איך בונים מצגת

יום שני, 11 באוגוסט 2008

תורת המקצוע - תיבת הילוכים אוטומטית – סיכום

תפקידים :

- מסייעת לנהג לתפעל את הרכב ביתר קלות .
- קובעת את יחסי המסירה הנכונים בין המנוע ובין אופני הינע הרכב .
- מאפשרת עמידה בדרישות ובאילוצי הדרך השונים .
- מבטלת את צורך הנהג להתערב בהחלפת הילוכים .


סוגי תיבות הילוכים אוטומטיות :

- תיבות בעלות שלושה או ארבעה הילוכים קדמיים , ולעיתים אף חמישה .
- תיבות אוטומטיות ממוחשבות .
- ברכבים הכבדים והאוטובוסים משלוב מאיט "רטרדר" בתמסורת האוטומטית .

יתרונות ת"ה אוטומטית מול ידנית מדורגת :

- שילוב הילוכים מהיר , ללא האטת הנסיעה או ניתוק העברת הכוח .
- נסיעת שיוט ועצירה חלקה ללא הקמת רעש .
- יכולת טיפוס בעליות ללא צורך במצמד – לשיפור נוחות הנהיגה
- אפשרות לזחילה איטית בתנועה עירונית ובחניות .
- פעולה ביחס מסירה גבוה , ללא עומסים חריגים על המנוע .
- אמינות משופרת ותרומה לאורך חיי התמסורת ברכב .

חסרונות ת"ה אוטומטית מול ידנית מדורגת :

- תוספת מחיר בקנייה רכב .
- צריכת דלק גבוהה בשל אובדן כוח .
- תוספת משקל בחלקו הקדימי של הרכב .
- אין אפשרות להתניע בדחיפה .

פעולת ת"ה אוטומטית :

- המערכת מכילה תשלובת פלנטרית של גלגלי שיניים המכונים : שמש , כוכבים וטבעת משוננת .
- תשלובת פלנטרית מאפשרת החלפת יחסי מהירות מבלי לשלב ולנתק גלגלי שיניים , ולכן ההפרעה

למעבר הכוח מינימלית .
- "שרתים" מאפשרים החלפת הילוכים קדמיים , תוך שילוב גלגלי שיניים .
- מערכת הידראולית מפעילה ומשחררת את המנגנון המכני של התשלובת הפלנטרית .
- אמצעי הבקרה במערכת ההידראולית פועלים ברצף – אחד אחר השני .
- גוף תיבת הילוכים כולל בתוכו את בית הממיר .
- נוזל ההידראולי משמש לסיכה , קירור והפעלת המצמדים .
- להבטחת בקרת שילובי גלגלי השיניים משתמשים במצמדים ובבלמי סרט .
- ווסת נועד לתאם לחצים לביצוע הצמדה מושלמת .
- משטחי המצמדים והבלמים מצופים בחומר בעל מקדם סטטי גבוה .
- בלם סרט עשוי מפלדה , ומופעל באמצעות בוכנה הידראולית .
- מצמד חד כיווני מבטיח תנועה סיבובית של אחד מהרכיבים במערכת בכיוון הרצוי בלבד .


המערכת ההידראולית :

המערכת מחולקת לשלוש תת-מערכות השלובות יחדיו :


1. בקרת לחץ קו – לסיכוך התמסורת ולמניעת החלקה במצמדים .
2. בקרת ידית הבחירה – באמצעות הסטתו של השסתום הידני .
3. בקרת שסתומי השילוב - כשבורר ידית ההילוכים מצוי על (D) .

תפקידי המערכת בתמסורת האוטומטית :

1. שילוב הילוכים – עולים ויורדים – ובקרת העיתוי .
2. שימון החלקים הנעים וקירורם .
3. העברת הכוח הסיבובי מהמנוע באמצעות ממיר מומנט .

משאבת שמן פועלת בכל עת שהמנוע פועל , משמנת את התמסורת , מונעת חום יתר , ומאפשרת בקרה על החלפת הילוכים .
גוף השסתומים קובע את עיתוי ואיכות שילוב ההילוכים , בהתאם למידע אודות תנאי הנסיעה . מכיל מספר שסתומים , כאשר הגישה לכל שסתום הינה באמצעות תעלות שמן .

הילוך יתר :

- מאפשר לגל ההינע להסתובב במהירות גבוהה מזו של המנוע .
- מקטין את מספר סיבובי המנוע ואת צריכת הדלק .
- מצוי תמסורת אוטומטית , המשלבת בתוכה את הילוך היתר , ולעיתים הוא נפרד . להילוך היתר
הנפרד מערכת גלגלי שיניים פלנטרית .
- מערכת פלנטרית פועלת בשני מצבים : הילוך ישיר , והילוך יתר .

מרכבי התמסורת האוטומטית :

- גוף תיבת הילוכים .
- תושבת אחורית + וסת .
- גוף השסתומים .
- תומך מרכזי .
- מצמד אחורי .
- תשלובת פלנטרית .
- מצמד קדמי .
- משאבת שמן .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש