איך בונים מצגת

יום שלישי, 17 בפברואר 2009

בטיחות בחקלאות

אבק מסוכן – במגזר החקלאי :

האבק מהווה מטרד מזיק מאז ומתמיד נזקיו לאדם ולסביבה רבים , ובעיקר לבריאות העובדים הנחשפים אליו תדיר בעבודתם , פגיעתו בגוף האדם יכולה להיות ישירה (מערכת הנשימה , בעיות בראיה , מערכת העיכול ובית הבליעה) או עקיפה (בהשפעות על העור , אם כי דבר זה יחסית נדיר) .
האבק במגזר החקלאי מופיע וקיים בתצורות שונות וממקורות רבים – אבק אנאורגני שמקורו באדמה , דרכי כורכר , רגבי עפר או סלעים ומשקעים , ואבק אורגני שמקורו בפריחה , שאריות חומרי הדברה ומרכיבים שונים בצומח או בהפרשות בעלי החיים – האבק קיים הן באוויר הפתוח והן במקומות סגורים כסילואים , מיכלי תערובת וכו' .

ישנם שתי דרכים לטפל באבק המסוכן :

האחת , סילוק ואיסוף האבק הנוצר על ידי מערכת שאיבה .
דרך השנייה – היא הגנה האישית של העובד . ביגוד הארוך , את הבגדים בסוף יום יש לתלות במקום נקי ומאוורר לאחר ניעור ו/או כביסה – על מנת להוציא מתוכם את האבק שהצטבר בהם . הגנת העיניים ודרכי הנשימה היא קריטית , יש להשתמש במסכות חד פעמיות ("נישמיות") מתאימות ולהחליפן בעת הצורך , על העיניים יש להגן עם משקפים אשר אוטמות היטב כל חדירה , גם של חלקיקים מיקרונים .
עובדים החשופים דרך קבע לאבק חייבים לעבור בדיקות רפואיות תעסוקתיות כנדרש עפ"י התקנות הישימות .

בטיחות בטרקטורים ובמכונות ניידות :

שימוש בטרקטורים רק על פי ייעודם – טרקטורים מיועדים לבצע מגוון רחב מאוד של פעולות ועבודות חקלאיות , כגון : הספקת כוח למכונות אחרות , דרך מעביר הספק או דרך המערכת ההידראולית שלהם . שינוע ציוד שאין לו כושר נסיעה עצמאי . הסעת יחידות ניידות וציוד נייד ממקום למקום . משיכת כלים כבדים לעיבוד קרקע .
לפני כל הפעלה יש לבדוק את חלקי הטרקטור על פי הרשימה הבאה : צמיגים , מגינים , מישטחים ומדרגות , צינורות דלק וצינורות הידראוליים , כיוונון המושב , תנאי הראות מתוך תא הנהג ,בלמים , היגוי , ציוד תאורה , מתג ביטחון המאפשר התנאה רק בהילוך סרק .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש