במה בא לידי ביטוי , יתרונו של מנוע בנזין , בעל הצתת ניצוץ על מנוע דיזל ?
למנועי בנזין , בעלי הצתת ניצוץ , יש יתרון משמעותי בגלל כושרם להפיק הספק גבוה מנפח מנוע קטן עקב השימוש בבנזין , אשר מתאדה בקלות ומאפשר בעירה קלה ויעילה .
מדוע מנועי הזרקת בנזין ישירה לצילינדרים מחליפים את מנועי הבנזין הרגילים ?
מנועים אלה משיגים יעילות גבוהה יותר באספקת הדלק , יעילות התרמית משופרת , ניתן להשתמש בתערובות עניות יותר ותצרוכת הדלק נמוכה .
ציין את הבדלים , שבין שיטת הזרקה הישירה , לעומת הזרקה רב נקודתית .
במנועים בעלי מערכת הזרקה רב נקודתית , מזרק הדלק מותקן בפתח היניקה , הדלק המוזרק עובר ערבוב מוקדם עם האוויר הנינק בפתח היניקה ולאחר מכן הוא נשאף לתוך הצלינדר .
לעומת זאת , במנועים בעלי הזרקה ישירה לצילנדר , הדלק מוזרק ישירות לתוך הצלינדר ממזרק דלק המותקן בתא הבעירה , בדומה למבנה המוכר במנועי דיזל , הערבול נוצר בתוך הצלינדר .
פרט את החידושים הטכנולוגיים באוטוטרוניקה של ההזרקה הישירה
החידוש הוא במשאבת הזרקה בלחץ גבוה , מזרקי סחרור בלחץ גבוה , גומחות עמוקות לא סימטריות בראש הבוכנה , מצערת המבוקרת אלקטרונית והזרמה חוזרת של גז הפליטה המבוקרת אלקטרונית .
נתח את שני מצבי הפעולה , של מנוע הזרקה ישירה , בעומס גבוה ובעומס חלקי .
בתנאי נסיעה בעומס חלקי מתבצעת הזרקת הדלק בשלב מאוחר יותר של פעימת הדחיסה . התוצאה היא בעירה מיטבית או בעירה ענייה ביותר , שמבטיחה חיסכון מרבי בדלק .
בתנאי נסיעה בעומס מלא מתבצעת הזרקה בלחץ גבוה למשך זמן ארוך יותר . להשגת ערבול אידיאלי של התערובת בתוך הצילנדר של המנוע , תרסיס הדלק זורם בזרם מתהפך לאורך קימור ראש הבוכנה .
באילו מהלכי פעולת מנוע , מוזרקת הדלק ישירות לתוך תא הבעירה ?
במהלך היניקה ובמהלך הדחיסה .
מנה את ארבעת המרכיבים העיקריים של הטכנולוגיה בהזרקה ישירה
· סעפת יניקה זקופה וישרה , אשר מבקרת את דינמיקת הזרימה של האוויר בצילינדר .
· משאבת לחץ גבוה , אשר מספקת דלק בלחץ גבוה לכל אחד מהמזרקים .
· מזרקים ערבולים ללחץ גבוה , אשר מכינים את התערובת הדרושה באמצעות בקרת הפיזור של הדלק
למנועי בנזין , בעלי הצתת ניצוץ , יש יתרון משמעותי בגלל כושרם להפיק הספק גבוה מנפח מנוע קטן עקב השימוש בבנזין , אשר מתאדה בקלות ומאפשר בעירה קלה ויעילה .
מדוע מנועי הזרקת בנזין ישירה לצילינדרים מחליפים את מנועי הבנזין הרגילים ?
מנועים אלה משיגים יעילות גבוהה יותר באספקת הדלק , יעילות התרמית משופרת , ניתן להשתמש בתערובות עניות יותר ותצרוכת הדלק נמוכה .
ציין את הבדלים , שבין שיטת הזרקה הישירה , לעומת הזרקה רב נקודתית .
במנועים בעלי מערכת הזרקה רב נקודתית , מזרק הדלק מותקן בפתח היניקה , הדלק המוזרק עובר ערבוב מוקדם עם האוויר הנינק בפתח היניקה ולאחר מכן הוא נשאף לתוך הצלינדר .
לעומת זאת , במנועים בעלי הזרקה ישירה לצילנדר , הדלק מוזרק ישירות לתוך הצלינדר ממזרק דלק המותקן בתא הבעירה , בדומה למבנה המוכר במנועי דיזל , הערבול נוצר בתוך הצלינדר .
פרט את החידושים הטכנולוגיים באוטוטרוניקה של ההזרקה הישירה
החידוש הוא במשאבת הזרקה בלחץ גבוה , מזרקי סחרור בלחץ גבוה , גומחות עמוקות לא סימטריות בראש הבוכנה , מצערת המבוקרת אלקטרונית והזרמה חוזרת של גז הפליטה המבוקרת אלקטרונית .
נתח את שני מצבי הפעולה , של מנוע הזרקה ישירה , בעומס גבוה ובעומס חלקי .
בתנאי נסיעה בעומס חלקי מתבצעת הזרקת הדלק בשלב מאוחר יותר של פעימת הדחיסה . התוצאה היא בעירה מיטבית או בעירה ענייה ביותר , שמבטיחה חיסכון מרבי בדלק .
בתנאי נסיעה בעומס מלא מתבצעת הזרקה בלחץ גבוה למשך זמן ארוך יותר . להשגת ערבול אידיאלי של התערובת בתוך הצילנדר של המנוע , תרסיס הדלק זורם בזרם מתהפך לאורך קימור ראש הבוכנה .
באילו מהלכי פעולת מנוע , מוזרקת הדלק ישירות לתוך תא הבעירה ?
במהלך היניקה ובמהלך הדחיסה .
מנה את ארבעת המרכיבים העיקריים של הטכנולוגיה בהזרקה ישירה
· סעפת יניקה זקופה וישרה , אשר מבקרת את דינמיקת הזרימה של האוויר בצילינדר .
· משאבת לחץ גבוה , אשר מספקת דלק בלחץ גבוה לכל אחד מהמזרקים .
· מזרקים ערבולים ללחץ גבוה , אשר מכינים את התערובת הדרושה באמצעות בקרת הפיזור של הדלק
המוזרק .
· בוכנות בעלות ראש קמור ומעוצב , המשמש לבקרת הבעירה .
כיצד כל אחד מארבעת המרכיבים לעיל , תורם להפחתת צריכת הדלק
· שמירה על בעירה יציבה גם בתערובת דלה ביותר של 40 ל – 1 . התוצאה הינה שיפור של כ – 25%
· בוכנות בעלות ראש קמור ומעוצב , המשמש לבקרת הבעירה .
כיצד כל אחד מארבעת המרכיבים לעיל , תורם להפחתת צריכת הדלק
· שמירה על בעירה יציבה גם בתערובת דלה ביותר של 40 ל – 1 . התוצאה הינה שיפור של כ – 25%
בחיסון בדלק .
מדוע תוכנן מזרק הדלק , בהזרקה הישירה , לרסס את הדלק בצורה עדינה ?
למזרק תפקיד חשוב ביצירת תרסיס דלק עדין ביותר . פועל באמצעות התנועה העירבולית המוענקת לזרם תרסיס הדלק . הדבר נותן שרפת התערובת באופן מושלם .
במה תורמת הבקרה האלקטרונית בשינוי יחסי התערובת במנוע החדש
מעבר היניקה מצויד בשסתום בקרה אלקטרוני , המבקר את הסחרור . כאשר פועלת תערובת רבדים , השסתום סגור והאוויר מוכנס דרך המעבר המעורבל , המעניק לאוויר תנועה סיבובית חזקה .
מדוע תוכנן מזרק הדלק , בהזרקה הישירה , לרסס את הדלק בצורה עדינה ?
למזרק תפקיד חשוב ביצירת תרסיס דלק עדין ביותר . פועל באמצעות התנועה העירבולית המוענקת לזרם תרסיס הדלק . הדבר נותן שרפת התערובת באופן מושלם .
במה תורמת הבקרה האלקטרונית בשינוי יחסי התערובת במנוע החדש
מעבר היניקה מצויד בשסתום בקרה אלקטרוני , המבקר את הסחרור . כאשר פועלת תערובת רבדים , השסתום סגור והאוויר מוכנס דרך המעבר המעורבל , המעניק לאוויר תנועה סיבובית חזקה .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה