איך בונים מצגת

יום ראשון, 28 ביוני 2009

אגף הפיקוח על העבודה :

אגף הפיקוח על העבודה :
הזרוע המרכזית של הממשלה לפיקוח על חוקי הבטיחות ויישומם במקומות העבודה , מניעת תאונות עבודה ומחלות מקצוע .
אגף הפיקוח אחראי גם על ביצוע חוק עבודת הנוער , חוק עבודת נשים , חוק שעות עבודה ומנוחה , ותקנות שונות הקשורות לבטיחות ולרווחת העובד .
אגף הפיקוח אחראי על הסמכת בודקים מוסמכים למעליות , כלי לחץ , מכונות הרמה וכד' , הסמכת מעבדות ובודקים מוסמכים לבדיקות סביבתיות , אישור של מינוי מנהלי עבודה בבניה , ממונים על הבטיחות , מימונים על פיצוצים ועוד .
במסגרת אגף הפיקוח על העבודה , קיימת פעולה מונעת ומחקר בבריאות ובטיחות בעבודה . פעולה זאת מעוגנת בחוק ארגון הפיקוח על העבודה (1954) ומכח תקנות בנושא זה . הפעולה המונעת מקציבה כספים לפעילות מחקר ופרויקטים בבטיחות ובריאות בעבודה למוסדות למפעלים ולגופי מחקר .
מבנה מחלקת הפיקוח – בראש מחלקת הפיקוח על עבודה עומד מפקח ארצי , ובראש כל אחד מחמשת האזורים (חיפה , מרכז , תל-אביב , ירושלים ובאר-שבע) עומד מפקח אזורי . במפעלים מסיירים בדרך-כלל מפקחי העבודה , שתפקידם לפקח על קיום חוקי הבטיחות וחוקי עבודה אחרים .
חוק ארגון הפיקוח על העבודה, תשי"ד-1954
פרק ראשון : שירות הפיקוח

1. הקמת שירות הפיקוח ותפקידיו

יוקם שירות פיקוח על העבודה (להלן - השירות), שמתפקידו, -
(1) לפקח על קיום כל חיקוק שביצועו בידי שר העבודה והשר הטיל על השירות, בהודעה שפורסמה ברשומות, את הפיקוח על קיומו;
(2) לפקח על הבטיחות בעבודה (להלן - בטיחות), על הגיהות המקצועית (להלן - גיהות) ועל הרווחה במקומות שבהם עובדים בני-אדם לצרכי עסק או משלח-יד או במקומות המיועדים לכך, ולהדריך באלה את העובדים ואת המעבידים;
(3) למלא כל תפקיד אחר שיטיל עליו שר העבודה בשטח הבטיחות, הגיהות, הרווחה וסידורי העבודה.

2. מנגנון השירות (תיקון: תשמ"ב)
(א) מנגנון השירות יהיה מורכב ממפקחי-עבודה שימונו על ידי שר העבודה, דרך כלל או לענפי-פעולה מסויימים או לתפקידים מסויימים.
(ב) שר העבודה ימנה מבין מפקחי העבודה מפקח-עבודה ראשי (להלן - מפקח עבודה ראשי), סגן מפקח עבודה ראשי ומפקחי עבודה אזוריים (להלן - מפקח-עבודה אזורי). מפקח עבודה ראשי רשאי לאצול מסמכויותיו על-פי כל דין לסגן מפקח עבודה ראשי או למפקח עבודה אזורי.
(ג) הודעה על כל מינוי לפי סעיף-קטן (א) ו-(ב) ועל מענם של מפקחי-עבודה אזוריים תפורסם ברשומות; ורשאי השר לקבוע בהודעה את המרחב שיראוהו בתחום-פעולתו של מפקח-עבודה אזורי.
סמכויות מפקח עבודה
תפקידיו של מפקח העבודה – מפקח העבודה רשאי להיכנס בכל עת למפעל , ולערוך בו ביקורת ובדיקות . הוא רשאי לדרוש כי יציגו לפניו מסמכים שהם חובה על-פי פקודת הבטיחות .
לחקור עובדים במפעל בנושאים הקשורים לבטיחות , ואף לגבות מהם הצהרות חתומות .
מפקח שהינו רופא רשאי גם לבצע בדיקות רפואיות בעובדי המפעל .
מפקח עבודה רשאי גם לקחת מהמפעל דוגמאות של חומרי-גלם או חומר אחר החשודים בעיניו כמזיקים או כמסוכנים , לצורך ביצוע אנליזה .
למפקח עבודה אזורי סמכות להפסיק את העבודה במפעל , להוציא צו שיפור המחייב את המעביד במקום העבודה לנקוט צעדים שונים , להוציא צו בטיחות האוסר שימוש במכונה או מתקן , ועוד .
במקרה של תאונת עבודה במפעל , שכתוצאה ממנה נעדר הנפגע מעבודתו שלושה ימים או יותר , יש לשלוח הודעה על תאונה למחלקת הפיקוח . מפקחי העבודה חוקרים תאונות חמורות במטרה להפיק לקחים ולמנוע הישנותן בעתיד .
בעל המפעל חייב לספק את האמצעים הדרושים למפקח עבודה כדי שיוכל להיכנס למפעל , לערוך בו בקורות וחקירות , לקחת דוגמאות של חומרים , וכן כל פעולה אחרת שעליו לבצע במסגרת סמכויותיו .
חוק ארגון הפיקוח על העבודה, תשי"ד-1954
3. סמכויות מפקח עבודה (תיקון: תשמ"ב)

בנוסף לכל סמכות הנתונה למפקח עבודה בכל חיקוק, נתונות לו לשם מילוי תפקידיו סמכויות אלה:
(1) להיכנס בכל עת לכל מקום שיש לו יסוד להניח כי מועבדים בו בני אדם, או שהם עומדים להיות מועבדים בו, או נעשית בו, עבודה לצרכי עסק או משלח-יד (להלן בפרק זה - מקום-עבודה);
(2) לבדוק במקום-עבודה את סדרי העבודה ואת סידורי הבטיחות, הגיהות והרווחה, ובין השאר גם את המיתקנים, המכונות, הציוד ותהליכי העבודה;
(3) לברר את הסיבות והנסיבות של תאונות-עבודה;
(4) לחקור - בין לבדו ובין בפני אדם אחר - בכל עניין שהוא מתפקידי השירות, כל אדם הנמצא במקום-עבודה, וכל אדם שיש למפקח יסוד להניח שהוא עובד או עבד במקום-עבודה, אך לא יידרש אדם לתשובה או לעדות העלולות להפלילו; מפקח-עבודה רשאי לרשום בפרוטוקול את תשובותיו והודעותיו של הנחקר, ודין הפרוטוקול כדין הודעה שנרשמה לפי סעיף 2 לפקודת הפרוצדורה הפלילית (עדות), והסעיפים 3 ו-4 לאותה פקודה חלים עליו;
(5) לבדוק כל פנקס, תעודה, דין-וחשבון או מסמך אחר, שניהולם, קיומם או הגשתם היא חובה על פי חיקוק שביצועו בידי שר העבודה, ולהעתיק מהם;
(6) ליטול דוגמה של מוצר, מוצר ביניים או חומר גלמי, לאחר שהודיע על כך למחזיק במקום העבודה, וכן לצלם כל חומר, מיתקן, מכונה, מבנה או תהליך עבודה;
(7) באישור מפקח עבודה אזורי, להורות למחזיק במקום העבודה לערוך בדיקה שיורה עליה, של מוצר, מוצר ביניים או חומר גלמי, ולמסור לו את תוצאות הבדיקה תוך תקופה שיקבע המפקח.
(8) להיות מלווה על ידי שוטר, אם יש לו יסוד לחשוש להפרעה בביצוע תפקידו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש