*. במערכת מסוג : MOTORONIC
מערכת הצתה מתואמת על ידי יחידת בקרה עם הזרקת הדלק .
*. במערכת הזרקה רב נקודתית אופיינית , לחץ משאבת הדלק הוא
בין 35 ל - 45 PSI .
*. במערכת מסוג מוטורוניק נפגע חיישן חמצן למה תגרום התופעה
להעשרת התערובת .
*. במערכת מונו מוטרוניק נותק חיישן חמצן התופעה תגרום ל :
תערובת עשירה עכב פתיחת מעגל מחזור אדי דלק באופן קבוע .
*. הגדר את שיטת ניהול מנוע GDI .
הזרקת בנזין ישירות לתא השריפה .
*. מהו ערך גאז CO במערכת הזרקה MONOPOINT בחוג סגור .
0.3% - 0 בקירוב .
*. מהו ערך התנגדות במרסס לפי שיטת ההזרקה ?
במערכת מונופויט כ - 1 אוהם ובמולטיפוינט כ - 13 - 16 אוהם בקירוב .
*. במנוע בנזין בעל הזרקה מסוג TBI ׁ(חד נקודתית) נמדד לחץ דלק כ - 2.5 בר :
הלחץ גבוה מאוד , ערך CO ו - HC עולים עד פי 10 מהמקובל .
*. מהו ערך ממוצא לזמן פתיחת מרסס בסרק ?
3 – 5 ms בשיוט – 1 – 2 ms האצה – 7 –15 ms סרק – 1 – 3ms לפי טמפ'
*. כיצד נמדד האוויר במערכת הזרקה מסוג LH של חברת BOSCH
על ידי חוט להט מיוחד .
*. מהי נצילות המנוע בשיטת GDI בהשוואה ל –
נצילות מנוע GDI גבוה במקצת ממנוע בנזין .
*. כיצד מחוברים המרססים במערכת מסוג MPI רב נקודתית) ?
חיבור מקבלי .
*. מה תפקיד ה – MAP במערכת ההזרקה :
להעביר נתוני עומס מנוע למחשב .
*. מזרק הדלק תבדוק על הרכב בשעת פעולת המנוע בעזרת :
אוסילוסקופ .
*. מה ההבדל בין מערכת הזרקה רב נקודתית לחד נקודתית ?
בהזרקה רב נקודתית המזרק נמצא אחרי המצערת ובחד נקודתית לפני המצערת .
מערכת הצתה מתואמת על ידי יחידת בקרה עם הזרקת הדלק .
*. במערכת הזרקה רב נקודתית אופיינית , לחץ משאבת הדלק הוא
בין 35 ל - 45 PSI .
*. במערכת מסוג מוטורוניק נפגע חיישן חמצן למה תגרום התופעה
להעשרת התערובת .
*. במערכת מונו מוטרוניק נותק חיישן חמצן התופעה תגרום ל :
תערובת עשירה עכב פתיחת מעגל מחזור אדי דלק באופן קבוע .
*. הגדר את שיטת ניהול מנוע GDI .
הזרקת בנזין ישירות לתא השריפה .
*. מהו ערך גאז CO במערכת הזרקה MONOPOINT בחוג סגור .
0.3% - 0 בקירוב .
*. מהו ערך התנגדות במרסס לפי שיטת ההזרקה ?
במערכת מונופויט כ - 1 אוהם ובמולטיפוינט כ - 13 - 16 אוהם בקירוב .
*. במנוע בנזין בעל הזרקה מסוג TBI ׁ(חד נקודתית) נמדד לחץ דלק כ - 2.5 בר :
הלחץ גבוה מאוד , ערך CO ו - HC עולים עד פי 10 מהמקובל .
*. מהו ערך ממוצא לזמן פתיחת מרסס בסרק ?
3 – 5 ms בשיוט – 1 – 2 ms האצה – 7 –15 ms סרק – 1 – 3ms לפי טמפ'
*. כיצד נמדד האוויר במערכת הזרקה מסוג LH של חברת BOSCH
על ידי חוט להט מיוחד .
*. מהי נצילות המנוע בשיטת GDI בהשוואה ל –
נצילות מנוע GDI גבוה במקצת ממנוע בנזין .
*. כיצד מחוברים המרססים במערכת מסוג MPI רב נקודתית) ?
חיבור מקבלי .
*. מה תפקיד ה – MAP במערכת ההזרקה :
להעביר נתוני עומס מנוע למחשב .
*. מזרק הדלק תבדוק על הרכב בשעת פעולת המנוע בעזרת :
אוסילוסקופ .
*. מה ההבדל בין מערכת הזרקה רב נקודתית לחד נקודתית ?
בהזרקה רב נקודתית המזרק נמצא אחרי המצערת ובחד נקודתית לפני המצערת .
*. במערכת הזרקת דלק בלחיצה על המצערת יכנס למנוע ?
אוויר .
*. המזרק החשמלי ברכב מחובר בצורה הבאה :
חיבור אחד מקבל את הזנה (+) ממחשב הרכב והחיבור השני יקבל פיקוד (-) קבוע .
*. במערכת הזרקת הדלק היכן ממוקמת לרוב משאבת הדלק החשמלית
משאבת הדלק החשמלית ממוקמת בתוך מיכל הדלק .
*. לשם מה דרוש ווסת לחץ במערכת הזרקה רב נקודתית ?
לשמירת לחץ קבוע בצינור החלוקה , ובהתאמה לשינוי בסעפת יניקה .
*. האם יש סכנה להצתת הדלק כאשר המשאבה החשמלית טבולה .
אין סכנה להצתת דלק .
*. על מה יש להקפיד , כאשר מרכיבים מסנן דלק :
החץ בכיוון זרימת הדלק .
*. לחץ הדלק במערכת הזרקה רב נקודתית תלוי ב –
בווסת הקשור לתת לחץ .
*. מדף אוויר במערכת הזרקה רב נקודתית קובע :
כמות אויר – נפח .
סוגי מערכות הזרקת הדלק :
1. K גטרוניק - רב נקודתי - רציף .
2. KE גטרוניק - רב נקודתי - רציף .
3. L גטרוניק - רב נקודתי - פועמת .
4. LH גטרוניק - רב נקודתי - פועמת .
5. מונו גטרוניק - חד נקודתי - פועמת .
6. מוטורוניק - רב נקודתי - פועמת .
7. מערכות מתקדמות - רב/חד נקודתי - פועמת .
גטרוניק - הצתה עם מודול מחשב ובניהם קשר .
מוטורוניק - הצתה הזרקה בתוך מחשב אחד .
הבדלים במערכת הזרקה
מערכת דלק רב נקודתית מערכת דלק חד נקודתית
לחץ גבוה לחץ נמוך
2.5 – 3.5 bar 0.9 – 1.2 bar
וסת עם ואקום ווסת משתנה וסת לחץ קבוע
לחצים :
1. לחץ משאבה – זה הלחץ שהמשאבה מספקת צריכה להיות פי 2 מלחץ המערכת .
2. לחץ קוו – לחץ שהמערכת עובדת .
3. לחץ שיורי – לחץ שלאחר שמכבים את המנוע בקו צריך להישאר עד ½ מהלחץ בעבודה . לאחר 10 דקות .
בדיקה ראשונה שאין סחיבה או צריכת דלק גדולה יש לבדוק את 3 הלחצים .
מערכת הזרקת בנזין הנמדדת כמות אוויר על ידי מד זרימת אוויר נקראת - LE – JETRNIC , L , LE2 , LH, NOTORNIC
מערכת דלק רב נקודתית מערכת דלק חד נקודתית
לחץ גבוה לחץ נמוך
2.5 – 3.5 bar 0.9 – 1.2 bar
וסת עם ואקום ווסת משתנה וסת לחץ קבוע
לחצים :
1. לחץ משאבה – זה הלחץ שהמשאבה מספקת צריכה להיות פי 2 מלחץ המערכת .
2. לחץ קוו – לחץ שהמערכת עובדת .
3. לחץ שיורי – לחץ שלאחר שמכבים את המנוע בקו צריך להישאר עד ½ מהלחץ בעבודה . לאחר 10 דקות .
בדיקה ראשונה שאין סחיבה או צריכת דלק גדולה יש לבדוק את 3 הלחצים .
מערכת הזרקת בנזין הנמדדת כמות אוויר על ידי מד זרימת אוויר נקראת - LE – JETRNIC , L , LE2 , LH, NOTORNIC
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה