איך בונים מצגת

יום שלישי, 3 במרץ 2009

הוראות בטיחות שונות בבניה :

תכנית ארגון בטיחותי של האתר :

לפי דרישת מפקח עבודה , על מבצע הבניה להיות אחראי להכנת תוכנית ארגון בטיחותי של האתר , ועל מנהל העבודה לדאוג שהעבודה באתר תבוצע על-פי התוכנית האמורה . את התוכנית יש לשמור בצמוד לפנקס הכללי .

כיסוי וגידור בור סיד :

בור המכיל סיד יכוסה במכסה מתאים , או שסביב הבור יותקן מעקה עם אזן יד ואזן תיכון למניעת נפילתו של אדם , ולוחות רגליים למניעת נפילתם של חומרים וציוד . אזן היד יהיה בגובה של 90-115 ס"מ משפת הבור , האוזן התיכון בגובה 45-50 ס"מ משפת הבור , וגובהם של לוחות רגליים לא יפחת מ – 15 ס"מ מעל שפת הבור . מותר לפרק את הגידור באופן זמני לשם הכנסת סיד או הוצאתו מהבור – אך רק לפרק זמן הנדרש לביצוע הפעולות האלה .

מניעת נפילתו של אדם לעומק העולה על שני מטרים :

אם חובה להגן על אדם מנפילה לעומק העולה על 2 מטרים , ואם בשל תנאי העבודה או הסביבה אי אפשר לעשות כך , יש לנקוט אחד האמצעים הבאים למניעת נפילה חופשית של אדם לעומק העולה על 1.3 מטרים :
א. התקנת רשתות או יריעות מתוחות .
ב. אספקת חגורות בטיחות לעובד .
ג. אספקה של רתמות בטיחות לעובד .

הבטחת משא ואיסור הימצאות אדם תחת משא מורם :

אסור לאדם להימצא מתחת למשא מורם , אלא אם הדבר הכרחי כדי לבצע עבודה , ותוך נקיטת אמצעי בטיחות נאותים . אין להרים משא אלא אם כן הוא הובטח מנפילה .

הרמת משא באמצעות גלגלת או עגורן :

הרמת משא באמצעות עגורן או אמצעי הרמה אחר תיעשה באופן אנכי , וינקטו האמצעים הדרושים למניעת טילטולו של משא (כגון חבלי כיוון , או אמצעים אחרים) .
התקן הרמה (לרבות הגלגלת , השלוחה , התקני העגינה וכבל ההרמה) המשמש להרמת משא יהיה מאיכות טובה ומחומר מתאים . הגלגלת והשלוחה יותקנו כהלכה למניעת השתחררותן , והתקן ההרמה ייבדק בידי מנהל העבודה עם התקנתו ולפני השימוש בו . תוצאות הבדיקה יירשמו בפנקס הכללי של המפעל .

התקני הרמה ממוכנים :

התקן הרמה ממוכן יותקן באופן בטוח לפי מפרט מאת היצרן (או על-פי תכנון) הכולל פרטים על עיגון המתקן והצבתו הבטוחה , ובצורה שתמנע היתפסות המשא בעת הרמתו במבנה או בגוף אחר .

מעלית להסעת עובדים במבנה שגובהו עולה על 25 מטרים :

מבצע הבניה אחראי לכך כי במבנה שגובהו עולה על 25 מטרים תותקן מעלית שירות להסעת עובדים .

מניעת נפילתם של חפצים והשלכת חומרים מגובה העולה על שני מטרים :

אסור להשליך חומרים או כלי עבודה מגובה העולה על 2 מטרים , אלא יש להורידם בזהירות . למרות האמור לעיל , מותר להשליך חפצים מגובה אם קיים התקן מתאים (שוקת או מוביל סגורים) ומקום השפיכה מגודר למניעת גישה למקום .
בעת ביצוע עבודות בגובה העולה על שני מטרים , יינקטו אמצעים למניעת נפילת של כלים או חפצים ופגיעתם בעובדים , על-ידי כלי קיבול מיוחדים , חגורות לנשיאת כלים ואמצעים אחרים .

התקנת מחיצה למניעת נפילה :

במקום בו אדם אחד עובד מעל אדם אחר , יש להתקין מחיצה המונעת פגיעה על ידי גוף נופל .
אספקת ציוד וכלי עבודה טובים :
על מבצע העבודה לספק כלי עבודה וציוד איכות טובה , במצב טוב ותקין , וללא פגמים . הכלים באתר יוחזקו במצב תקין , ללא ליקויים העלולים לסכן אנשים , וישתמשו בהם רק למטרה לה הם מיועדים .

אחסון חומרים באופן יציב ומסודר :

חומרים , כלים , ציוד , תבניות לבניה מתועשת ורכיבים לבניה טרומית וכדומה יאוחסנו באופן יציב ומסודר כך שתימנע אפשרות התמוטטותם .

תמיכת קיר לא יציב :

אם קיר עלול להתמוטט או ליפול , כולו או חלקו , יש לתמוך בו באופן נאות להבטחת יציבותו .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש