איך בונים מצגת

יום חמישי, 18 במרץ 2010

בטיחות בהפעלת רכב -כלי עזר להעמסה ולפריקה

למטען כללי ישמשו כלי העזר הבאים :

מסוע להעמסה ידנית

המסוע הנפוץ הוא זה שבעזרתו מעמיסים שקים או תיבות מהמחסן אל הרכב .

המסוע מורכב משרשרת כפולה שחוליותיה מחוברות בניהן ע"י שלבים והוא נראה כסולם ששלביו נמצאים בתנועה מתמדת . יש מסועים בעלי סרט גומי רחב המחליף את מיתקן השלבים . שני הדגמים מורכבים על בסיס נייד המאפשר לקרבם אל מקור העמסת המטען ואל מקום קבלת המטען על הרכב .

מלגזה

המלגזות מסוגלות להעמיס כמעט את כל סוגי המטען אם הוא גדול או קטן כבד או קל .המטענים המתאימים במיוחד הם אלה העמוסים על משטחים או במכלים או כריכות מוצרי עץ וברזל ואין זה משנה אם ארוכות הן או קצרות .

המשאית צריכה לעמוד על קרקע ישרה וקשה כדי שהמלגזה תוכל לנוע סביב הרכב מבלי לערער את המטען .

יש להתחשב גם בעקרונות האיזון .צריך לוודא שהמטען אחיד שאם לא כן נאלץ לשמור על האיזון ע"י העמסת זוגות של יחידות במשקל שווה זו מול זו .

מנוף

יתרונות המנוף : אינו מצריך הסרת הדפנות ומסוגל להעמיס כל מה שהמלגזה יכולה ולהחדיר את המטען אל בינות הסולמות .

המטען מגיע לרכב מלמעלה ולכן לא כדאי להימצא בארגז המטען כשהמנוף בפעולה .

גרף

כלי דמוי מיכל התלוי בקצה כבל המנוף .מיכל זה עשוי משני חצאים בעלי ציר עליון משותף . ע"י מנגנון מיוחד יכול המפעיל לפתוח את המיכל כפה פעור .כשהגרף פתוח יורידו המפעיל על ערמת התפזורת ויתחיל לסוגרו . תוך כדי כך נגרף החומר שבערמת התפזורת וממלא את המיכל שפתחו הולך ומצטמצם עד לאיטום מלא עתה יונף הגרף אל מקום השפיכה וייפתח מעליו .

חסרונותיו הבולטים הם : איטיות , חוסר דיוק במשקל המטען המועמס על הרכב כמו כן יש צורך לנקות אחריו . מלבד זאת הוא מסוכן לנמצאים תחתיו כמו כל מנוף וטלטוליו עלולים לפגוע ברכב .

מחפר

המחפר הוא למעשה רק חלק מכלי .הוא מעין כף גדולה המורכבת בקדמת טרקטור .

יתרונותיו של המחפר הם :

1. מהירות עבודה .

2. יישור החומר עד גובה הדפנות .

3. חלוקת עומס לפי דרישת הנהג .

4. העמסה בכל מקום ובכל שטח .

5. הנהג לא צריך להישאר ברכב בעת העמסה .

מפעיל חסר ניסיון או בלתי זהיר יכול להפוך יתרונות אלה לחסרונות . לפגוע ברכב , להעמיס משקל עודף , לא ליישר את המטען .

סילו

מיכל ענק העומד על רגלים ארוכות ובתחתיתו משפך .

לסילו יש רק יתרון אחד על פני המחפר : דיוק במשקל .

כיוון שהסילו אינו מש ממקומו צריך הרכב להיות בתנועה .הנהג חייב להיכנס מתחת למשפך בדיוק במרכז ארגז המטען . עליו להתקדם עד שהמפעיל יסמן לו לעצור ואז להמתין .בזמן המתנה יתחיל להישפך החומר וכשיגיע לגובה מתאים הנהג חייב להתקדם מייד .

חסרונות : הקושי של הנהג לדייק בביצוע תזוזותיו ועצירותיו . גרימת נזק סמוי לרכב כתוצאה משימוש תכוף בדוושות המצמד והבלם ,קושי בכיסוי מטען מתעופף ואי נוחות רבה הנגרמת לנהג היושב בתאו בהעמיסו חומר המעלה אבק כשנושבת רוח גב .

גשר

הגשר משמש ככלי עזר לפריקה . הגשר מאפשר פריקת משאיות רגילות . לגשר תמיכות מתקפלות המתרוממות לאחר עליית רכב עליו ותפקידן לתמוך את הרכב מאחור בעת הרמתו .

נהג העולה לפריקה של גשר ייצמד היטב אל התמיכות האחוריות ,ינעל את המעצורים האוטומטיים (המקסי) וישחרר להילוך סרק .רק אחר כך יוכל לפתוח דלת מאחור

תגובה 1:

  1. לרוב הרכבים אשר עוזרים להעמסת סחורה כדאי להשקיע גם בקניית משטחי עץ להעמסה עם איכות גבוהה, כדי שלא יתפרקו או ישברו באמצע הדרך.
    ישנם סוגים שונים של משטחי עץ בגדלים שונים ובחוזק שונה!

    השבמחק

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש