איך בונים מצגת

יום שני, 24 בנובמבר 2008

מינהל - שאלות חזרה המשך

13. האם אפשר להפעיל מקדחה חשמלית בעלת הספק של 1 קילו וואט ברשת חשמל חד פאזית במוסך ?

לא מכוון שברשת חשמל של 1 פזה מותר להפעיל ציוד חשמלי עד חצי כוח סוס שזה 340 וואט והמקדחה פועלת בהספק של 1000 וואט.

14. מנה ארבעה שיטות לחישוב הפחת .

א. שיטת הקו הישר.
ב. שיטת סכום הספרות.
ג. שיטת התפוקה.
ד. שיטת אחוז קבוע מהיתרה.

15. איזה סוגי תחזוקת מוסך הנך מכיר הבה דוגמה לכל שיטה ומתי תשתמש בכל שיטה ?

ישנם שלוש שיטות לתחזוקה(להחזקה) :
א. אחזקת שבר - באחזקת שבר אנחנו לא מטפלים במכלל או בפריט ומחליפים אותו כאשר הוא מפסיק לתפקד ,למשל: מנורה שנשרפה ,אטם שנשחק .
ב. אחזקה מתוכננת - באחזקה מתוכננת אנחנו קובעים מועדי בחינה מראש לסוגי ציוד במוסך ולכל סוג ציוד מכינים רשימת ביקורת , בכל ביקורת תקופתית עוברים על כל הרשימה ומתקנים או מחליפים את מה שלפי דעתנו דרוש תיקון או החלפה.
ג. אחזקה מונעת - באחזקה מונעת קובעים מראש שעות עבודה או תקופה או ק"מ או שעות מנוע לכל פריט או מכלל שאנחנו רוצים לתחזק אותו בהחזקה מונעת ומחליפים אותם בזמן שנקבע כאשר הם עדין טובים כמו למשל : פלגים ,פילטרים ,שמנים .

16. מהיכן אתה יודע שצריך לתת ללקוח הערכת מחיר ? מה צריך לעשות אם תוך כדי תיקון מתברר שעלות התיקון גבוהה יותר מהערכה שניתנה ללקוח ?

בתנאי הרשיון לניהול מוסך כתוב שהמוסך חייב להחתים את הלקוח על הזמנת תיקון, בהזמנת התיקון כתוב שצריך לתת ללקוח הצעת מחיר . ואם מתברר שהתיקון יעלה ביותר מ - 20% מערכת המחיר שניתנה ללקוח יש להודיע ללקוח מראש ולבקש את אישורו.

17. פרט את סוגי השירותים ומחלקות העזר במוסך. לפי איזה חוק נדרש כל סוג שירות ?

א. מחלקות העזר הם: מחסן חלפים, חשמליה , מסגריה , חדר שיפוצים, ומשרד קבלת לקוחות.
חדר המתנה ללקוחות נדרשים על פי תקנות משרד התחבורה
ב. בתי שימוש, מקלחות, חדר הלבשה, חדר אוכל, כיורים לרחיצת ידים, נדרשים על פי פקודת
הבטיחות באחריות משרד העבודה.
ג. מקלט וממ"ד נדרשים על ידי פיקוד העורף.
ד. בור מפריד שומנים נדרש על ידי הרשות המקומית המשרד לאיכות הסביבה .

18. איך צריכה להיות מותקנת מערכת תאורה פלואורוצנטית במוסך, בהיבט הבטיחותי, ציין
לפחות שני גורמים.
א. ביטול הפקת ההבהוב על ידי פיזור המנורות בין שלוש פזות.
ב. הצבה של שתי נורות שונות ,כתום וכחול.

19. מה הוא תפקידו של יועץ השירות במוסך ?

א. יועץ השירות הוא בוחן הרכב והוא מגדיר את התיקונים והטיפולים שצריך לעשות ברכב.
ב. מסביר ללקוח מה נדרש ומה צריך ומתפקד כאיש שיווק שירותי המוסך.
ג. נותן ללקוח הערכת מחיר לתיקון.
ד. בחון בחינה בטיחותית לפי סעיף 17.

20. מה זה בור מפריד שומנים ,תן הסבר על ידי שרטוט פשוט ביד חופשית.

בור מפריד שומנים הוא מתקן שמוצב על צנרת הביוב בין המוסך ומערכת הביוב העירונית ומיועד למנוע מעבר של שמנים למערכת הביוב העירונית.

21. למה צריך במוסך להזמין תור מראש ? למה זה טוב ללקוח ? למה זה טוב למוסך ?

א. הזמנת תור מראש מקילה על המוסך את ארגון העבודה ומקטינה את זמן שהית הרכב במוסך.
ב. הזמנת תור מראש טובה ללקוח מפני שהיא מאפשרת לו יותר שעות פעילות ועבודה ברכב.

22. מה זה זמן שהיית רכב, מה זה זמן תיקון רכב? ומה ההבדל בניהם ?

זמן שהיית רכב הוא כל הזמן שעובר מכניסת הרכב למוסך ועד שהוא יוצא.
זמן תיקון הרכב הוא סה"כ השעות שחיובו בסעיף העבודה בחשבונית.
ההבדל ביניהם יכול להיות גדול מאוד אם הרכב נמצא במוסך כל היום ועבדו עליו רק 2 או 3 שעות.

23. מי קובע את סדר התיקונים במוסך ?

המנהל המקצועי (מנהל עבודה ראשי) קובע את סדר התיקונים במוסך.

24. האם מותר למוסך שרות לגבות כסף עבור תיקוני דרך, חילוף או גרירה ?

לא למוסך שירות אסור לגבות כסף עבור תיקוני דרך חילוץ או גרירה.

25. כמה הן 33 דקות בזמן עשרוני ?

33 / 60 = 0.55

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש