תפקיד מעצור המתנע הוא לעצור את סיבוב
העוגן כאשר המעגל החשמלי מנותק כדי לאפשר הפעלה נוספת בזמן קצר .
בעת ההתנעה יש להקפיד לא להפעיל את
המתנע זמן ממושך , להמתין פרק זמן בין כל הפעלה והפעלה של המתנע .
שאלה ז - 143
איזה גורמים משפיעים על הספקו של המתנע
?
תשובה ז - 143
הגורמים המשפעים על הספקו של המתנע הם :
1.
מסוג המתנע וגודלו .
2. ממצבו של המצבר .
3. מאורך ועובי הכבלים .
שאלה ז - 144
איזה תקלות עלולות להופיע במעגל ההתנעה
ומה יכולים להיות הגורמים לתקלות אלה?
תשובה ז - 144
תקלות העלולות להופיע במעגל התנעה הם :
א. המתנע אינו מסתובב בעת חיבור המעגל :
1.
מצבר מרוקן או פגום .
2. כבלים מנותקים או רופפים .
3. חיבור הארקה לא טוב .
4. מתג התנעה לא תקין .
5. תקלה במתנע עצמו .
ב. המתנע מסתובב , אבל לא משתלב בזר
ההתנע :
1.
תקלה מכנית .
2. חלודה או חוסר שימון במשלב .
3. שינן ההתנעה פגום .
ג. המתנע משתלב , אבל לא מסובב את המנוע
:
1.
מצבר חלש .
2. חיבורים רופפים בין המצבר למתנע .
3. מיסבי מתנע פגומים .
4. מתנע פגום .
5. מצמד המשלב בלוי .
ד. שינן המתנע לא משתחרר לאחר ההתנעה :
1.
קפיץ מחזיר במתנע חלש או שבור .
2. תקלה מכנית בהתקן השילוב במתנע .
3. שיני שינן המתנע או זר התנעה פגומים .
4. זרם ההתנעה לא מתנתק .
שאלה ז - 150
מהו ההתקן שבתמונה ואיך הוא פועל ? מהו
תפקידו של חלק מספר (2) ומהן התקלות האפשריות בהתקן זה ?
תשובה ז - 150
ההתקן שבתמונה הוא משלב התמדה שמשמש
ברוב המכניות והמשאיות הקלות .
משלב התמדה בנוי משינן שנע לכיוון גלגל
התנופה על גבי הברגה חילזון על פי חוק התמדה . ולאחר שהמנוע הונע השינן חוזר בתזרה
למניעת סיבובים מהירים על עיקרון התמדה . בכל משלב התמדה יש קפיץ חזק וקפיץ חלש .
תפקיד הקפיץ החזק : לרכך את המכה ,
להישבר בהצתה מוקדמת .
תפקיד קפיץ העדין (2) הוא למנוע השתלבות
השינן בזר ההתנעה בזמן פעולת המנוע בזמן תנודות .
שאלה ז - 221
תאר את אופן פעולתו של המתנע שבתמונה !
תשובה ז - 221
על ידי סגירת מתג התנעה מתחיל לזרום זרם
דרך סלילי (3) ו - (2) של האלקטרומגנט והליבה סוגרת את המעגל מן המצבר דרך הצובר
(7)באמצעות מתג (4) . לפני סגירת מתג (4) משתלב שינן המתנע בזר ההתנעה של גלגל
ההתנופה באמצעות מלגז (1) .
הצובר גורם לסיבוב העוגן (8) ואיתו
לסיבוב המנוע . מצמד הבטחון (6) גורם לניתוק הקשר המיכני בין השינן המשלב לעוגן
ברגע שהמנוע מסתובב מהר יותר מן המתנע .
שאלה ז - 237
מנה פחות חמישה גורמים לכך שהמתנע אינו
מסתובב כאשר סוגרים את מעגל ההתנעה (מסובבים את מתג ההתנעה) !
תשובה ז - 237
הגורמים לכך שהמתנע אינו מסתובב כאשר סוגרים את
מעגל ההתנעה הם :
1.
מצבר מרוקן או פגום .
2. כבלים מנותקים או רופפים .
3. חיבור הארקה לא טוב .
4. מתג התנעה לא תקין .
5. תקלה במתנע עצמו .
שאלה ז - 246
תאר את אופן פעולתו של המתנע שבתמונה ?
תשובה ז - 246
קפיץ העוגן (14) מחזיק את שינן המתנע
(17) מרוחק מזר ההתנעה . בעת חיבור מעגל ההתנעה סולונואיד (7) העוגן מתחיל לזוז עם
השינן לתוך זר ההתנעה ומסתובב לאט לאט עד
לשילובו המלא של השינן בזר ההתנעה . אז מתרוממת מנופית הרמה (8) ומחברת את הכריכה
העיקרית . המתנע מקבל את המומנט המלא ומסוגל לסובב את המנוע . ניתוק מעגל ההתנעה
מאפשר לקפיץ העוגן (14) להחזיר את העוגן האחורה .
שאלה ז - 247
מה במתנע יכול לגרום לכך , ששינן המתנע
משתלב בזר ההתנעה , אבל אינו מסובב את המנוע ?
תשובה ז - 247
הגורמים ששינן המתנע משתלב בזר ההתנעה ,
אבל לא מסובב את המנוע :
1.
מצבר חלש .
2. חיבורים רופפים בין המצבר למתנע .
3. מיסבי מתנע פגומים .
4. מתנע פגום .
5.מצמד המשלב בלוי .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה