איך בונים מצגת

יום שישי, 1 באוגוסט 2008

תורת המקצוע - שאלות ותשובות בנושא מנוע

הגדר את המושגים שלהלן ,ציין את יחידותיהם הבין לאומיות ואת סימניהם : כוח , עבודה והספק .

1. כוח נמדד בניוטון וזה כוח הדרוש להזיז גוף כדי לשנות מצבו במהירות של מטר חלקי שניה בריבוע ( ניוטון שווה 98 גרם ) .ומסומן באות F .
2. עבודה
זה כוח דחיפה של אחד ניוטון לאורך מטר ונמדד בניוטון מטר . ומסומנת באות W .
3. הספק שווה לעבודה שנוצרת ביחידת זמן ונמדד בקילו ואטים . ומסומן באות F .

רשום את יחידות המידה של הערכים שלהלן , הנהוגים בחישובי מנוע : צריכת דלק סגולית ,הספק , צריכת שמן , צריכת שמן סגולית , טמפרטורה .

1. צריכת דלק סגולית זה כמות הדלק שהמנוע צורך ביחס להספקו ונמדד בק"ג דלק לקילו ווט שעה .
2. הספק שווה לעבודה שנוצרת ביחידת זמן . ונמדד ב - kW .
3. צריכת שמן נמדד בקילוגרם שמן לשעה או לקילומטר .
4. צריכת שמן סגולית זה כמות השמן שהמנוע צורך ביחס להספקו ונמדד בגרם שמן לקילו ווט לשעה .
5. טמפרטורה זה מידת חום של הגוף ונמדד במעלות צלסיוס או קלווין בארה"ב בפראניט .

מהי מסה ואיך קובעים אותה ? מהי יחידת המידה של מסה ?

מסה מצינת כמות החומר של הגוף ואינה תלויה בכוח המשיכה של כדור הארץ . משקל תלוי בכוח משיכה כדור הארץ . יחידת המידה של המסה הוא ק"ג .
מסה זה גורם להתנגדות שינוי במצבו של הגוף .ככל שהמסה גדולה יותר קשה יותר להזיז את הגוף . כוח הגוף גדל ביחס ישר למסה שלו לכן גופים קלים וגופים כבדים נופלים יחד . בגלל שיותר קשה להזיז גוף כבד אבל על גוף כבד יש יותר כוח משיכה בגלל משקלו .

מהו חיכוך ואיך מחשבים אותו , מהם סוגי חיכוך ?

חיכוך זה גורם שמתנגד להזזת גוף על גבי שטח . הכוח הדרוש להתגבר על החיכוך נמדד בקילוגרם או בניוטון . והכוח מתקבל ממכפלת הכוח המזיז את החלקים במקדם החיכוך . מבחינים בחיכוך החלקה או חיכוך גלילה .
מהו ערך החום של הדלק ובאלו יחידות הוא נמדד ?

ערך חום של דלק זה כמות החום שמשתחרר משרפת קילוגרם דלק וזת נמדד בקלוריות לכל ק"ג דלק .
קלוריה - קלוריה גדולה זה כמות החום שדרוש לחמם קילו מים במעלה אחת צלסיוס .
1 קילו דלק יש 11000 קלוריות (ג'אול) .

מהו מאזן חום של מנוע ? פרט והסבר . התייחס להבדלים שבין מנוע בנזין למנוע דיזל .

מאזן חום בא להסביר דרכי התפזרות החום במנוע כמה חום יוצא ואבד בגזי הפליטה כמה חום עובר למי הקירור , כמה חום אבד בחיכוך וכמה חום הופך לעבודה מועילה . במנוע בנזין היעילות 25% במנוע דיזל היעילות 35% .

הגדר מנוע בעירה וציין את ההבדלים העיקריים שבין מנוע בנזין למנוע דיזל .

מנוע בעירה זה מנוע שהופך שריפת דלק בצילנדר לחום הלחץ הנוצר דוחף את הבוכנה ומקבלים עבודה .
במנוע בנזין הקרבורטור מספק תערובת לצילנדר והיא מוצתת על ידי מצת .
במנוע דיזל דוחסים אויר והדלק מותז בתא השריפה בלחץ גבוה והשריפה נוצרת כתוצאה מהלחץ והחום הגבוה שבתא השריפה הלחץ דוחף את הבוכנה ומקבלים עבודה

הסבר איך קובעים את מומנט המנוע ואת הספקו ?

מדידת מומנט המנוע נעשית על ידי בלימת המנוע בדינמומטר המומנט במנוע מהלחץ המופעל על הבוכנה כפול נפח מהלך הבוכנה .
ההספק מתקבל מהמומנט הנמדד על גלגל תנופה כפול הסיבובים . גידול במומנט ובסיבובים מגדיל את הספק .
הערה :
המומנט במנוע דרוש כדי להתגבר על העליות והתחלת נסיעה בו בזמן שהספק חשוב כדי לנסוע במהירות גדולה . נוסעים במהירות גדולה כאשר אין עומס על המנוע . העומס גדל בעליות ואז סיבובי המנוע יורדים כי בסיבובים מהירים לא מספיק המנוע להתמלא בכמות מספקת של תערובת ואז הלחץ הנוצר יורד אבל כאשר הסיבובים יורדים המילוי משתפר והלחץ עולה והמנוע מגיב לעומס ומתגבר על עליה אבל במהירות נסיעה יותר נמוכה .

הסבר מהו הלחץ היעיל ומהו לחץ אינדקטורי ממוצע ואיך קובעים אותם ?

לחץ אינדקטורי ממוצע זה מושג תאורטי שמצין את ממוצע הלחצים בתא שריפה במשך מחזור .
לחץ יעיל ממוצע זה אותו הלחץ אבל נטו ללא הפסדיי חיכוך , בטבעות במיסבים ובמערכת הנעת השסתומים .
את הלחץ הממוצע האינדיקטורי מחשבים מדיאגרמה אינדיקטורי .

תאר מהי שריפה דיטוניטיבית .

דיטונציה מופיעה לאחר הניצוץ ומתחילה בשריפה ליד המצת בהמשך מתחילה ממקום שני של תא השריפה מגוף לוהט השריפה מתקדמת במהירות ונגמרת ליד נמ"ע ונוצרים צלצולים חזקים שיגרמו לנזק לבוכנה והטבעות .

תאר מהי נקישת דיזל .

נקישת דיזל נוצרת מפיגור שריפה של הדלק שנגרם כאשר לדלק מספר ציתן נמוך 52 , במבנה תא השריפה וצורת ריסוס דלק גרועה הנקישה נוצרת לאחר התזה כאשר הדלק מפגר בהתלקחות ומתפוצץ פיתאומי כאשר בתא השריפה יש כמות גדולה של דלק .

הסבר את ההבדל בין הצתה מוקדמת לבין דיטונציה .

הצתה מוקדמת נגרמת לפני הופעת הניצוץ כתוצאה מנקודות חמות מאוד בתא השריפה .
דיטונציה קוראת תמיד לאחר הופעת הניצוץ השריפה מתחילה בזמן הניצוץ ונהפכת לשריפה מהירה בהמשך . בשני המקרים נוצרים צלצולים חזקים שגורמים לנזק בבוכנה
טבעות ולמסיבי גל ארכובה .

מהם גבולות יחסי הדחיסה המקובלים היום במנועי בנזין ומהם גבולות תת לחץ בזמן מהלך היניקה ?

ברוב המנועים יחס הדחיסה בין 7 עד 10 בר והתת לחץ המוחלט במהלך היניקה 0.3 בר (תת לחץ 0.7) .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש