איך בונים מצגת

יום ראשון, 17 באוגוסט 2008

תורת המקצוע - ממיר מומנט – סיכום

תכונות :

· הממיר הוא הינע נוזלית להעברת התנועה הסיבובית מהמנוע אל התמסורת .
· פעולתו באמצעות נוזל בלחץ נמוך ובמהירות גבוהה .
· מגביר את מומנט הסיבוב , המעובר לו מהמנוע , בהתאם לתנאי ודרישות הנסיעה .
· באפשרותו לשלב הילוכים בצורה חלקה ואוטומטית , ללא מעורבות הנהג .
· מספק אין סוף יחסי העברת הילוכים , במסירת כוח ההינע לתמסורת .
· עוזר בריכוך העומס וריסון רעידות המערכות .
· משמש כמצמד , וממוקם בין המנוע ובין תיבת ההילוכים האוטומטית .
· יעילותו גדלה עם הגברת מהירות הנסיעה ומגיעה לשיאה בעת נעילת הממיר .
· בעת נעילת הממיר קיימת אפשרות למעבר כוח ישיר .

מבנה ופעולה :

- דומה למצמד הידראולי , אך יש לו עוד גלגל כפות – המכונה "סטטור" .
- משלב בתוכו שלושה חלקים עיקריים : מאיץ , טורבינה וסטטור
- המאיץ מחובר מכנית למנוע , ובעת סיבובו זורק נוזל בצורה רדיאלית לסיבוב הטורבינה באותו הכיוון .
- צורת המאיץ והטורבינה – כעין קולרים בתוך קערות , המצויות זו מול זו .
- הטורבינה מהווה רכיב מונע בממיר , ומחוברת לגל מבוא התמסורת .
- הטורבינה אינה מחוברת מכנית לגל הארכובה או למאיץ .
- הסטטור מסתובב בכיוון המנוע בלבד עם מצמד חד-כיווני .
- נוזל מיוחד מהווה את הקשר בין המאיץ לטורבינה .
- הסטטור מגביר את מומנט המוצא – כשכוחות הנוזל פועלים באותו כיוון .
- הסטטור מקטין את מומנט המוצא – כשכוחות הנוזלים מתנגדים לכיוון הסיבוב .

פעולת ממיר המומנט מחולקת לשלושה תחומים :

1. בעת האצה – הגברת המומנט משתנה במהירות .
2. בתנועה אחידה – ללא הגברת הכוח מהמנוע לתמסורת .
3. בירידות – הממיר משמש כבלם הידראולי להאטת התנועה .

ממיר מומנט – עיקרון פעולה :
המומנט הסיבובי של הטורבינה בממיר המומנט גובר אוטומטי בעת הגדלת העומס , וככל שגדל הפרש המהירות הסיבוביות בין הטורבינה והמאיץ .

פעולת מצמד הידראולי – עקרון פעולה :
עם תחילת התנועה הסיבובית הנוזל נשפך אל מחוץ לקערה , ובמהירות גבוהה – בכוח זרימת הנוזל מועבר הפיתול להינע הקערה העליונה .

בדיקת פעולת ממיר המומנט :

· מבחן העמסה מרבי :
מבחן ה"חנק" מגלה לנו אם המנוע , הממיר והממסרה פועלים כנדרש . המבחן מבוצע בעת שגל המוצא
בלום והמנוע פועל במצערת מלאה . מפעילים את בלם היד ולוחצים על דוושת הבלם בחוזקה . משלבים
ההילוך הנדרש ומאיצים את המנוע עד לסוף מהלך דוושת ההאצה . לאחר שמתקבל מצב מיוצב של
המנוע – רושמים את מהירות המנוע שהתקבלה מהטכומטר . אם המנוע והממסרה לקויים , יתגלה
הדבר
לפי קריאת הנתונים המעשיים מול הוראות הייצרן .
· בדיקה , לפי הוראות הייצרן , את גובה הנוזל ההידראולי .
· בדיקה באמצעות שעונים – בעת התנעה , עבודה , או הדממה – את הלחצים והטמפרטורות .
· בדיקת נזילות , הדבר משפיעה על הספק הממיר .
· בדיקת , זיהומים , מים או חלקיקים בנוזל .
· הקשבה לרעשים חריגים , קולות שחיקה , יבבה או חריקה .
· הרחת הופעת שמן שחומם יתר על המידה . ריחו חריף , והדבר מעיד על תקלה .

איתור תקלות בממיר המומנט :

· מהירות מנוע נמוכה מזו המצוינת בהוראות היצרן , מעידה שתמוכת הסטטור נשברה , או שהמצמד
החד-כיווני מחליק .
· מהירות מנוע גבוהה מזו המצוינת בהוראות הייצרן , מעידה שהממיר אינו מקבל את הספקת השמן
בכמות הדרושה לו .
· התחממות יתר , בעת המבחן , של תיבת הילוכים האוטומטית , בשעה שהמנוע במהירות הנדרשת ,
מעידה כי המצמד החד כיווני נתפס במצב "נעילה" .
· רעש הנשמע מכיוון הממיר , בעת פעולתו , מעיד על בירגי חיבור משוחררים של מכסה בית הממיר .

תקלות אופייניות בממיר המומנט :

· מהירות מנוע שונות מהוראות היצרן .
· התחממות יתר .
· רעשים בעת פעולת הממיר .דליפות נוזל הידראולי .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש