איך בונים מצגת

יום ראשון, 17 במאי 2009

אבזרי הרמה :

שרשרות , חבלים או אבזרי הרמה המשמשים להעלאה או להורדה של בני-אדם ומטען צריכים להיות חזקים , ללא פגם , ובנויים מחומר טוב . אבזר הרמה כולל כל התקן שאינו חלק קבוע של העומס או של מתקן הרמה , והוא משמש לחיבור עומס למתקן הרמה , כולל מענב (סלינג) , טבעת , וו , אונקל , סביבול (סוויבל) , מנעול סבב , עין הרמה , חוליה , מלקחות , כלי קיבול להרמה , דלי מלקחיים , קורת הרמה , בורג עין , וכל התקן דומה המהווה חלק של התקן הרמה או אמצעי תליה .
יש לרשום על גבי לוח ובמקום בולט במחסן בו נמצאים השרשרות , החבלים או אבזרי הרמה את עומס העבודה הבטוח של כל אבזר שבשימוש . לגבי מענב רב-ענפי , יש לרשום את עומסי העבודה הבטוחים לזוויות השונות של הענפים . מותר לא לרשום את העומסים בלוח כנ"ל אם הם מצויינים באופן ברור ובולט על-גבי אבזר ההרמה עצמו .
אסור להשתמש בשרשרות , חבלים , או אבזרי הרמה אחרים שלא מצויין לגביהם עומס העבודה הבטוח , ואין להשתמש בהם למטען שמשקלו עולה על עומס העבודה הבטוח הרשום .
שרשרת , חבל ואבזר הרמה ייבדקו ביסודיות בידי בודק מוסמך לפחות אחת לשישה חודשים , ולא יוכנסו כלל לשימוש לפני שבודק מוסמך ניסה ובדק אותם , וערך תסקיר בו מצויין עומס העבודה הבטוח שלהם . התסקיר יצורף לפנקס המפעל תוך 20 ימים ממועד הבדיקה .
שרשרות ואבזרי הרמה הנמצאים בשימוש רגיל (אך לא מענבי-חבל) יש לרפות אחת לארבעה-עשר חודשים לכל הפחות . שרשרת או מענב שרשרשת העשויים ממוט שקוטרו 1.25 ס"מ או פחות יש לרפות אחת לשישה חודשים . כן יש לרפות אחת לשישה חודשים שרשרת המשמשת בקשר עם מתכת או סיגים מותכים .
בתנאים מסויימים מפקח עבודה ראשי רשאי לפטור שרשרת או אבזר הרמה מחובת הריפוי .

השרשרות והגלגלות הבאים פטורים מחובת הריפוי :
א. שרשרות העשויות ברזל-יציקה חשיל .
ב. שרשרות –מטלות .
ג. שרשרות , טבעות , אונקלים , ביריות ווים סובבים העשויים פלדה או כל מתכת לא-ברזלית אחרת .
ד. שרשרות מכוונות המהלכות על-גבי גלגל משונן או גלגלים מפולשים .
ה. טבעות , אונקלים ביריות וווים סובבים המחוברים באופן קבוע אל שרשרות מכוונות , גלגלות או מכונות שקילה .
ו. אונקלים וווים מסובבים שיש להם חלקים מתוברגים או מוסבים של כדוריות או חלקים אחרים מיציקה קשה .
ז. ביריות של פותח האדוקות אל חבלי-תיל באמצעות כיסוי מתכת לבנה .
ח. מעמדי בורדו .
ט. כל שרשרת או גלגלת שהועמדו בטיפול בחימום הנודע בשם "תיקנון" (נורמאליזציה) , והמחליף את תהליך הריפוי .


פקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש), תש"ל - 1970

סימן ו': שרשרות, חבלים ואבזרי הרמה

71. תחולה והגדרות (תיקון: תשמ"א)

(א) הוראות סימן זה יחולו לענין כל שרשרת, חבל, או אבזר הרמה המשמשים להעלאה או להורדה של בני-אדם, טובין או חמרים.
(ב) לענין סימן זה -
"אבזר הרמה" - התקן כלשהו המשמש או הנועד לשמש במישרין או בעקיפין לחיבור עומס להתקן הרמה ואינו מחובר דרך קבע לעומס, לרבות מענב שרשרת, מענב חבל, טבעת, וו, מענב, אונקל, סגיר, סביבול, מנעול סבב, עין הרמה משולשת, חוליה, מלקחות לוח, מלקחות קורה, מלקחות מספריים, כלי קיבול להרמת חמרים או ציוד, דלי מלקחיים, בורג עין, קורת הרמה, מסגרת הרמה וכל התקן דומה המהווה חלק של התקן הרמה או אמצעי תליה, ולרבות תמיכה של התקן הרמה שבו משטח עבודה או במה;
"חבל" - לרבות כבל.

72. מבנה

אין להשתמש בשרשרת, בחבל או באבזר הרמה אלא אם הם ממבנה טוב, מחומר בריא, מחוזק מספיק וללא פגם גלוי.

73. לוח עומסי עבודה

(א) במחסן שבו מחזיקים את השרשרות, החבלים או אבזרי ההרמה ובמקומות בולטים שבמפעל יוצג לוח בו רשום עומס העבודה הבטוח של כל סוג ומידה של שרשרת, חבל או אבזר הרמה שבשימוש, ולגבי מענב רב-ענפי-לוח עומסי העבודה הבטוחים לזוויות השונות של הענפים.
(ב) אין להשתמש בשרשרת, בחבל או באבזר הרמה שאין לגביהם רישום בלוח כאמור בסעיף קטן (א).
(ג) הוראות סעיף זה לא יחולו לגבי אבזרי הרמה שעומסי העבודה הבטוחים שלהם, כאמור, מסומנים עליהם באופן ברור.

74. עומס יתר

אין להשתמש בשרשרת, בחבל או באבזר הרמה בשביל מטען שמשקלו עולה על עומס העבודה הבטוח שלהם הרשום או המסומן כאמור בסעיף 73.

75. בדיקות

כל השרשרות, החבלים ואבזרי ההרמה שבשימוש ייבדקו ביסודיות על ידי בודק מוסמך לפחות אחת לששה חדשים, או לתקופות ארוכות יותר כפי שנקבע.

76. שימוש ראשון (תיקון: תשל"ד)

השרשרות, החבלים ואבזרי ההרמה - זולת חבלי סיבים או מענבי חבל סיבים - לא יוכנסו לשימוש במפעל אלא אם נוסו ונבדקו ביסודיות על ידי בודק מוסמך, ונתקבל תסקיר, המפרש את עומס העבודה הבטוח והחתום על ידי הבודק המוסמך שעשה את הניסוי והבדיקה, והוא נתון לעיון.

77. ריפוי שרשרות ואבזרים

(א) השרשרות ואבזרי ההרמה, חוץ ממענבי חבל, ירופו לפחות אחת לארבעה-עשר חדשים, ובשרשרת או מענב שרשרת העשויים ממוט שקטרו 1.25 סנטימטר או פחות מזה, ובשרשרת המשמשת בקשר למתכת מותכת או סיגים מותכים - אחת לששה חדשים; ואולם שרשרת או אבזר הרמה שאינם בשימוש רגיל ירופו רק כאשר הדבר נחוץ.
(ב) אין הוראות סעיף זה חלות על שרשרות ואבזרי הרמה מסוג או מהגדר שהמפקח הראשי פטר אותם, בתעודה שפורסמה ברשומות, משום שאין הם יכולים להיות נתונים לטיפול בחום בלי חשש נזק בגלל המבנה והחומר שלהם, או משום שכבר ניתנו לטיפול מסויים בחום שאיננו ריפוי ושאושר על ידיו.

78. (בוטל) (תיקון: תשל"ד)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש