איך בונים מצגת

יום שישי, 8 באוגוסט 2008

תורת המקצוע - שאלות ותשובות בנושא מערכת קירור

תאר את פעולתו של מד חום חשמלי של רכב .

מד חום חשמלי בנוי על עיקרון של דו-מתכת אשר משנה את שינויי המתח החשמלי בגלל שינויי טמפרטורה . המצב מוצג על גבי מד מתח חשמלי .

מנה לפחות שבע סיבות לחוסר מים במערכת הקירור .

1. צנרת המים בלויה .
2. אטמים המאפשרים נזילה .
3. חישוקי צנרת לא מהודקים .
4. במחמם תא הנוסעים יש נזילה .
5. מכסה המצנן אינו אטום .
6. במשאבת המים יש נזילה .
7. ראש המנוע או צילינדר סדוק .
8. מצנן הסתום חלקית מעלה את הלחץ וגורם ליציאה מוגברת מן השסתום .
9. כניסת לחץ דחיסה או עבודה למערכת .
הסיבות להעברת חום גרועה אל מי הקירור או אל האוויר החיצון :

1. משקעי שריפה גדולים בתא השריפה או אבן על דפנות חלוקי המים מונעים העברת חום תקינה למי הקירור .
2. מצנן סתום בפנים או בחוץ מונעים העברת חום המים אל האוויר החיצון .
תכונות המים ומהו ההבדל בין מים רכים למים קשים :

מתחת לטמפרטורה של אפס מעלות צלסיוס המים מוצקים (קרח) . בחום של 100 מעלות צלסיוס המים נהפכים לאדים (גז) . המים אינם מוליכים . הם חסרי צבע , ריח וטעם . במים רגילים יש מלחים שונים , להבדיל ממים רכים שהם חסרי מלחים .

מהן מעלותיו של המאוורר האוטומטי ?

במתקן זה מתחברות הכנפיים רק כאשר רוח ההתקדמות אינה מספיקה לקרר את המצנן . דבר זה גורם לחיסכון בדלק , להעלאת ההספק , להשגה מהירה של טמפרטורת הפעולה ולהפחתת רעש המכונית .

תאר את ההבדלים שבין מצנן צינוריות , מצנן לוחיות ומצנן כוורתי :

במצנן לוחיות מוזרמים המים דרך תעלות שטוחות שיוצרו על ידי חיבור לוחיות נחושת או פליז . למצנן כזה יכולת קירור רבה , אבל הוא אינו עמיד נגד לחצים ותעלותיו הצרות נסתמות בקלות .
במצנן צינוריות עוברים המים דרך צינוריות מחומר דק מאד . להגדלת שטח הקירור מחוברות הצינוריות ביניהן על ידי לוחיות נחושת דקות . מצנן מסוג זה חזק מאד .
מצנן כוורתי דומה למצנן לוחיות אלא שהן מחוברות ביניהן באמצעות פסי מתכת דקים בצורה הדומה לכוורת . צורה זו מבטיחה שטח קירור מוגדל וחוזק רב .

תאר את פעולתו של תרמוסטט שעוה :

מוט שסתום חרוטי נמצא בשרוול גומי המותקן בתוך גוף עמיד בלחצים , אשר ממולא בשעווה המגדילה את נפחה כאשר היא מתחממת .דבר זה גורם לכך שהמוט החרוטי נדחף כלפי חוץ והשסתום פותח את מעבר המים מן המנוע למצנן . קפיץ מחזיר את המוט למקומו בעת התקררות המים .

תאר את אופן בדיקתו של מאוורר אוטומטי .

מאוורר אוטומטי אינו צריך לפעול , כלומר , אינו צריך להיות מחובר כל עוד המנוע קר , אבל עליו להיכנס לפעולה , כלומר , להיות מוצמד כאשר המנוע בחום פעולה ויותר . כדי לבדוק את המצמד שלו נהג כך : הפעל את המנוע בסרק מהיר עד הגיעו לחום הנדרש . הדמם את המנוע ותוך הגנה על הידיים על ידי כפפות או סמרטוט , נסה לסובב את המאוורר בכוח הידיים . אם דרוש כוח רב לפעולה זו , סימן שהמצמד תקין .

הטיפול הדרוש למערכת קירור אטומה , וכיצד בודקים את תקינותה וכיצד יש למלאה ?

מערכת קירור אטומה היא מערכת שבה מחזור מים סגור , ועודפים נעים בין המצנן למכל העיבוי ואינם משתחררים החוצה . כל עוד אין נזילה , אין צורך בהוספת מים או טיפול כלשהו , אלא בהחלפת נוזל וניקוי מכסה תקופתית , לפי הוראות היצרן . כל עוד המנוע אינו מתחמם , כל בדיקה פנימית של מערכת הקירור מיותרת . מילוי המערכת נעשה כך : פותחים את מגופת המצנן וממלאים מים או נוזל מיוחד עד גובה צוואר המגופה . מתנעים את המנוע ומחכים עד הגיעו לחום פעולה תקין וזאת תוך הוספת מים מדי פעם לפי הצורך . רמת המים במכל העיבוי צריכה להיות בערך בגובה 8 ס"מ , כשהם קרים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש