איך בונים מצגת

יום חמישי, 25 בדצמבר 2008

מינהל - שאלות חזרה בדיני עבודה המשך

חופשה שנתית :

אורך חופשה שנתית - בין 14 יום בעד השנה הראשונה ועד רבעית ועד לחופשה של 28 יום לפי ותק .

חופשה מדורגת בהתאם לוותק - מיכסת החופשה השנתית הולכת וגדלה בהתאם לוותק של העובד באותו מקום העבודה ,גם כאשר המעבידים מתחלפים .

תנאי לחופשה עבודה בפועל - כדי שיזכה העובד במלוא מיכסת החופש המגיעה לו בשנה מסוימת לפי הוותק עליו לעבוד באותה שנה מספר מסוים של ימי עבודה לפחות .
ימים שלא יובאו במניין החופשה - שירות מילואים , ימי מנוחה שבועית , ימי חג , ימי שביתה או השבתה , ימי מחלה או תאונה ימי אבל וכן הפסקה ארעית בעבודה ללא ניתוק יחסי עובד מעביד
איסור צבירת חופשה - החוק אוסר על צבירת חופשה . מותר לעובד לקחת בשנה אחת 7 ימי חופשה בלבד בהסכמת מעבידו ולצרף את היתרה לחופשה שתינתן בשתי שנות העבודה הבאות .

תשלומים עבור חופשה שנתית :

דמי חופשה - מגיעים לעובד ממעבידו עבור ימי חופשה שנתית שהעובד קיבל בזמן העבודה . עובד שיצא לחופשה ממשיך לקבל את שכרו הרגיל .
פדיון חופשה - עובד שחדל לעבוד אצל מעבידו , בין אם פיטרו אותו ובין אם התפטר ולא הספיק לקבל את חופשתו חייב המעביד לשלם לו פדיון חופשה .סכום הפדיון שווה לסכום דמי החופשה שהיו מגעים לו אילו יצא לחופשה .
תמורת חופשה - המעביד חייב לשלם תמורת חופשה עבור עובדיו המקבלים שכר שלא על בסיס חודשי והמועסקים לפחות יום אחד אך פחות מ - 75 ימים רצופים .תמורת חופשה בשיעור של 4% לפחות מן השכר .

איבוד הזכות לחופשה :

המחוקק אסר בחוק על עובד לעבוד בימי חופשתו . אם עבד עובד בחופשה שנתית עבודה סדירה בשכר , הוא מאבד את זכותו לקבלת דמי חופשה. אם כבר שולמו לו דמי חופשה , רשאי המעביד לנכותם משכר העבודה שישולם לעובד או לגבותם .

המועד לתשלום דמי חופשה :

דמי החופשה ישולמו לכל המאוחר ביום שבו היו משלמים לעובד את שכרו אילו לא יצא לחופשה והוסיף לעבוד .

הלנת שכר עובד :

אי תשלום שכ"ע במועד ולא יאוחר מהיום ה - 9 מהיום לתשלום ייחשב כהלנת שכ"ע המזכה עובד בפיצויים בגין הלנת שכ"ע על פי הגבוהה מבין שתי נוסחאות החישוב :
1. ריבית רטרואקטיבית בשיעור 5% לשבוע ראשון ממועד התשלום המקורי ועוד 10% ריבית לכל שבוע נוסף עד יום התשלום בפועל .
2. הפרשי הצמדה רטרואקטיביים ממועד התשלום המקורי ועד יום התשלום בפועל ובתוספת ריבית בשיעור 20% לחודש או חלק ממנו באופן יחסי .

התיישנות הזכות לתבוע פיצויי הלנה - הזכות לתבוע פיצויי הלנת שכר מתיישנת אם לא הוגשה התביעה לבית-הדין לעבודה תוך שנה מיום שנוצרה הזכות לתבוע פיצויים , או תוך 14 ימים מיום שהעובד קיבל את השכר שבו קשורים פיצויי ההלנה ולא לשכר העבודה עצמו . הזכות לתבוע את שכר העבודה מתיישנת רק לאחר שבע שנים

ניכויים משכר עבודה :

סוגי הניכויים שחייב המעביד לנכות משכרו של עובד :
מס הכנסה , ביטוח לאומי , ביטוח בריאות וכל סכומים שיש לנכותם על פי חוק .

פיטורים שאינם מזכים בפיצויי פיטורים :

עובד שפוטר לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורין אם פוטר בנסיבות שעל פי הסכם הקיבוצי החל עליו ועל מעבידו מצדיקות פיטורים ללא פיצויים כגון :
הפר עובד משמעת באופן חמור .
גרם להכאות במפעל שתוצאותיהן חמורות .
גנב , מעל או חיבל במהלך התקין של העבודה .
קלקל חומרים , מכשירים או מכונות במזיד .
מסר סודות המפעל .
עבר עבירה פלילית חמורה .
עבד במקום אחר ללא רשות מאת ההנהלה ויש בכך משום גרימת נזק למפעל .

הודעה מוקדמת לפיטורין :

המעביד חייב להודיע בהודעה מוקדמת לעובד על הכוונה לנתק את הקשר ביניהם . הדרך וכמה זמן לפני יום הפיטורים עצמו נקבעים בהסכמים הקיבוציים או בחוזה העבודה אישי החל על העובד .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש