איך בונים מצגת

יום שבת, 29 בנובמבר 2008

מינהל - שאלות חזרה המשך

49. מהי ספרות יצרנים? כמה סוגי ספרות יצרנים אתה מכיר ?

יצרני הרכב חייבים לספק ספרות יצרנים לכל דגם שהם מיצרים, קיימים ארבעה ספרים:
א. שעתון שהוא קטלוג של כל העבודות שניתן לבצע ברכב וזמן תקן לביצוע.
ב. מדריך טכני (MANUEL) שבו מפורטים סדר הפעולות הכלים הציוד והכלים הספציפי והמידות הדרושות לביצוע כל עבודה.
ג. קטלוג חלקי חילוף עם מספר קטלוגי כל פריט בדגם.
ד. ספר הוראות למשתמש שבו מפורטות כל התכונות של הרכב וכל הכפתורים שבתא הנהג ,הוראות טיפול ותעודת אחריות וספר טיפולים.

50. מה הוא סדר העדיפות ללקוחות בניהול תור מוזמנים ?

תינתן עדיפות ראשונה לרכב ביטחון , אמבולנס, רכב נכים , רכב עבודה , רכב שהזמין תור.

51. מה הן הוראות הבטיחות ללבוש בעבודת מוסך ?

כובע ללא מצחייה, שרוולים מכופתרים או מופשלים, מכנסים ארוכים, נעלי בטיחות. החולצה צריכה להיות בתוך המכנסים או לבוש סרבל.

52. מה הן הוראות הבטיחות המחייבות בהפעלת בור עבודה במוסך, שיש בו בור עבודה ?

הוראות הבטיחות הם :
א. הבור חייב להיות נקי ומאוורר.
ב. חייב להיות בבור פתח ניקוז.
ג. בשני קצוות הבור יהיו מדרגות לכניסה ויציאה.
ד. חייבים להרכיב שולים שימנעו נפילת חפצים לתוך הבור.
ה. הבור יהיה מכוסה בכול שעה שאינו בשימוש.
ו. לא יעלה רכב לבור ללא מכוון.

53. מה הוא מתח התאורה בבור העבודה ?

מתח התאורה בבור היא 24 וולט.

54. הסבר כיצד תנהג ולמי תפנה אם תרצה לפתוח מוסך חדש ?

כדי לפתוח מוסך חדש תפנה :
א. לרשות המקומית בבקשה לרשיון עסק, עליך להגיש את הכתובת ,גוש וחלקה , ותוכניות בנין מעודכנת .
ב. עליך לפנות למשרד התחבורה כדי לקבל אישורים על חלוקת השטח והמבנה ,כניסה ויציאה.
ג. תצטרך להביא אישור ממשרד התחבורה לרשות שאם תפתח מוסך אם יתנו לך רשיון לניהול מוסך.
ד. משרד התחבורה ייתן לך רשימת דרישות כתנאי לקבלת הרשיון.

55. מה הם מדדי ניהול? תן 2 דוגמאות למדדי יעילות. תו 2 דוגמאות למדדי פריון.

מדדי ניהול הם חישובים חלקיים של מדדי פריון.
מדדי יעילות :
א. יעילות = 100 * (זמן ביצוע / זמן שעתון)
ב. יעילות = 100 * [(ש"ע * מחיר שעת מוסך)/הכנסה מעבודה]
מדדי פריון :
א. מדד פריון העבודה =
יעילות = 100 * [(ש"ע * מחיר שעת מוסך) / קופה]
ב. מדד פריון האון =
(סה"כ ש"ע ששילמנו * 100) / סה"כ הכנסות מעבודה (לחודש)

56. למה חשוב להחתים את הלקוח על הזמנת תיקון ?

הזמנת תיקון זהו מין חוזה בין בעל הרכב לבין המוסך ובו מפורטים סעיפים אשר מפרטים את חובת המוסך כלפי הלקוח וכן חובת הלקוח כלפי המוסך כגון התחיבות לתשלום ותנאי עבודה.

57. מה ההבדל בין הזמנת תיקון לכרטיס עבודה ?

הזמנת תיקון זהו מין חוזה בין בעל הרכב לבין המוסך ובו מפורטים סעיפים אשר מפרטים את חובת המוסך כלפי הלקוח וכן חובת הלקוח כלפי המוסך כגון התחיבות לתשלום ותנאי עבודה.
כרטיס עבודה זהו טופס פנימי אשר נרשמים בו כל עבודות והחלקים אשר בוצעו ברכב.

58. הגדר מהי פעילות יצרנית (עבודה ישירה)ומהי פעילות לא יצרנית(עבודת לווי) תן דוגמא .

עבודה ישירה היא העבודה שתמורתה הלקוח משלם. דוגמא: פרוק והרכבה של חלק, בדיקה או בחינה, תיקון ושיפוץ, עבודות חוץ.
עבודת לוואי היא כל עבודה שהיא לא ישירה אבל בלעדיה אי אפשר לבצע את העבודה הישירה.
דוגמא : לקבל הוראות, לקרא ספרים. להביא חלפים, לנקות ,לרשום.

59. מה ההבדל בין פעילות לא יצרנית לבטלה ?

פעילות לא יצרנית הם זמני הלוואי ובלעדיהם אי אפשר לבצע את העבודה.
בטלה זה בזבוז זמן וחוסר מעש והיא לא קשורה לעבודה.

60. איך אתה יכול למדוד במוסך שלך את סה"כ זמני הלוואי ? תן דוגמא והסבר.

אני יכול למדוד את זמני הלוואי על ידי דגימת עבודה כאשר אני רושם בטבלה כול 10 דקות מה העובד עושה.

61. איך תחייב לקוח על עבודה שאינה כלולה בשעתון ?

למוסך אסור לחייב לקוח אלא לפי שעתון עבודה בלבד.

62. ציין שלוש דרכים לקביעת משך הזמן הנדרש לביצוע עבודת מוסך מסוימת (מוגדרת) .

הדרכים לקביעת הזמן הם:
א. הערכה - הערכה מפורטת של זמן לכל פעולה בנפרד.
ב. מדידת זמן הנדסית – מדידה שמתבצעת על ידי מקצוען בהנדסת תעשיה (מהנדס יצור).
ג. דגימת עבודה – זהו חקר רב תצפיתי שבו ניתן למדוד את זמן התקן, משמש בעיקר למדידת זמן הלוואי זמנים אישיים והפרעות בעבודה.

64. תאר את תהליך קבלת רכב למוסך לעבודה עד מסירתו ללקוח

א. רישום ביומן הזמנת תיקון .
ב. פתיחת כרטיס עבודה.
ג. בחינת הרכב.
ד. הפנית הרכב לתיקון.
ה. ביצוע התיקונים.
ו. בחינת גמר תיקונים.
ז. בדיקה ואשור נתוני כרטיס עבודה וחלפים.
ח. ריכוז וסיכום חשבון.
ט. שחרור הרכב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש