איך בונים מצגת

יום שלישי, 30 ביוני 2009

תכנית בטיחות :

תכנית בטיחות היא מסמך המפרט נושאי בטיחות שונים במפעל :

את תכנית הבטיחות יש להכין אחת לשנה , ועליה לפרט , בין היתר , את הסיכונים והמפגעים במפעל , נהלי איתור מפגעים וסילוקם , מועדי בדיקות תקופתיות של ציוד ועובדים , פרטי ארגון מערך הבטיחות וכדומה .
המפעלים הבאים חייבים בהגשת תכנית בטיחות :
א. מפעל שמועסקים בו 100 עובדים לפחות .
ב. מפעל שמועסקים בו 50 עובדים לפחות , והנמנה עם מענפי הכלכלה הבאים :
1. תעשייה .
2. חקלאות .
3. מכרות ומחצבות .
4. בנייה ובנייה הנדסית .
5. מוסכים .
6. נמלי ים ואוויר .
7. מוסדות חינוך , מוסדות מחקר , מעבדות ומכוני מחקר .
ג. כל מקום עבודה אחר שמפקח עבודה אזורי הורה לו בכתב להגיש תוכנית בטיחות (ואז עליו להגישה תוך 12 חודשים מיום קבלת ההוראה) .
אחריות מעביד , מנהל , שותף ופקיד בכיר להכנת תכנית בטיחות :
התקנות מדגישות כי האחריות על קיום ההוראות בדבר הכנת תכנית בטיחות חלה על כל חבר הנהלה , מנהל שותף או פקיד בכיר של המפעל או התאגיד – אלא אם הוא הוכיח , כי העבירה נעשתה שלא בידיעתו , ושהוא נקט כל האמצעים הנאותים כדי להבטיח את קיום ההוראות .

מה כוללת תכנית הבטיחות :

על תכנית הבטיחות לכלול :
א. פירוט המבנה הארגוני של מערך הבטיחות ופרטיהם של ממלאי תפקידים בתחומי הבטיחות , הגיהות והבריאות התעסוקתית במפעל . יש לכלול את פרטי ממונה הבטיחות , ממונה על בטיחות קרינה , נאמני בטיחות , ועדת בטיחות , ממונה על כיבוי אש , ואת המרפאה התעסוקתית הנותנת שירותים למפעל . יש לציין גם לוח זמנים לבצוע הפעולות הקשורות לארגון מערך הבטיחות והגיהות במפעל , ואת פרטי המעקב אחרי ביצוע הפעולות .
ב. נוהלי הבטיחות , הגיהות והבריאות התעסוקתית במפעל – כולל נהלים לאיתור מפגעי בטיחות וגיהות , והדרכים לסילוק או מניעה של מפגעים אלה .
ג. נהלי חירום למצבים מסוכנים ולמקרי תאונת עבודה .
ד. עריכת סקר סיכונים ומפגעים – כולל לוח זמנים לסילוק המפגעים שהתגלו , ופרטי מעקב אחרי ביצוע.
ה. פרטי השתלמות וההדרכה של עובדים בנושאי הבטיחות , הגיהות והבריאות התעסוקתית , כולל לוח זמנים לביצוע ההדרכות ופרטי המעקב אחרי ביצוען .
ו. רשימת הציוד והחומרים החייבים בבדיקות תקופתיות ומועדי הבדיקות שלהם .
ז. רשימת העובדים החייבים בבדיקות רפואיות תקופתיות , תוך ציון הבדיקות הדרושות ומועדיהן .
הכנת תכנית הבטיחות ועידכונה על-ידי ממונה בטיחות או ממוחה אחר :
תכנית הבטיחות תוכן על-ידי הממונה על הבטיחות במפעל , ואם אין ממונה , היא תוכן על-ידי אדם אחר שעיסוקו בבטיחות , ושיש לו הכשרה מתאימה לכך מטעם המוסד לבטיחות ולגיהות או מוסד אחר שהוכר ע"י מפקח עבודה ראשי . תכנית הבטיחות תעודכן מידי שנה . התכנית תתוקן גם כאשר בוצעו שינויים המחייבים את תיקון תכנית הבטיחות .

מסירת עותק מתכנית הבטיחות לוועדת הבטיחות , ונגישות עובדים לתכנית :
יש למסור עותק של תכנית הבטיחות לוועדת הבטיחות , וכן להחזיק עותק של התוכנית במקום שיש לעובדים גישה חופשית אליו .אם מפקח עבודה דורש זאת בכתב , יש לתת גם לו עותק מעודכן של תכנית הבטיחות .
חוק ארגון הפיקוח על העבודה, תשי"ד-1954 :

8ד. תכנית בטיחות

(א) המחזיק במקום עבודה מסוג שקבע שר העבודה והרווחה בתקנות, יכין תכנית בטיחות של מקום העבודה, תוך תקופה שקבע השר בתקנות, ויעדכנה כל אימת שהדבר יידרש עקב שינויים במקום העבודה.
(ב) תכנית בטיחות תכלול הוראות בנושאים אלה ובנושאי בטיחות נוספים שייקבעו בתקנות:
(1) נוהלי הבטיחות, הגיהות והבריאות התעסוקתית במקום העבודה, ונושאי התפקידים בו בתחומים אלה;
(2) נוהלי חירום למצבי סיכון מיוחדים ולמקרי תאונות עבודה.
(ג) שר העבודה והרווחה רשאי לקבוע בתקנות הוראות לענין הכנת תכנית בטיחות, פרטיה, עדכון התכנית והבאתה לידיעת העובדים במקום העבודה; הוראות כאמור לגבי גיהות או בריאות תעסוקתית טעונות התייעצות עם שר הבריאות.
(ד) המחזיק במקום עבודה ימסור למפקח עבודה אזורי, על פי דרישתו בכתב, העתק של תכנית הבטיחות המעודכנת, במועד שנקבע בדרישה.
(ה) מצא מפקח עבודה אזורי ליקוי בתכנית בטיחות, רשאי הוא לדרוש הכנת תכנית בטיחות מתוקנת או חדשה, והוראות סעיף זה יחולו בשינויים המחויבים.
(ו) מי שלא קיים דרישה לפי סעיף קטן (ד) או (ה), דינו כדין מי שלא קיים צו שיפור, והוראות סעיף 8ג יחולו בשינויים המחויבים.
(ז) תקנות על פי סעיף זה יותקנו לאחר התייעצות בארגון העובדים המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים במדינה ובארגון מעבידים שלדעת השר הוא ארגון יציג ונוגע בדבר, ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.
(ח) הוראות סעיף זה לא יחולו לגבי מקום עבודה שעיקר עיסוקו ייצור, מילוי, החסנה, הולכה, הובלה או שיווק של גז (להלן - מפעל גז).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש