איך בונים מצגת

יום ראשון, 25 בינואר 2009

איוורור , תאורה וחום :

יש לדאוג שחדר העבודה יהיה מאוורר על-ידי החדרת אוויר צח , ולסלק במידת האפשר אדים , עשן , אבק וגזים הנוצרים במהלך העבודה והעלולים להזיק לבריאות העובד .
יש לנקוט אמצעים יעילים כדי שבכל חלק של המפעל בו עובדים בני-אדם תהיה תאורה מספיקה (טבעית או מלאכותית) . יש לשמור שמשות (זגוגיות) של חלונות במצב נקי , אך מותר גם לסייד או לעמעם אותם לשם הגנה מחום או מאור חזק .
יש לשמור על טמפרטורה סבירה בכל חדר עבודה . ללא שימוש בשיטה הגורמת פליטת אדים (כולל גז ועשן) , העלולים להזיק לעובדים , לתוך אויר החדר . במקום בו העבודה נעשית בעיקר בישיבה ואינה דורשת מאמץ גופני ממשי , יש לשמור על טמפרטורה של 16 מעלות צלסיוס לאחר השעה הראשונה של העבודה ועד סיומה . מפקח עבודה רשאי להורות על התקנת מד-חום מתאים בחדר , ואף לשנות את מידת החום המותרת במידת הצורך .
נוסף על חובת האיוורור , חייב המעביד להגן על העובדים משאיפת אבק , אדים , עשן , גז וזיהום אחר בקשר לתהליך , אם הם עלולים להטריד ולפגוע בעובדים , או כאשר כמות האבק הנוצר מרובה . בנוסף , יש למנוע חדירת האבק (אם אפשר) על-ידי התקני פליטה ליד נקודות ההתהוות של האבק המונעים את חדירתו לחדר העבודה . יתכן שיש גם לספק מסכות נשימה לעובדים ולשכנעם להשתמש בהן (אם הדבר נחוץ ואפשרי) . יש לשים לב כי על המעביד לדאוג גם לאיוורור וגם לאמצעי הגנה בשאיפת האבק , ואין די באחד משני האמצעים האלה .
חובת סילוק אבק ואדים קיימת באופן מיוחד גם בהתייחס למנוע שריפה פנימית , שמותר להפעילו אך ורק אם גזי הפליטה של המנוע מוצאים לאוויר החופשי , והוא מוקף במחיצות המונעות חדירה של אדים מזיקים ממנו לאוויר החדר (אם יש בחדר עובדים שאינם מטפלים במנוע) .

פקודת הבטיחות בעבודה
סימן ג': איוורור, תאורה וחום
27. איוורור

אמצעים יעילים ונאותים יינקטו כדי להשיג ולקיים, על ידי מחזור אויר צח, איוורור מספיק בכל חדר עבודה, וכדי ליטול, במידה שהדבר מעשי, נזקם של אדים, אבק וזוהמה אחרת העלולים להזיק לבריאות והמתהווים כדי תהליך או עבודה המבוצעים במפעל.

28. תאורה (תיקון: תשל"ד)

אמצעים יעילים יינקטו כדי להשיג ולקיים תאורה מספיקה ונאותה, טבעית או מלאכותית, בכל חלק ממפעל שבני-אדם עובדים או עוברים בו.

29. חלונות

חלונות וצוהרים מזוגגים המשמשים לתאורה בחדר עבודה יהיו, במידה שהדבר מעשי, מוחזקים במצב נקי מבית ומחוץ וללא הפרעה לחדירת אור, אך אין הוראה זו באה למנוע בעד סיודם או הצלם של חלונות וצוהרים לשם הגנה מפני חום או אור חזק.

30. מידת חום

אמצעים יעילים יינקטו כדי להשיג ולקיים מידת חום סבירה בכל חדר עבודה, אך אין להשתמש בשיטה הגורמת לפליטת אדים לתוך האוויר בחדר, שיש בהם לפי מהותם וכמותם לגרום פגיעה לעובדים בחדר או להטרידם.

31. מידת חום לעבודה בישיבה

בחדר עבודה שבו העבודה בחלק ניכר נעשית בישיבה ואינה דורשת מאמץ גופני ממשי, לא יראו מידת חום של פחות מ16- מעלות צלסיוס, לאחר השעה הראשונה, כמידת חום סבירה כל זמן שעובדים, ולפי דרישת המפקח האזורי יותקן ויקויים בו מדחום במצב מתאים.

32. תקנות לענין איוורור, תאורה וחום

(א) השר רשאי בתקנות לקבוע תקן -
(1) לאיוורור מספיק למפעלים;
(2) לתאורה מספיקה למפעלים או לתהליך;
(3) למידת חום סבירה למפעלים, והתקן יכול, בין השאר, לשנות את הוראות סעיף 31 בענין מידת החום, לאסור כל שיטה של הסקה אם, לדעתו, השיטה עלולה לפגוע בעובדים, ולהורות על התקנת מדי-חום וקיומם במקומות ובמצבים שיקבע.
(ב) תקנות למפעלים לפי סעיף זה יכול שיהיו כלליות או לסוג או הגדר פלוני של מפעלים או חלקיהם.

סימן א': אבק ואדים

154. סילוק אבק ואדים (תיקון: תשל"ד)
(א) אם בקשר לתהליך פלוני נפלטים אבק, אדים או זיהום אחר שמחמת מהותם וכמותם עלולים הם לפגוע בעובדים או להטרידם, או נפלט אבק כלשהו בכמות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש