איך בונים מצגת

יום שישי, 15 באוגוסט 2008

תורת המקצוע - תיבת הילוכים אוטומטית – תקלות , בדיקות ואבחון

בדיקות לתקינות התמסורת האוטומטית :

1. מפלס גובה השמן ואיכותו – חוסר או עודף בשמן , וכן זיהום , עלולים לפגוע בביצועי התמסורת ,
ומחייבים בדיקה שוטפת
2. בורר מנופים מכני – כיוון לא נכון של המנופים המכניים עלול לגרום לביצועים גרועים . במיוחד מדובר
במנוף בורר הילוכים הידני שבגוף השסתומים .
3. נסיעת מבחן – את מירב הליקויים והתופעות ניתן לאתר במבחן דרכים , תוך שילוב הילוכים במצבים
שונים – עולים ויורדים
4. בדיקת לחץ שמן – נחוץ לוודא כי הלחץ תקין בכל מצבי הנהיגה ליכולת בקרה נכונה של ההילוכים .
5. בדיקת עומס מצמדים – מבחן העמסה מרבי למצמדי החיכוך ולסרטי הבלם , כדי לבדוק את תקינותם .
6. בדיקה בלחץ אויר – מבחן תקינות מכני לתיפקוד המצמדים וסרטי בילום .

אבחון תקלות – אופייניות :

רעש בפעולת התמסורת האוטומטית :
- שחיקה ניכרת של המיסבים או הגלים .
- דסקיות או סרטי בלימה מחליקים .
- חוסר בשמן סיכה (נוזל הידראולי במיכל) .

נקישות בעת החלפת ההילוכים :
- שמן סיכה בעל צמיגות שונה מהוראות הייצרן .
- בלאי או ליכלוך ברציפות הבלם .
- ויסות בלתי תקין של סרטי הבלימה .
- חריצים בתופי הבלימה .

החלפת הילוכים לא חלקה :
- לחץ שמן אינו מתאים להוראות הייצרן .
- כיוון לקוי של נחיר מעבר השמן .
- אוגר לחץ אינו מתפקד.
- קושי בהפעלת בקרת שילוב הילוכים .

שילוב הילוכים איטי מהרגיל :
- מצמדים רבי דסקיות פגומים .
- שחרור או שחיקה בסרטי הבלם .
- ליכלוך , חריצים , או שחיקה בתופי הבלימה .

מצמדים רבי דסקיות או בלמי סרט מחליקים :
- אטם כלשהו פגום .
- לחץ שמן נמוך מידי .
- דליפת שמן מופרזת בשסתומי השילוב .
- שחיקה או עיוות בציפוי המצמד .

לחץ נמוך במערכת השמן :
- חוסר שמן או דליפה .
- מסנן שמן סתום .
- משאבת שמן אינה פועלת .
- משאבה לא מתאימה .
- רשת סינון במיכל סתומה .
- כוונון לא נכון של שסתום בקרת הלחץ .
- שסתום עקיפת המסנן תקוע .
- בקו אספקת השמן למשאבה נינק אויר .
- אטם שחוק או קרוע .

חימום יתר של התמסורת האוטומטית :
- מסנן שמן סתום או פגום .
- חוסר או עודף בשמן .
- העדר זרימת שמן מספקת .
- רפידות המצמדים או סרט הבילום מחליקים .
- מד חום שמן (בחלק מהדגמים) לקוי .

בדיקת שמן ואחזקה תקופתית מבטיחה פעולה ללא תקלות :

1. בדיקה מקדימה לגובה המפלס יש לערוך בעוד המנוע פועל במהירות סרק .
2. את השמן והמסנן רצוי להחליף מיד אחרי הנסיעה בעוד התמסורת חמה .
3. הסרת מסנן השמן מבוצע בעזרת מפתח רצועות מתאים .
4. ניתן לבדוק ליקויים בתמסורת לפי צבע השמן .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש