איך בונים מצגת

יום רביעי, 27 באוגוסט 2008

תורת המקצוע - שאלות ותשובות בנושא בולמים

לאיזה מטרה משמשים מיצבים רוחביים ומשככי תנודות ? איך מרגישים שבולם זעזועים לא תקין ואיך ניתן לבדוק אותו ?
מהו תפקידם שלמנתחי הזעזועים , למה יגרום מנחת זעזועים לא תקין , איך מזהים מנחת לא תקין ?

מיצב רוחבי מתקנים כדי למנוע נדנוד הרכב מצד לצד ,בנסיעה בכביש משובש או נסיעה בסיבוב .
תפקיד משכך תנודות(בולם זעזועים) :
1. לבלום את התנודות הנגרמות מגמישות הצמיגים והקפיצים .
2. להצמיד את הגלגל לכביש כדי להגדיל יציבות הרכב .
3. להקטין בלאי המרכב והמתלה .
4. לשפר נוחיות הנסיעה .
מנחת זעזועים לא תקין יקטין בטיחות הנסיעה , בלימה חלשה , תאוצה קשה , חוסר נוחיות לנוסעים .
מזהים מנחת פגום לפי קפיצות האופן בנסיעה , נזילות שמן ועל ידי נדנוד המרכב .
לבדיקה מושלמת דרוש ציוד מיוחד המודד את תגובת הבלם . בולם תקין מתחמם בזמן פעולתו וזה אפשרות נוספת לבדיקה .

תאר את תפקידו , פעולתו ומבנהו של מנחת הזעזועים הדו - צינורי .

תפקיד משכך תנודות(בולם זעזועים) :
1. לבלום את התנודות הנגרמות מגמישות הצמיגים והקפיצים .
2. להצמיד את הגלגל לכביש כדי להגדיל יציבות הרכב .
3. להקטין בלאי המרכב והמתלה .
4. לשפר נוחיות הנסיעה .
מנחת זעזועים דו - צינורית פועל עם שמן העובר מצד אחד של הבוכנה לצידה השני של הבוכנה דרך שסתומים צרים . לשמן העובר מצד אחד של הבוכנה לצידה השני חסר מקום בגלל כניסת מוט הבוכנה ואז עודף השמן עובר לצינור החיצוני דרך שסתום צר . בפעולה זאת השמן מתחמם הצינור החיצוני מלא בחציו בשמן .אסור להרכיב בולם בשיפוע חזק .כדי שהשמן לא יעבור לצינור חיצוני.

תאר את תפקידו ואת מבנהו ופעולתו של מנחת הזעזועים החד - צינורי .

תפקיד משכך תנודות(בולם זעזועים) :
1. לבלום את התנודות הנגרמות מגמישות הצמיגים והקפיצים .
2. להצמיד את הגלגל לכביש כדי להגדיל יציבות הרכב .
3. להקטין בלאי המרכב והמתלה .
4. שפר נוחיות הנסיעה .
בולם זעזועים חד - צינור נקרא גם בלם גז . הבולם מלא בשמן בחלל שבין הבוכנות ומעל השמן נמצאת בוכנה נוספת צפה המפרידה בין השמן לגז חנקן בלחץ 25 בר .
הבולם קל יותר מתחמם פחות והשמן בו אינו מקציף הגז מוסט בין הנפחים כך שלא צריך צינור נוסף ניתן להרכבה בכל מצב .
אופן פעולה :
השמן העובר מצד אחד של הבוכנה לצידה השני דרך שסתומים לשמן העובר מצד אחד של הבוכנה לצידה השני חסר מקום בגלל כניסת מוט הבוכנה עודף השמן דוחף את הבוכנה הצפה והגז נדחס .בפעולת זו השמן מתחמם .

תאר את ההבדלים העקרוניים שבין משכך תנודות טלסקופי לעמוד קפיצי(עמוד מק - פרסון) . איזה שני סוגים של עמוד מק - פרסון מקובלים מבחינה מבנית ?

בולם זעזועים טלסקופי בולם את התנודות בלבד כאשר בולם זעזועים מק - פרסון משמש גם כציר הצידוד ונושא את משקל הרכב ומעביר כוחות תאוצה ובלימה ולכן חייב להיות חזק יותר .
סוגי עמודי מק - פרסון :
1. הבולם מהווה חלק אחד יחד עם חלקי המתלה .
2. מיבנה המאפשר החלפה של הבולם בלבד .

איך בנוי בולם זעזועים של צינור אחד ומהן מעלותיו ?

הבולם בנוי מצינור אחד שתוכו נע הבוכנה בתוך שמן בבוכנה נמצאים שני שסתומים על חוזרים צרים .צד אחד של הצינור מחולק בבוכנה צפה המפרידה בין השמן לגז בלחץ של 25 בר .
יתרונות :בזמן שהצינור כלפי מעלה בעומס שהקפיץ מתכווץ בוכנת הגז הצפה משווה את הנפחים ואין צורך בצינור נוסף השמן אינו מקציף הבולם פשוט יותר וניתן להרכיבו בכל מצב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש