איך בונים מצגת

יום שלישי, 30 בדצמבר 2008

מינהל - ביטוח

מהם עיקרי חוק הביטוח הלאומי תוך דגש על ביטוח עובד , הפרשות עובד מעסיק ,ותשלומי מילואים .

· הביטוח הלאומי הוא ביטוח חובה החל על כל תושב ישראלי שמלאו לו 18 שנה וטרם מלאו לו 70 שנה לגבר ו – 65 שנה לאישה
· גבר שהגיע לגיל 65 ואישה לגיל 60 מפסיקים לשלם ביטוח לאומי ומאושרת להם קצבת זקנה עד סוף ימי חייהם .
· בשנת 1995 נכנס לתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי . ע"פ החוק חובה על כל אדם שמלאו לו 18 שנה חייב לשלם דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות . חובה על כל תושב להיות רשום באחת מקופות החולים וזכאי לשירותי בריאות בהתאם לחוק ביטוח בריאות חובה .
· חובה על מעסיק לגבות תשלום דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות ע"פ החוק .
· במקרה של הפסקת עבודה זמנית או קבועה , פיטורין , תאונה או יציאה לפנסיה הביטוח הלאומי מבטיח לעובד הכנסה מינימלית ו/או פיצוי .
· עובד שנפגע בעבודה זכאי לפיצוי מהביטוח הלאומי .
· תשלום שירות מילואים : מי ששירת מינימום יומיים זכאי לתגמול מילואים . עובד שעובד בשכר חודשי יתבע את משכורתו מהמעסיק שלו . אם העובד אינו עובד בשכר חודשי ועבד 75 יום לפחות מתוך 3 חודשים לפני שיצא למילואים יקבל את משכורתו מהמעסיק . אם העובד עבד פחות מ – 75 יום צריך לפנות בעצמו לביטוח לאומי ולתבוע את התשלום . עובד עצמאי ששירת במילואים יפנה לביטוח לאומי ישירות ויתבע את התשלום .

מה הם סוגי הביטוח הקיימים במוסך ?

· פוליסה אחריות בעלי מוסכים – מכסה אחריות כלפי צד שלישי , הכוונה לפוליסה צד ג' המכסה נזק שנגרם ברשלנות המוסך לגוף ולכוש צד ג' .
· פוליסה מכסה חובות כלפי צד שלישי – בנושא אחריות מקצועית וחוק אחריות למוצרים פגומים , וגורם לנזק גופני ו/או נזק תאונתי לרכוש הקשורים או הנובעים מכל מוצר שיוצר , סופק , תוקן , טופל , נבדק ע"י המבוטח או כל אחד מעובדיו ולאחר שיצא משליטתו של המבוטח .
· ביטוח למבנה ולתכולה (ביטוח רכוש) .
· ביטוח חבות מעבידים – הביטוח מכסה בגלל רשלנות של מעביד על נזק גופני שנגרם לעובד , הביטוח מכסה מעל ומעבר לתגמולי הביטוח הלאומי .
· ביטוח לאומי וביטוח בריאות – כל מעביד חייב לשלם ביטוח לאומי וביטוח בריאות בגין עובדיו .
· ביטוח סחר רכב – ביטוח המכסה את העובדים ובעל המוסך בגין נהיגה ברכב הלקוחות מחוץ למוסך – נסיעת מבחן . ניתן לקנות ביטוח חובה בלבד , צד ג' ומקיף .
· ביטוח חיים .
· ביטוח מנהלים .

מה הדין כאשר אחד מעובדי המוסך גרם לתאונה ברכב לקוח בנסיעת מבחן ?

בביטוח סחר חייב להיות רשום שם נהג נקוב בפוליסה שמותר לו לנהוג ברכב . במידה ובפוליסה יש צד שלישי בנוסף לביטוח חובה יכוסה הנזק שגרם העובד לצד שלישי . במידה ויש לפוליסה ביטוח מקיף לגבי נזקים שנגרמו לרכב המטופל שיצא לנסיעת מבחן יכוסו הנזקים הישירים מחברת הביטוח , פחות השתתפות עצמית .

פועל נפגע בעבודה למי יפנה להמשך טיפול , את מי הוא תובע והאם יוכל לתבוע צד ג' ?

פועל שנפגע ללא רשלנות המעביד יכול לתבוע את הביטוח הלאומי בלבד . במידה ולעובד יש ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח מנהלים/חיים יוכל הפועל לתבוע את הפוליסה שלו .
במידה והיה רשלנות מעביד כצד שלישי יוכל לתבוע הפועל את הפוליסה שלו . אם למעביד יש ביטוח חבות מעבידים יוכל להפנות את העובד לחברת הביטוח שתשלם לו את הנזק שנגרם לו מעל ומעבר למה שהביטוח הלאומי משלם .

מה הדין של רכב לקוח נפגע ?

במידה ורכב נפגע במוסך האחריות היא של בעל המוסך לנזק שנגרם , בעל המוסך צריך לשלם את הנזק שנגרם לרכב .
במידה ולבעל המוסך יש ביטוח בעבור נזקים לצד שלישי נזקי גוף ורכוש תשלם חברת הביטוח את הנזקים שנגרמו לרכב פחות השתתפות עצמית .

אילו שיטות ביטוח פנסיון את מכיר ומה הבדל בניהם ?

שיטות ביטוח : ביטוח חיים , מנהלים , קרן גמלאות , מקפת , מבטחים וביטוח לאומי .
בביטוח חיים ובביטוח מנהלים יש סכום כסף מסוים של כסף מבוטח בהפעלת הביטוח יש אפשרות לקבל את כל סכום הכסף חד פעמי או לבצע הסדר עם חברת הביטוח שסכום הביטוח יחולק מידי חודש בחודש לתקופה ושנים שיקבעו על ידי המבוטח .
אם אדם נפטר לפני הגיעו לגיל 65 קרוב המשפחה מקבל כפיצוי סכום חד פעמי .
בביטוח קרן גמלאות כדוגמא קרנות מבטחים , מקפת , מקבלים תשלום קבוע וחודשי עד סוף ימיו של המבוטח . במידה ואחד מבני הזוג חי יקבל 50% מהפנסיה החודשית של המבוטח .
ביטוח לאומי – מקבלים תשלום קבוע כל חודש מגיל פנסיה לגבר 65 שנה ואישה מגיל 60 שנה עד יום מותם .

מה כוללת פוליסה לביטוח מוסכים מה היא מכסה ומה לא ?

פוליסת אחריות מוסכים מכסה נזק שנגרם לצד שלישי , אירוע תאונתי שגרם לנזק גופני , מוות , מחלה ונזק לרכוש בשטח המוסך או מחוצה לו .
הפוליסה מכסה חבות כלפי צד שלישי כתוצאה משירות או תיקון , הכוונה לאחריות מקצועית ואחריות המוצר .
הפוליסה מכסה נזק גופני , מוות , מחלה או פגיעה .
הפוליסה מכסה נזק תאונתי לרכוש הקשור מכל מוצר שיוצר , נמכר , סופק , טופל ונבדק ע"י המבוטח או עובדיו .
הביטוח לא מכסה על המבנה ותכולה , ביטוח מנהלים , וחבות מנהלים , ביטוח חיים וביטוח לאומי .

2 תגובות:

  1. הייתי שמח לשאול מה דעתך בהקשר זה על ביטוח אינטרנטי ? ובמיוחד בתקופת הקורונה, שקבלת קהל איננה מתאפשרת? אני מעוניין לשנות את הביטוח הקיים אך מעולם לא סגרתי באינטרנט.

    השבמחק
  2. אז בעצם אם לבעל המוסך אין ביטוח צד ג'והוא עושה לי נזק לרכב עדיין הוא נושא באחריות פשוט הוא צריך לשלם מכספו ולא מכספי הביטוח ללא קשר לביטוחים שיש לי?

    השבמחק

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש