איך בונים מצגת

יום שישי, 16 ביולי 2010

הנדסת תנועה - חזרה המשך

· בצומת-קמץ שבו מותרות כל הפניות יש בסך הכל : 6 תנועות ו 9 קונפליקטים (3 ניגודי חיתוך , 3 ניגודי התמזגות 3 ניגודי התפרדות) .

· בצומת-צלב שבו נחתכים שני כבישים חד-סטריים יש בסה"כ : ניגוד-חיתוך אחד .

· ע"י המרת מרבית ניגודי-החיתוך לניגודי התמזגות/היפרדות מתקבל צומת מדורג שיש לו 18 ניגודים במקום 32 ניגודים ומהם רק 6 ניגודי חיתוך במקום 16 במקור .

· ביטול צומת בא בחשבון אם יש בו שדה-ראיה מוגבל שאי אפשר להגדילו .

· תאונות צד-צד נגרמות בגלל ניגוד התמזגות .

· רצוי שמסלולי-התנועה בצומת יתמזגו בזווית קרובה ככל האפשר ל 0 מעלות .

· רצוי שמסלולי-התנועה בצומת ייחתכו בזווית ישרה , פחות או יותר .

· האטת רכב לפני צומת מתאפשרת על ידי הטיית קו הדרך , הצרת המיסעה .

· אם מקטינים את מספר הצמתים בקטע-דרך מ 6 ל 2 גורמים בכך : פחות נגישות ויותר תנועה ויותר סיבוך בכל אחד מהצמתים הנשארים .אין שינוי במספר התנועות בצמתים הנותרים

· בקטע דרך נתון הוגדל מספר הצמתים מ 5 ל 7 . בעקבות שינוי זה : גדלה הנגישות , אבל קטנה העבירות .

· מהנדס התנועה שואף להדגיש את הכוון הראשי ולמתן את המשני בצומת .

· איי תנועה בצומת מוטב לתת איים גדולים , אפילו מעטים .

· הוספת איי תנועה בצומת מאפשרת חציה בטוחה יותר של הולכי רגל .

· איי תנועה בצומת עשויים לסייע בהקטנת מספר הקונפליקטים והתנעות בצומת . בהקטנת שטח הקונפליקטים . בהמרת קונפליקטים מחיתוך להיפרדות ולהתמזגות .

· לפי "הכלל הגדול" בתכנון צומת : יש להגדיל את הרדיוס ולהרחיב את הנתיב ביציאה מהכביש הראשי למשני בצומת .

· להקטנת חומרת ניגודי ההיפרדות מתקינים בדרך : נתיבי האטה

· שטח הצומת הוא : צוואר הבקבוק של קיבולת מערכת התעבורה .

· "מיפרד הוא : שני כבישים העוברים זה מעל זה ללא חיבור ביניהם .

· הצבת תמרורים ותחזוקתם הם תפקידה של רשות תימרור מקומית .

· ייעודו העיקרי של הרימזור הוא : צמצום העיכובים והגברת ניצול קיבולת הצומת .

· רמזור המתוכנן כהלכה : מקטין לרוב את מספר תאונות חזית/צד

· הצבת תמרורים ותחזוקתם הם תפקידה של רשות תימרור מקומית .

· ייעודו העיקרי של הרימזור הוא : צמצום העיכובים והגברת ניצול קיבולת הצומת .

· רמזור המתוכנן כהלכה : מקטין לרוב את מספר תאונות חזית/צד

· בצומת נספרו ב 8 השעות העמוסות ביותר 12,000 יר"מ , מהם 3,000 יר"מ בפניות חופשיות ימינה , 2,000 יר"מ בתנועות המשניות והיתר בתנועות ראשיות . הצומת עומד בהצדק לרימזור רק אם היו הרבה (לפחות 5 תאונות אשתקד , 7 תאונות בשנתיים האחרונות , ו 9 תאונות בשלוש השנים האחרונות) תאונות חזית/צד .

· ההצדק להתקנת רמזור בצומת קמץ שווה להצדק בצומת צלב .

· ההצדק לרמזור בצומת שבו אירעו הרבה תאונות חזית-אחור שווה להצדק הרגיל בצומת .

· רמזורים שהותקנו לאחרונה בארץ הקטינו לרוב את מספר התאונות חזית/צד .

· המשותף בין מחלף-Y ומחלף חצוצרה הוא :ששניהם מחברים במחלף 3 זרועות דרך .

· מחלף Y הוא תחליף לצומת בין 3 זרועות .

· במחלף עלה-תלתן מלא : אין צמתים בפלס אחד .

· אחד החסרונות שבמחלף עלה-תלתן הוא ששטחו גדול .

· בנתיבי איילון בת"א רוב המחלפים הם מסוג מעויין .

· אם יש דרך מאספת/מחלקת במחלף , אז היא מבטלת את ניגודי ההשתזרות לאורכה , אם יש בה נתיב אחד בלבד .

· אחד היתרונות שמחלף יהלום הוא ששטחו קטן .

· אם מחלף כולל צמתים במפלס אחד אזי הוא נקרא "מחלף חלקי" .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש