איך בונים מצגת

יום שבת, 8 בנובמבר 2008

תורת המקצוע - שאלות סיכום מערכת ABS

האם מערכת ABS ניתנת להרכבה על כל סוגי מערכות הבלמים נמק .

מערכת ABS ניתנת להרכבה על כל סוגי הבלמים אוויר והידראולי ומאפשר בשעת תקלה למערכת המכנית לעבוד ללא הפרעה .

כאשר נדלקת נורת ABS מה הם המלצות הבדיקה שתמליץ לבעל המקצוע ?

כאשר נדלקת נורת ABS יש לבדוק :
1. מערכת טעינה (בגלל מפלי מתח) .
2. לחץ האוויר וחתך הצמיגים (שינוי הקוטר גורם להפרש מהירות בין הגלגלים) .
3. מתג אור בלם ונורת בלם (יש כלי רכב שבהם מתג אור בלם משותף עבור כל המערכות לכן
אי תקינותו תגרום להפסקת פעולת מערכת ABS) .
4. בדיקת חיישנים גלגלים על ידי אוסילסקופ או רב מודד . בסיבוב גלגל ידני מתח AC עולה
מעל 1.3V לפחות .

תאר את תהליך ניקוז אוויר ממערכת ABS ברכב פרטי .

שיטה מס' 1 :
על ידי ספוטניק הבונה לחץ במערכת הבלמים ומאפשר לאוויר לצאת דרך פתחי הניקוז .
שיטה מס' 2 :
תעשה על ידי גישור ממסר משאבה הגורם להפעלתה , בו זמנית פתיחת בירגי הניקוז לשם הוצאת אוויר .
הערה :
על ידי שיטה של פימפום לא ניתן לבצע את התהליך בגלל מצבר לחץ וכך נגרום נזק למשאבה המרכזית הכפולה .

מהו הקשר בין לחץ נוזל הבלמים במערכת לבין מהירות הגלגל והאם בדריכה חלקית נכנסת מערכת ABS לפעולה ?

הקשר בין לחץ המערכת למהירות הגלגל מתחלק ל – 2 :
1. כאשר מערכת ABS אינה עובדת ככל שגדל הלחץ גדל כוח הבלימה.
2. כאשר נכנסת מערכת ABS לפעולה כבר בלחץ נמוך יכול להיות מצב של נעילת גלגלים ואז אם לדוגמא נוצר על ידי הדוושה לחץ של 30 בר כאשר מופעלת מערכת ABS מתפקידה לייצב את מהירות הגלגל למנוע ממנו להינעל שעקומת הלחץ תלויה במחשב ומסוגלת להשתנות גם מעל ללחץ דריכת הנהג .

על איזה עיקרון עובדת מערכת למניעת סחרור גלגלים (ASR) רשום את שמות הרכיבים המשתתפים בזמן עבודה .

עיקרון מערכת ASR מתבסס על מדידת מהירות גלגלים ביחס למהירות הרכב . (חיישן מהירות בתיבה) תפקידה למנוע סחרור גלגלים בתחילת נסיעה עקב קרקע לא יציבה . מעל מהירות של 32 קמ"ש , הנמדד דרך החיישן בגיר , ASR לא עובד . תחילת פעולתו בהפרש של 32 קמ"ש .
הרכיבים המשתתפים בתהליך זה הם :
רכיבי מערכת ABS ובנוסף תוכנה המהווה חלק אינטגרלי למחשב ABS .

מהו התהליך המונע את הדלקת נורת התקלות של מערכת ABS בשעת פניה .

חישוב מתמטי שנעשה ביחידת הבקרה בשיטת האיקס בתוספת חיישן מהירות בתיבה מאפשר למשב לדעת האם אתה פונה או נוסע ישר . חשוב להבין שבשעת פתיחת מתג הצתה מערכת ABS לומדת את עצמה ומאשרת את תקינותה .

מדוע חשובה מדידת מהירות הגלגלים ומהי הסטייה המותרת בניהם .

מדידת גלגלים חשובה על מנת לחלק את כוחות הבלימה המבוקרים על ידי מחשב ABS בצורה שתתאים למהירותו של כל גלגל בנפרד . סטייה מותרת במהירות עד 5% מהמהירות הממוצעת .

מדוע משתמשים בחיישנים מהירות גלגל מסוג חיישנים מגנטים ולא מסוג הול .

השימוש בחיישנים מגנטים מאפשר פעולת חיישנים בכל תנאי הנסיעה (שמן , ליכלוך , גשם) לעומת חיישני הול הניזונים במתח שיכולים להתקצר כתוצאה ממים .

איך תדע אם התקלה ב – ABS היא מכנית או חשמלית .

על ידי ניתוק נתיך או ממימסר מערכת ABS ננטרל את המערכת האלקטרונית על ידי כך נוכל לבדוק את מערכת המכנית . בדיקת הרכיבים : חיישני גלגל , משאבה , מתג אור בלם . תאפשר קביעת תקינות מערכת אלקטרונית .

לקוח מתלונן על רטט דוושת בלם ABS , אילו רכיבים חשמליים תבדוק ?

רעידת דוושת בלם יכולה להיות תופעה טבעית של מערכת ABS על ידי ניתוק מערכת אלקטרונית ניתן לבודד ולבדוק את מערכת המכנית (דיסק עקום, מוביל שבור וכיוונים) .
כאשר דוושת בלם A.B.S רוטט נבדוק רכיבים חשמליים:
*. מנורת אזהרה A.B.S בלוח שעונים דולקת .
*. חישנים בגלגלים בעזרת אום מטר .
*. בדיה ויזואלית של החוטים והחיבורים .
*. נתחבר עם סורק A.B.S למערכת כדי לקבל אינפורמציה מהסורק על
תקלות .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש