L גטרוניק :
מערכת ה - L גטרוניק מאחדת את יתרונות מדידת האוויר הישירה עם יתרונותיה המיוחדים של האלקטרוניקה .
המערכת מכילה מיכל דלק , משאבת דלק חשמלית המבוקרת באמצעות ממסר . הדלק מועבר למסנן דלק ומשם למפלג הדלק הנקרא ה"חנוכיה" ישנה התפלגות למזרקים הרגילים ובמקרים מסוימים למזרק בהתנעה בקור .
בקצה החנוכיה מותקן וסת לחץ ששומר על לחץ דלק תקין 2.5-3 בר הדלק מוזרק ישירות לחלל שלפני שסתומי היניקה וכאשר השסתום נפתח נינק ענן הדלק לחלל הצילנדר , פעולת הערבול שנוצרת במהלך היניקה עוזרת להיוצרות תערובת דלק ואוויר .
לכל צילנדר יש מזרק המבוקר ע"י אלקטרו-מגנט , המזרקים פועלים פעם אחת בכל סיבוב מנוע והם מחוברים במקביל בניהם .
הפרש לחצים בין המזרק לסעפת היניקה נשמר קבוע כך שכמות הדלק המוזרקת תלויה אך ורק במשך זמן פתיחת המזרק . כדי להשיג את פתיחת המזרק לפי הצורך , קיים המחשב שמקבל אותות מידע מכל החיישנים ולאחר עיבוד נתונים ימצאו פקודות מתאימות להפעלת המזרק .
זרימת האוויר הגורמת להטות מדף בזוית מסוימת כנגד כוח קפיץ למדף מחובר פוטנציואמטר שגורם לשינוי מתח המעוברים למחשב . כמו כן , נמצא חיישן טמפ' אוויר שמספק נתונים על השינויים בצפיפות האוויר הנגרמים עקב השינויים בטמפ' .
מוטל מזרק התנעה בקור ובמקומו הוגדלו זמני ההזרקה בהתאם לאותות הקשורים בהתנעה .
מוטורוניק :
מערכות גטרוניק מבקרת את מינון הדלק במערכת הזרקה ואילו מערכת הצתה פועלת באופן עצמאי .
מערכת מוטורוניק זאת מערכת הכוללת מינון דלק ומערכת הצתה . מערכת ההזרקה מבוקרת ע"י המחשב שכתוצאה משילוב של שתי המערכות ניתן להגיע לתוצאות אופטימליות .
מערכת "מוטורוניק" מורכבת ממיקרו-מחשב וניתן להשתמש בחיישנים רבים .
כתוצאה ממערכות נוספות שקשורות למחשב ניתן להגיע במערכות מוטורוניק לצריכת דלק נמוכה ופחות גזים רעילים בסעפת הפליטה .
מערכות גטרוניק מבקרת את מינון הדלק במערכת הזרקה ואילו מערכת הצתה פועלת באופן עצמאי .
מערכת מוטורוניק זאת מערכת הכוללת מינון דלק ומערכת הצתה . מערכת ההזרקה מבוקרת ע"י המחשב שכתוצאה משילוב של שתי המערכות ניתן להגיע לתוצאות אופטימליות .
מערכת "מוטורוניק" מורכבת ממיקרו-מחשב וניתן להשתמש בחיישנים רבים .
כתוצאה ממערכות נוספות שקשורות למחשב ניתן להגיע במערכות מוטורוניק לצריכת דלק נמוכה ופחות גזים רעילים בסעפת הפליטה .
מנו גטרוניק :
מנו גטרוניק הינה מערכת הזרקה דלק מבוקרת אלקטרונית שנמצא בה מרסס אחר , המרסס את הדלק בהפסקות לנקודה מרכזית שלפני שסתום המצערת , במקום מרסס נפרד לכל צילנדר , כמו המערכות ה- L וה- K .
הדלק מגיע לגוף המצערת שבו נמצא מתג המצערת , המזרק החשמלי ווסת לחץ מכני .
המערכת מבוקרת ע"י מחשב בדומה למערכות הקודמות , חיישן טמפ' ממוקם במעבר היניקה ומספק מידע על מידת האוויר הנכנס .
מנו גטרוניק הינה מערכת הזרקה דלק מבוקרת אלקטרונית שנמצא בה מרסס אחר , המרסס את הדלק בהפסקות לנקודה מרכזית שלפני שסתום המצערת , במקום מרסס נפרד לכל צילנדר , כמו המערכות ה- L וה- K .
הדלק מגיע לגוף המצערת שבו נמצא מתג המצערת , המזרק החשמלי ווסת לחץ מכני .
המערכת מבוקרת ע"י מחשב בדומה למערכות הקודמות , חיישן טמפ' ממוקם במעבר היניקה ומספק מידע על מידת האוויר הנכנס .
מערכת LH גטרוניק :
מערכת LH גטרוניק דומה בעקרון למערכת L גטרוניק . ההבדל בין המערכות במד-מסת האוויר שמודדת את מסת האוויר הנכנסת למנוע . למד וסת האוויר אין חלקים נעים והתנגדותו לזרימת אוויר קטנה מאוד .
יחידת הבקרה שבמערכת LH גטרוניק מתאמת את יחס התערובת תוך שימוש במפת האפיון עומס ומהירות המנוע .
כתוצאה מכך המערכת יותר חסכונית וישנה בקרה יתרה על פליטת הגזים .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה