איך בונים מצגת

יום שלישי, 19 באוגוסט 2008

תורת המקצוע - הצמיג

תפקיד הצמיג :

1 . בידוד תנודות .
2 . גלגול שקט .
3 . הפחתת לחץ השטח .
בכביש – הגנה על הכביש .
בשטח – שיפור עבירות .
בחקלאות – הפחתת הידוק הקרקע .
4 . תאחיזה ( אחיזה בכביש ) .

תנאים הכרחיים לתאחיזה בחיכוך :

1 . מגע .
2 . החלקה – צד או האצה / בילום .
ככל שלחץ האוויר יותר גבוה יש פחות רגישות בין הכביש לגלגל במים .

השפעת לחץ הניפוח על עלות הנסיעה :

סטייה מלחץ הנפוח המומלץ , גוררת אחריה הפסד ניכר באורך חיי הצמיג , בעיקר בצמיגי משא .
1 .לחץ נפוח נמוך מדי לשחיקה מזורזת של שתי הכתפיים לחץ נפוח גבוה מדי גורם לשחיקה מופרזת של
מרכז הסוליה .
2 . שינוי בלחצי הנפוח של צמיגי הצמד גורם לשחיקה בלתי אחידה של הצמיגים ומגדיל משמעותית את עלות
הנסיעה .גם הצמדות דפנות הצמיגים בשל לחץ נפוח נמוך מידי , מסוכנת יותר בצמיגים רדיאליים מאשר
בצמיגים דיאגונליים .
3 . לחץ ניפוח נמוך מידי גורם להגדלת צריכת הדלק בכביש . זאת בשל הגדלת המעוותים הגורמת חמום
מופרז של הצמיגים .
4 . בכל מכונית משפיע עודף לחץ נפוח על הגברת התנודות . אלה עלולות לגרום לנזקים ברכב , אך בודאי
שאינן רצויות לנהג .
5 . בעבודות עפר יש לבחור בצמיג המבצע את העבודה בלחץ הנפוח הנמוך ביותר ובעלי בסיס רחב .

סימון היעוד :

מאחר ובמקרים רבים משתמשים באותו גודל צמיג למטרות שונות קיימת סכנת תאונה בשל שימוש בצמיג לא מתאים . לשם כך נוצר סימון המורכב מאותיות שונות המופיע בצמוד לסימון הגודל ואשר תפקידו לספק מידע על תפקיד הצמיג .

איזון ורעידות :

מאזנים את הצמיג בשתי צורות איזון סטטי ואיזון דינמי .
אחרי כל פירוק והרכבה של הצמיג מהג'נט דרוש איזון דינמי .

תיקון צמיגים :

אסור לתקן צמיג באזור העקב .
מתקנים צמיגים בשיטה הנקראת תיקון פטרייה .

חידוש צמיגים :

קימות שתי שיטות חידוש חם נעשה בדרך כלל בצמיגים למכוניות פרטיות . חידוש קר שהוא הפוץ ביותר והוא נעשה בעיקר בצמיגי משאיות ואוטובוסים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש