איך בונים מצגת

יום ראשון, 4 באפריל 2010

גרירה וחילוץ - יסודות הטכניקה בפעילות חילוץ

חילוצו ופינויו של כלי רכב שנפגע נעשה ע"י הפעלת כוח או כוחות כדי להניעו בכיוון הרצוי . אנשי צוות החילוץ חייבים לדעת את העקרונות הבסיסיים של המכניקה השימושית כולל כוח ותנועה לקבלת יעילות ובטיחות . כדי לנצל את התועלת המקסימלית אנשי צוות החילוץ צריכים להעריך את ההתנגדויות הקיימים של הרכב הניזוק ובמדויק .

התנגדויות אלה יכולות להיגרם ע"י גורם אחד או ע"י צירוף של כמה גורמים כגון :

1. משקל הרכב .

2. סוג הקרקע .

3. שיפוע הדרך .

4. הרכב הניזוק .

גלגליה

הגלגילות משמשות לשינוי כיוון המשיכה וליצירת יתרון מכני .

· כשהגלגילה קבועה על גוף נייח מטרתה לשנות את כיוון המשיכה אינה יוצרת כל יתרון מכני .

העומס על ציר הגלגילה והעוגן הוא במקרה זה : D+W=A .

הדרך שעובר הכוח P שווה לדרך שעובר המשא W .

· כשהיא מחוברת לרכב , היא משמשת ליצירת יתרון מכני . הכבל עובר דרך הגדולה פי שניים מזו שעובר המשא W .

יתרון מכני 1:6 זאת אומרת שמורכבים חמש גלגליות והכבל עובר דרך הגדולה פי חמש מזו שעובר הרכב W . וכוח המשיכה קטן פי 5 מהמשא W .

הסיבות להפסדי החיכוך במערכת הגלגלות :

1. החיכוך הפנימי בתוך הכבל .

2. חיכוך הכבל במסלול ועל הגלגילה .

3. החיכוך שבין הגלגילה ובין הציר שלה .

4. החיכוך של הכבלים ושל הגלגילות עם פני הקרקע .

ההפסד מורכב :

מספר גלגליות

יחס העברה

יעילות ב - %

יתרון מכני (כוח נטו)

1

1:2

90

1:1.8

2

1:3

83.3

1:2.5

3

1:4

76.9

1:3.1

4

1:5

71.4

1:3.6

5

1:6

66.4

1:4

התנגדות הרכב הנפגע לחילוץ :

א. להתנגדות הכללית לחילוץ יש שני גורמים עיקריים :

1. התנגדות הקרקע לגרירה .

2. התנגדות השיפוע .

ב. בשעת חישוב הכוח הדרוש לחילוץ הרכב יש לחשב בנפרד כל התנגדות .

חישוב התנגדות הקרקע = משקל הרכב / מקדם הקרקע .

חישוב התנגדות השיפוע = (מעלות שיפוע * משקל הרכב) / 60 .

התנגדות המשוערת לתנועה של כלי רכב על סוגים שונים של קרקע הנוסחה לחישוב התנגדות הכללית :

התנגדות כללית = מקדם ביטחון + מעלות שיפוע * משקל הרכב / 60 + משקל הרכב / מקדם הקרקע

נוסחה זו תופסת עד שיפוע 45 מעלות .

התנגדות כללית = מקדם בטחון + משקל הרכב + משקל הרכב / מקדם הקרקע .

משקל הרכב/מקדם קרקע + מעלות השיפוע * משקל הרכב / 60 + התנגדות כללית + 25% מקדם ביטחון = התנגדות כללית

יתרון מכני = התנגדות כללית / כושר הרכב .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש